printlogo


تذکر نمایندگان به روحانی به خاطر ضعف در امدادرسانی به سیل‌زدگان
کد خبر: 4512
16 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که دلیل ضعف گسترده در امدادرسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان چیست؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 24 دی 98) توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که  این تذکرات به شرح زیر است:

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد که حضور سفیر انگلیس در جمع آشوبگران ساختارشکن مصداق یک اقدام غیردیپلماتیک مداخله‌جویان و اقدامی خصمانه است. لازم است سریعاً ایشان را به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کنید.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به وزیر کشور لزوم تسریع در رسیدگی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان را متذکر شد.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا در مناطق آزاد کشور که تولید داخلی دارد، شدند.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت تعدیل نحوه پرداخت تسهیلات ارزی پرداختی به تولیدکنندگان از صندوق توسعه ملی را متذکر شد. 

وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که بر اساس ماده 10 قانون هواپیمایی کشور اداره کل هواپیمایی کشوری می‌تواند در مواردی که امنیت عمومی یا علل نظامی ایجاب می‌کند با تصویب هیأت وزیران پروازهای هواپیمایی ایرانی یا خارجی را بر فراز قسمتی از خاک کشور ممنوع یا محدود یا مقید به شرایط خاصی کند. چرا این اقدام در خصوص حادثه هواپیمایی پرواز اوکراین صورت نگرفته است؟

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به رئیس جمهور و وزرای کابینه خواستار تسریع در پرداخت حقوق و پاداش کارمندان بازنشسته لشکری و کشوری شدند.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به اتفاق 15 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که دلیل ضعف گسترده در امدادرسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان چیست؟ 

احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد که با عنایت به سوابق استعماری انگلیس و جنایات و خیانت‌های پیر استعمار نسبت به اقدام سفیر انگلیس در جمهوری اسلامی ایران، درخواست مردم شریف اخراج سریع این سفیر از کشور است. 

اصغر مسعودی  نماینده مردم  نی‌ریز و استهبان به وزیر امور خارجه لزوم پاسخ کوبنده به سفیر انگلیس در برابر نقض قوانین بین‌المللی و حمایت وی از دولت تروریستی آمریکا و حضور در تجمع غیرقانونی را متذکر شد. 

علی بختیار  نماینده مردم گلپایگان به رئیس جمهور لزوم اخراج سفیر انگلیس به دلیل رفتارهای غیرعرف دیپلماتیک به عنوان عنصر نامطلوب را متذکر شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4512