printlogo


عوارضی از کرونا که فقط در ایران رؤیت شد!
کد خبر: 4974
جالب است که معلوم نبود کشورهای عربی منطقه چقدر بایستی دست و پا می‌زدند و پول خرج می‌کردند تا ارگان رسانه‌ای دولت ایران به دست خودش چنین دروغ مضحکی را منتشر کند که رؤیت کرونا در کشورهای عربی تقصیر جمهوری اسلامی ایران بوده است؟!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه دولتی ایران در شماره شنبه گذشته با انتشار خبری به نقل از یک روزنامه عربی چاپ لندن! از قول نویسنده این روزنامه نوشت:

"امروز، کرونا به ما نزدیک شده است و در حالی که تقریباً تمام جهان صرفنظر از مواضع سیاسی، ندای کمک به چین را سر می‌دهد، اوضاع ما در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اقتضا می‌کند که به کمک ایران بشتابیم؛ بویژه آنکه این ویروس توانسته است از طریق عرب‌هایی که از ایران به کشورهای خود بازگشتند، به خلیج فارس نیز راه یابد. به‌نوشته این روزنامه، با توجه به اینکه شرایط در ایران بحرانی است، تمام جهان و دولت‌های عربی خلیج فارس باید اختلافات سیاسی با این کشور را کنار گذاشته و کمک‌های پزشکی و انسانی خود را از آن دریغ نکنند؛ بویژه آنکه در سایه تحریم‌های امریکا، اوضاع زیرساخت‌های بهداشتی در ایران رو به تضعیف رفته است. بحرانی‌تر شدن شرایط در ایران، بر اثر کرونا، می‌تواند یک وبای حقیقی را به جان دولت‌های عربی خلیج فارس نیز بیندازد، که در این صورت دیگر راه چاره‌ای نخواهد ماند."

*جالب است که معلوم نبود کشورهای عربی منطقه چقدر بایستی دست و پا می‌زدند و پول خرج می‌کردند تا ارگان رسانه‌ای دولت ایران به دست خودش چنین دروغ مضحکی را منتشر کند که رؤیت کرونا در کشورهای عربی تقصیر جمهوری اسلامی ایران بوده است؟!

کشورهایی که اساساً بدون حضور اتباع خارجی امکان ادامه حیات ندارند اما ایران اسلامی را عامل شیوع کرونا در خاک خود معرفی می‌کنند...

مسئله مهمتر اما هشدار این مسئله است که نباید از یک ویروس خفیف که تلفات چندانی هم ندارد، خوانش تحقیر و بی‌غیرتی و مرگ داشت.

رخدادی که متأسفانه طی روزهای اخیر تماشاگر آن از سوی برخی افراد و رسانه‌های فضای مجازی هستیم. اما اثری از آنرا در سایر کشورهای بحران‌زده نمی‌بینیم!

روزنامه ایران اگر اصرار دارد که زیرساخت‌های بهداشتی ایران به‌واسطه تحریم‌ها تضعیف شده اولا می‌توانست به جای نقل کردن این مفهوم از یک روزنامه عربی چاپ لندن؛ خود درباره این حقیقت مطلب بنویسد و ثانیا باید مقامات وزارت بهداشت و دولت را مؤاخذه می‌کرد که درباره تولید شدن اکثریت نیاز دارویی کشور در داخل و یا پیشرفت‌های بهداشتی ایران همگام با علم روز دنیا به مردم دروغ نگویند!

از طرفی ما در اینجا این سؤال را از ستاد دولت می‌پرسیم که چرا هر موقع و در هر لحظه‌ای که یک بیمار به هر دلیلی در ایران دچار مشکل می‌شود؛ بلافاصله کسانی مثل "علی ربیعی" یا روزنامه ایران به صحنه می‌آیند و از "اثر تحریم‌ها" سخن می‌گویند؟!

آیا همانطور که آقای ربیعی زمانی درگذشت یک بیمار پروانه‌ای را دستمایه بزرگنمایی خود از تحریم‌ها قرار داد؛ روزنامه ایران هم به تقلید از او، چنین وظیفه‌ای را برای خود متصوّر است؟

ما معتقدیم این حرکات مرموز، در پشت فضای روانی این روزها پیرامون ویروس خفیف کرونا نیز وجود دارد و علت خوانش مرگ و بحران و ناامیدی از این ویروس خفیف؛ که در هیچ کشور درگیر دیگری دیده نمی‌شود؛ همین حرکات مرموز است!

گفتنیست، رسانه‌های آمریکا از ویروس کرونا با عنوان "ویروس خفیف" یاد می‌کنند.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/4974