printlogo


فراخواندن ۱۲ مدیر نفتی در مورد پرونده بانکرینگ
کد خبر: 3867
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به تخلف در بحث بانکرینگ گفت: پرونده مربوط به سال‌های ۸۴ است و یک تخلف روی داده و بر اساس آن ۱۲ مدیر برای پاسخگویی خوانده شده اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات گزارش دیوان محاسبات از تخلفات مربوط به ارز 4200 تومانی گفت گزارشی از نظام پرداخت ارز اعم از گیرندگان و دریافت کنندگان آن بر اساس دسته بندی کالایی دارو خوراک دام و غیره آماده شده است  و به واسطه تفریغ سال 97 بایستی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

وی افزود در حال جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات هستیم و تلاش می‌کنیم در هفته اول بهمن این گزارش که مبتنی بر حسابرسی عملکرد پرداخت ارز است ارائه شود.

 عادل آذر گفت محور این گزارش بر اساس نحوه قیمت گذاری و ضرر و زیان های وارد شده بر بیت‌المال است. سوالاتی که در این گزارش به آن پاسخ داده شده عبارتند از آیا کسی که ارز گرفته کالا مطابق آن وارد کرده است یا اینکه چه میزان بیش اظهاری و کم اظهاری در واردات انجام شده است.

عادل آذر در خصوص جزئیات تخلف مطرح شده در وزارت نفت گفت روال معمول این است که حسابرس تشخیص می دهد تخلفی در یک سازمان و دستگاه رخ داده است و گزارش را ارائه می کند.

وی افزود در بحث بانکرینگ که سوخت به کشتی ها در میان اقیانوس ها ارائه می شود قانون رعایت نشده است. منظور از قانون سهم خزانه و صندوق توسعه ملی است.

 به گفته عادل آذر،  دادستان گزارش حسابرس را تایید کرده و به زودی رای را هیئت مستشاری ارائه می‌کند.

به گفته رئیس دیوان محاسبات کشور پرونده مربوط به سال‌های 84 است و یک تخلف روی داده و بر اساس آن 12 مدیر برای پاسخگویی خوانده شده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3867