printlogo


رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم:
یک روز در تقویم به نام روز اصول فقه نام گذاری شود
کد خبر: 3772
رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم بر لزوم تعیین یک روز در تقویم به عنوان روز اصول فقه تاکید کرد و گفت: این مهم خواسته و مطالبه بزرگان و مراجع معظم تقلید است.
به گزارش خبرنگار انقلاب نیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید صادق محمدی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: برخی از مباحث اصولی در کتب اصول یا بحث نشده یا این‌که حق آن برآورده نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در اصول بحث نشده سیاق است، تفسیر المیزان به نظر می‌آید یک عنوان دیگری هم می‌تواند داشته باشد و آن‌هم تفسیر سیاقی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی ادامه داد: اصولی‌ها تعریف دقیقی ارائه نداده‌اند و تنها شهید صدر و مرحوم مظفر درزمینهٔ سیاق بحث کرده‌اند اما در این میان مرحوم آیت‌الله بروجردی سیاق درآیات قرآن را قبول ندارد که باید موردبحث قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن اصول فقه اظهار داشت: 5 حلقه‌ای علمی در انجمن وجود دارد و از ابتدا با منویات مراجع عظام حرکت خود را شروع کرده‌ایم و تاکنون در این جهت خطایی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی بابیان این‌که اولین و دومین کرسی نظریه‌پردازی حوزه را این انجمن برگزار کرده است، تأکید کرد: علاوه بر این اولین کنگره علمی آیت‌الله بروجردی نیز توسط این انجمن برگزار شد که نشان‌دهنده‌ای توجه انجمن به مباحث مختلف و همچنین نظرات علما و بزرگان است.

وی ادامه داد: تاکنون مقالات متعددی در عرضه‌های مختلف داشتیم و از آثار مکتوب هم بی‌بهره نبودیم به‌طوری‌که دو جلد از مقالات چاپ‌شده است و علاوه بر این هر 14 روز یک نشست علمی یا میزگرد در طی سال برگزار کرده‌ایم.

مسئول انجمن اصول فقه حوزه ابراز داشت: باید یک روزی را به نام علم اصول در نظر گرفته و آن را نام‌گذاری کنیم، البته این درخواست مورد تأیید و تأکید مراجع عظام قرارگرفته است.



 
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3772