printlogo


ارتباط با آمدنیوز یکی از اتهامات عبدالرضا داوری است
کد خبر: 3890
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره بازداشت عبدالرضا داوری گفت: این فرد اتهامات متعددی دارد که ارتباط با شبکه آمدنیوز یکی از آنهاست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،غلامحسین اسماعیلی در ادامه پانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره انتشار خبری مبنی بر بازداشت عبدالرضا داوری به اتهام ارتباط با کانال آمدنیوز گفت: بازداشت این فرد را تایید می‌کنیم و اتهامات متعدد دارد و طبق قاعده حقوقی معمول، با ذکر اسامی از بیان جزییات اتهامات معذور هستیم. البته موضوع ارتباط با این شبکه هم یکی از مواردی است که در مورد این فرد مطرح است و پرونده تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره باند پولشویی در گلستان اظهار کرد: خوشبختانه استان گلستان در این ایام فعال بود و پرونده‌های بسیار خوبی را رسیدگی کرد که یکی از این پرونده‌ها، پرونده باند بزرگ پولشویی در استان گلستان بود. این پرونده جزو پرونده‌های مهم ماست که 9 نفر بازداشت هستند. حدود 300 نفر اعضای این باند هستند و مبلغی که مطرح در حوزه پولشویی و سوء استفاده‌های مالی است، بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در ارتباط با این باند 78 نفر را ممنوع‌المعامله کردیم تا اموال خود را جابجا نکنند. 153 نفر ممنوع‌الخروج و 180 حساب بانکی مسدود شد. همچنین در این پرونده 30 کیلو شمش طلا و چهار خودرو گران قیمت با ارزش 15 میلیارد و 10 ملک در منطقه گران قیمت گرکان توقیف شده و یک زمین کشاورزی با عرصه بیش از 200 هکتار و همچنین املاک و مستغلات مربوط به این گروه را در قبرس و افغانستان شناساسی کردیم و 100 دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین و بیش از 300 سند رسمی ملکی را توقیف کردیم.

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده پراهام آزادشهر در استان گلستان گفت: این پرونده یکی از پرونده‌های مهم اقتصادی ما بود که در شعبه ویژه اقتصادی در استان گلستان رسیدگی و رای آن صادر شد و تمام متهمان آن محکوم شدند. این شرکت یک شرکت خودرویی بود که در استان‌های مختلف اموال زیادی را به غارت برده بود. سید احمد میرمحمدی فرزند حسن به 20 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی، 141 میلیارد و 825 میلیون و 823 هزار و 984 تومان رد مال در حق مالباختگان و 112 میلیارد تومان ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. مهدی قوانلو دیگر متهم این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال سال و 74 ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی و 112 میلیارد تومان ضبط اموال ناشی از جرم و نادر قوانلو علاوه متهم دیگر این پرونده به رد مال به میزان یک سوم مبلغ مذکور، به 10 سال، 10 ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد و در این پرونده مجموعا 2 هزار و 918 شاکی و مالباخته داشتیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت یکی از بدهکاران کلان بانکی گفت: در بانک اقتصاد نوین یکی از بدهکاران عمده این بانک را بازداشت کردیم و رقم بدهی وی به بانک 3 هزار و 200 میلیارد تومان بود که بعد از بازداشت، 2500 میلیارد تومان را تسویه کرد و مقدماتی آماده شده که به‌زودی باقی مانده بدهی این فرد به نظام بانکی پرداخت شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/3890