printlogo


قتل به خاطر مقداری شیربها
کد خبر: 439
مرد افغانی که برای تهیه پول شیربها دست به جنایت زده بود هفته گذشته همراه با دختر مورد علاقه‌اش در دادگاه کیفری محاکمه شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،رسیدگی به این پرونده از پنجم خرداد سال ۹۵ به‌دنبال آتش‌سوزی مهیب یک خودرو در کهریزک شروع شد.
راننده خودرو که بشدت سوخته بود به بیمارستان انتقال یافت اما پس از چند روز جان باخت. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد آتش‌سوزی عمدی بوده و وی به قتل رسیده است.بدنبال مرگ غلام ۲۶ ساله تحقیقات کارآگاهان جنایی برای کشف این جنایت کلید خورد.
آنها پس از ردیابی تماس‌های تلفنی مقتول دریافتند وی آخرین بار با فردی به نام محمد صحبت کرده است.
 
محمد برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شد درحالی که او درنخستین بازجویی‌ها منکر اطلاع از جنایت بود اما مدتی بعد لب به اعتراف گشود و راز قتل را برملا کرد. او به کارآگاهان گفت: من به دختری به‌نام گلبهار علاقه داشتم و به خواستگاری‌اش رفتم اما پدرش گفت باید ۲۵ میلیون تومان شیربها بدهی من که چنین پولی نداشتم مستأصل شدم. نمی‌توانستم از گلبهار دست بکشم. او هم مرا دوست داشت به‌همین خاطر از من خواست هرطور شده این پول را تهیه کنم. بعد هم با نقشه‌ای که طراحی کردیم تصمیم گرفتیم مردی به‌نام غلام را طعمه قرار دهیم و از او اخاذی کنیم.
 
طبق این نقشه گلبهار خودش را خواهر من معرفی کرد. او با غلام دوست شد و کاری کرد که غلام عاشقش شود بعد هم گفت برای ازدواج با او پدرش ۲۰ میلیون تومان شیربها می‌خواهد اگر این پول را بدهد پدرش راضی به ازدواج خواهد شد. با این ترتیب پول را از غلام گرفت و به من داد. بعد هم ارتباطش را با غلام قطع کرد. اما مدتی بعد او تماس گرفت و وقتی دید که ازدواج به تأخیر افتاده می‌خواست با پدر گلبهار حرف بزند که ما مانع شدیم و او را به کهریزک کشاندیم در این نقشه فقط قرار بود خودروی غلام را آتش بزنیم برای همین هم با خودمان بنزین بردیم. وقتی درگیری بین ما بالاگرفت بنزین را روی خودرو ریختم اما مقداری از بنزین هم روی خود غلام ریخت. وقتی فندک را زدم خودرو و غلام با هم آتش گرفتند. من هم با گلبهار سوار بر موتور فرار کردیم. با اعتراف‌های این مرد جوان او به اتهام مباشرت در قتل و نامزدش به اتهام معاونت درقتل بازداشت شدند. سرانجام این زوج جوان هفته گذشته در دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستادند.محمد در شرح ماجرا اتهام قتل را پذیرفت.
 
اما گلبهار در زمینه همکاری‌اش با محمد گفت من در قتل هیچ نقشی نداشتم محمد به زور مرا وادار کرد نقش خواهرش را بازی کنم و با غلام دوست شوم. او برای اینکه بتواند با من ازدواج کند باید ۲۵ میلیون تومان به‌عنوان شیربها به پدرم می‌داد اما از آنجا که فقط پنج میلیون تومان داشت این نقشه را کشید تا بتواند ۲۰ میلیون بقیه را فراهم کند.
 
پس از پایان اظهارات دو متهم قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.
 
منبع: روزنامه ایران



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/439