printlogo


باج سبیل سیاسی شورای شهری‌ها برای جبران ناکارآمدی اصلاحات
کد خبر: 4002
اصلاح طلبان شورای شهر به مدیریت شهری تهران به عنوان یک پایگاه سیاسی برای تقویت جریان اصلاحات و نه حل مشکلات مردم نگاه می کنند و زمینه و منشا ریزش آرای اصلاح طلبان هم همین نگاه سیاسی و عملکرد ضعیف در حوزه اجرایی، عمرانی و خدماتی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،جریان اصلاحات پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی دست به کار شده تا ناکارآمدی اعضای خود را در مجلس شورای اسلامی جبران کند.
اصلاح طلبان با سنجش فضای موجود سیاسی کشور به این نتیجه رسیده اند که با ریزش شدید آرا و اعتبار خود مواجه هستند. از این روست که به اقدامات مختلف دست می زنند تا این نقیصه را جبران کنند.
 
از جمله کارهایی که اصلاح طلبان شاخص به آن مشغول شده اند، ارائه تحلیل های عجیب برای انحراف اذهان افکار عمومی نسبت به ناکارآمدی آنهاست.
 
در همین رابطه، «علی شکوری‌راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت (مشارکت سابق) درباره ریزش آرای اصلاح طلبان در تحلیلی عجیب و غریب گفت: «اعتراضات اخیر موجب ریزش رای اصلاح‌طلب‌ها نشده یا اگر شده خیلی کم تر از میزانی است که از رای اصول گراها ریزش کرده است. اعتراضات معمولا در حواشی شهرهای بزرگ و در مناطقی که مردم از برخورداری مالی کمتری بهره مند هستند اتفاق افتاد.»
 
با این اوصاف شکوری راد مطرح می کند که بدنه رای اصلاح طلبان مرکز نشینان و همچنین متمولین هستند و آنها برای حضور این افراد در انتخابات تلاش می کنند.
 
اما حالا خبری از شورای شهر تهران که تماما رنگ اصلاح طلبی دارد، منتشر شده که حاکی از نگرانی درباره ریزش آراست.
 
عضو جوان شورای شهر: شهرداری باید ١٠٠٠ جوان اصلاح طلب را استخدام کند تا دل جوانان اصلاح طلب نشکند
 
در همین زمینه، شورای شهری ها هم به طور کاملا محسوسی به انتخابات مجلس ورود پیدا کرده اند و پیشنهادات انتخاباتی برای جبران ناکارآمدی اصلاح طلبان مطرح می کنند.
 
در همین رابطه، «حجت نظری» از اعضای حزب اعتماد ملی با بیان اینکه « شهرداری باید ١٠٠٠ جوان اصلاح طلب را استخدام کند تا دل جوانان اصلاح طلب نشکند» گفت: «می توانستند با اضافه کردن حداکثر 1000 نفر به شهرداری تهران امید را همچنان در دل افرادی حفظ کنند که برای روی کار آمدن جریان اصلاحات تلاش کردند. اگر 1000 نفر به جمعیت شهرداری اضافه شود ماهیانه حدود 4میلیارد تومان به پرداخت حقوق شهرداری اضافه شده و در طول 4 سال مبلغی حدود 200-300 میلیارد تومان هزینه می شد، دوستان ترجیح دادند به هزینه های شهر اضافه نکنند.»
 
هر چند که شهرداری تهران تا به امروز حتی از اصلاح طلبانی که در فتنه سال 88 هم فعال بودند برای اشتغال در بخش های مدیریت شهری پایتخت استفاده کرده و برای هر کدام جایگاهی را برای کسب درآمد اختصاص داده است.
 
«امیر آریا زند» از بازداشتی‌های فتنه ۸۸ و عضو حزب منحله مشارکت یکی از همین جوانان اصلاح طلب است که در سال ۹۲ بعد از نامه ۵۵ زندانی امنیتی در ایران، همراه با ۴۶۵ نفر از فعالان سیاسی در نامه‌ای به اوباما نوشتند "در حالی که هدف تحریها تغییر برنامه اتمی ایران اعلام شده، با این حال در هشت سال گذشته برنامه هسته‌ای ایران متوقف نشده و تنها امکان معیشت مردم عادی است که به محاق رفته است".
 
وی در ابتدا به عنوان سرپرست برج میلاد از سوی شهرداری تهران منصوب اما با فشار افکارعمومی مجبور به استعفا شد و بعد از مدتی در سمتی دیگر در این مجموعه مشغول به کار شد.
 
«حسین نقاشی» طرفدار دو آتیشه فتنه گرانی چون محسن کدیور از جمله دیگر جوانانی است که در شهرداری تهران مشغول به کار شده اند. شورای شهر تهران حسین نقاشی را به عنوان مدیر روابط عمومی شورا انتخاب کرد.
 
پس از این انتخاب، حجت نظری عضو پرحاشیه شورای شهر تهران در توئیتی اعطای این سمت به نقاشی را تبریک گفت.
 
جالب اینجاست که اصلاح طلبان شورای شهر تهران به مدیریت شهری تهران به عنوان یک پایگاه سیاسی برای تقویت جریان اصلاحات و نه حل مشکلات مردم نگاه می کنند و زمینه و منشا ریزش آرای اصلاح طلبان هم همین نگاه سیاسی و عملکرد ضعیف در حوزه اجرایی، عمرانی و خدماتی است.
انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4002