printlogo


چرا روحانی سکولار است؟
کد خبر: 4707
برای شناخت دقیق انقلاب اسلامی و دلایل شکل‌گیری آن، بهترین راه رجوع به اندیشه‌ی امام خمینی (ره) است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

نظریه پردازان غربی با جهان بینی مادی و نگاه سکولارِ غیردینی، "غرائز سرکوب شده افراد جامعه" "افزایش انتظارات مردم" "تضادهای موجود در جامعه" را از جمله دلایل وقوع انقلاب‌ها می‌دانند. آقای روحانی نیز با استفاده از همین آبشخور فکری، وقوع انقلاب اسلامی در ایران را از این بستر سکولار و جهان بینی مادی تحلیل و طی سخنانی در ۲۲ بهمن اظهار داشت : "اگر پهلوی به یک انتخابات سالم و آزاد تن می‌داد، انقلاب نمی‌شد."

برای شناخت دقیق انقلاب اسلامی و دلایل شکل‌گیری آن، بهترین راه رجوع به اندیشه‌ی امام خمینی (ره) است. امام راحل عظیم الشان با تمایز و تفاوت قائل شدن بین انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها می‌فرمایند : "فرق است ما بین انقلاب اسلامی ایران با انقلابهای دنیا، انقلابهای دنیا بی استثناء برای ایمان نیست برای خدا نیست. انقلاب ایران برای خداست و از اول هم برای خدا بوده است. الله اکبر بوده است و تا آخر هم همین است." (صحیفه امام ج ۱۶ ص ۹۱)  امام بزرگوار در جایی دیگر می‌فرمایند : "بنابراین شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلابها جدا است؛ هم در پیدایش و هم‏ در کیفیت‏ مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام." (همان ج ۲۱ ص۴۰۲)

امام خمینی (ره) درباره علل وقوع انقلاب اسلامی می‌فرمایند : "تردید نیست‏ که‏ این‏ یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است." (همان ج ۲۱ ص ۴۰۲) ایشان همچنین می‌فرمایند : "انقلاب اسلامی تحفه ای است که خدای تبارک و تعالی از عالم بالا برای ملت ما هدیه فرستاد. " (همان ج ۶ ص ۲۳۰) با این شرایط، اظهار نظر آقای روحانی درباره علل وقوع انقلاب اسلامی از یک سو نمایانگر فاصله وی با اندیشه‌های نورانی حضرت امام (ره) است و از سوی دیگر موید نگاه سکولار و غیر دینی ایشان خواهد بود. #پرزیدنت با تحریف انقلاب اسلامی، در صدد تغییر هویت انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4707