printlogo


هشدار درباره احتمال دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی با دلالی
کد خبر: 4799
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: با اتفاقاتی که اخیراً رخ داده احتمال دارد که بازیکنان دعوت شده به تیم ملی با دلالی انتخاب شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،علی‌اصغر مدیرروستا درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران, اظهار داشت: به لحاظ سطح فنی شاید خیلی مخالف این اتفاق نباشم ولی درباره نحوه انتخاب او حرف دارم. مهم‌ترین مسئله صداقت مربی است که با اتفاقاتی که در جدایی این مربی از صنعت نفت رخ داد, فکر می‌کنم این موضوع در اسکوچیچ کمرنگ است. او ابتدا مشکل خانوادگی و بعد مریضی را برای جدایی از آبادان بهانه کرد و سپس به تیم ملی آمد. این یک برنامه‌ریزی غیراخلاقی برای حضور در تیم ملی بود که توسط دلال‌ها رقم خورد.

وی با بیان اینکه «در این شرایط بهتر بود یک مربی خوب ایرانی انتخاب می‌شد» عنوان کرد: تیم ملی ایران برای اسکوچیچ یک رزومه خیلی بزرگ است, آن هم درحالی که او در ایران کار خاصی انجام نداده است. صحبت‌هایی از حضور یک آقازاده در پشت پرده انتخاب اسکوچیچ می‌شود و باید در این باره شفاف‌سازی شود. باید کسانی که اسکوچیچ را انتخاب کرده‌اند معرفی شوند. شاید تیم ملی نتایج خیلی خوبی با اسکوچیچ گرفت و می‌توانیم بعداً‌ از این افراد تشکر کنیم ولی اگر نتایج منفی بود باید مشخص باشد چه کسانی پشت موضوع بودند. البته الان هم همه چیز مشخص است و خود آقایان خوب می‌دانند ولی باید جرات داشته باشند و بگویند که کدام دلال این مربی را به تیم ملی آورده تا فردا پاسخگو باشند.

مهاجم پیشین تیم ملی ایران ادامه داد: 5 میلیارد تومان برای قرارداد با اسکوچیچ در این شرایط پول کمی نیست و فکر می‌کنم این مربی با یک میلیارد هم به تیم ملی می‌آمد. همانطور که اسکوچیچ اعلام کرده, سرمربیگری تیم ملی باعث افتخارش است و می‌توانست مبلغ قرارداداش 70 درصد کاهش داشته باشد.

مدیرروستا با بیان اینکه «اگر مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌شد, خیال‌مان برای صعود از گروه انتخابی جام جهانی راحت‌تر بود» تصریح کرد: در دو بازی ابتدایی مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ می‌توانیم به راحتی با سربلند از زمین خارج شویم ولی بحث اصلی روی بازی با بحرین و عراق است که البته فکر می‌کنم با توجه به بازیکنان توانمندی که داریم, می‌توانیم از پس این بازی‌ها هم بربیایم, مگر اینکه اسکوچیچ در این دو بازی حساس نتواند کارآیی داشته باشد.

وی درباره نحوه انتخاب اسکوچیچ گفت: کسانی هستند که در این چند سال فوتبال ایرانی را مهندسی می‌کنند و الان افراد به خودشان اجازه داده‌اند که درباره تیم ملی هم این کار را انجام دهند. با این وضعیت احتمال دارد که بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هم با دلالی انتخاب شوند و حتی اتفاقات بدتری هم رخ دهد. وقتی تیم ملی دست دلال‌ها باشد, هر بازیکنی می‌تواند پول بدهد و به اردو دعوت شود, همانطور که قبلاً نیز در تیم ملی و در حضور یک مربی خارجی این اتفاقات رخ داده بود ولی الان دلالی‌در تیم ملی می‌تواند واضح‌تر باشد.

مدیرروستا راجع به انتخابات فدراسیون فوتبال یادآور شد: رویکرد باید به سمتی برود که فقط از افراد ورزشی و فوتبالی در فدراسیون فوتبال استفاده شود. مطمئن باشید اگر افرادی مانند دادکان یا مایلی‌کهن الان در فدراسیون بودند, این اتفاقات رخ نمی‌داد. باید کسانی به فدراسیون بیایند که سیاسی نباشند و از جاهای دیگر هدایت نشوند, مدیرانی بیایند که از جنس فوتبال باشند تا کلاه سرشان نرود و کسی نتواند مربی به تیم ملی قالب کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4799