printlogo


حمله به قوه قضائیه و نمایش تصاویری سیاه از زنان!
کد خبر: 4657
برخلاف تبلیغات صورت‌گرفته توسط رسانه‌های معاند و به ویژه بی‌بی‌سی درباره تحریم جشنواره فجر، همه عوامل و بازیگران فیلم‌ها در جشنواره و نشست فیلم‌ها حضور می‌یابند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در نخستین روز از برگزاری این جشنواره، طی مراسمی، کمک‌های جشنواره به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در قالب کاروان مهر اعطا شد. این کمک‌ها حاصل هزینه مراسم افتتاحیه جشنواره و کمک‌های برخی از سینماگران است.

برخلاف تبلیغات  صورت‌گرفته توسط رسانه‌های معاند و به ویژه بی‌بی‌سی درباره تحریم جشنواره فجر، همه عوامل و بازیگران فیلم‌ها در جشنواره و نشست فیلم‌ها حضور می‌یابند.

اما در کنار این کار مثبت در روز اول جشنواره، شاهد نمایش آثاری بودیم که موجب ناامیدی شدند. «سه کام حبس»،  «قصیده گاو سفید» و «عامه‌پسند» به خاطر ضعف مفرط روایی و هنری، با انتقاد کارشناسان و اهالی رسانه مواجه شدند. به گونه‌ای که اغلب منتقدان از طیف‌ها و نشریات مختلف، به این سه فیلم، نمره بی‌ارزش و در بهترین حالت، نمره ضعیف دادند.

اما علاوه ‌بر ضعف ساختاری، باید به ویژگی‌های محتوایی مشترک این سه فیلم پرداخت. هر سه فیلم، در کنار نمایش اغراق‌آمیز معضلات اجتماعی، زنان را قربانی جامعه و حکومت ایران معرفی می‌کنند. همچنین در سه فیلم مذکور، تاکید و اصرار زیادی بر مصرف سیگار و قلیان از سوی زنان می‌شود.

همچنین فیلم  «قصیده گاو سفید» به طور آشکار بیانیه‌ای شعارزده علیه حکم الهی قصاص است. این فیلم همچنین علیه قوه قضائیه است و به سیاه‌نمایی علیه این بخش از حاکمیت می‌پردازد.

نکته قابل توجه این است که در فیلم  «عامه‌پسند» که بهتر بود «عوام‌فریب» نیز نام بگیرد، باز هم قوه قضائیه هدف هجمه قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که بخشی از دستورالعمل جدید اتاق‌های فکر برخی از جریان‌های سیاسی به فیلمسازان وابسته به خود، حمله به قوه قضائیه و بازنمایی تصویری سیاه از زنان باشد.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4657