printlogo


عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
شیعه انگلیسی روی دیگر همان «اسلام آمریکایی» در اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است
کد خبر: 5252
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه روند تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام با حمایت انگلیس و سپس رژیم اسرائیل از ابتدا بوده است، گفت: شیعه انگلیسی روی دیگر همان «اسلام آمریکایی» در اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است و وظیفه ما در مقابل هوشیاری و حفظ وحدت اسلامی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم  با اشاره به انتشار فیلم بانوی بهشت در ایام فاطمیه توسط جریان شیعه انگلیسی، اظهار داشت: گروه موسوم به شیعه انگلیسی در سالهای اخیر عملکرد تفرقه‌افکنانه داشته و حرکت در مسیر ایجاد انشقاق بین مسلمانان و حفظ منافع دشمنان اسلام بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دستور خود دارد.
وی ادامه داد:تعبیر شیعه انگلیسی یا شیعه لندنی یکی از تعابیر مشهور و پرمعنای رهبر انقلاب در توصیف این جریان انحرافی است که به فرموده ایشان همانند سنی‌های آمریکایی به سرویس‌های اطلاعاتی غرب وابسته‌اند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به سخنان رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب در توجه دادن جوامع اسلامی به خطر این جریانات می‌فرماید: امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دست‌هایی در کار است برای اینکه مسلمانان را از هم جدا کنند؛ دستهایی که به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام منتهی می‌گردد؛ آن تشیّعی که ارتباط به "ام. ‌آی. ‌شش" انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور "سی. ‌آی. ‌ای" آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.
وی اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب به درستی توصیف نموده‌اند، شیعه‌ا‌ی که منتسب و مورد حمایت انگلیس باشد و سنّی که مورد حمایت آمریکا باشد، هیچ کدام شیعه و سنی واقعی نیستند؛ هر دو در عمل مثل هم و همانند دولبه‌ی یک قیچی برای تفرقه میان مسلمانان و ضربه زدن به آنها عمل می‌کنند. هر دو در خط دشمنان اسلام حرکت می‌کنند و سعی‌شان این است تا مسلمان‌ها را به جان هم بیندازند.
حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: بهترین گواه بر اینکه این جریانات انحرافی بر ضد اسلام و در مسیر منافع دشمنان اسلام حرکت می‌کنند این است که بودجه آنها از سوی دشمنان اسلام (آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و...) تامین می‌شود و این خود گویای نقش مخرب آنان در جهان اسلام است، از سوی دیگر، ناسزا گفتن به عقاید مخالفان برخلاف سنت رسول خدا(ص) و ائمه اطهار (ع) نیز می‌باشد.
وی بیان داشت:  بنابراین مهم‌ترین دلیل دامن زدن به اختلافات مذهبی، تحرکات عوامل دست نشانده استعمار و دشمنان اسلام می‌باشد.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم عنوان کرد: در طول تاریخ به ویژه دوره معاصر، استعمار با هدف تضعیف قدرت جریان پرشتاب اسلامی، منافع خویش را در ایجاد اختلافات مذهبی جستجو نموده است. آنان در این راه از هر اقدامی حتی تبلیغ دین یا مرجعیت ساختگی و تربیت عالم نمایان دست نشانده و مزدور دریغ نورزیدند.
وی تاکید کرد: این روند تفرقه‌افکنانه با حمایت انگلیس و سپس رژیم اسرائیل تا به امروز ادامه یافته است. امروز تشیع انگلیسی یا شیعه لندنی در استمرار همان سیاست تفرقه‌افکنی استعمار برای تضعیف قدرت جهان اسلام است. این جریان، شعبه‌ای از همان "اسلام آمریکایی" است که هدفش تفرقه و اختلاف افکنی بین مسلمانان است؛ تکفیر می‌کند؛ ناسزا می‌گوید؛ به مقدسات مذاهب اسلامی توهین می‌کند و با تمام قدرت به تنها حکومت شیعی جهان یعنی جمهوری اسلامی ایران می‌تازد.
حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به وظیفه ما در برابر این جریانات انحرافی، خاطرنشان شد: قطعا در این زمان وظیفه همه مسلمانان، هوشیاری در برابر این دست نشاندگان استعمار و وابستگان به مراکز آمریکایی- صهیونیستی و انگلیسی و حفظ وحدت اسلامی است.
وی عنوان داشت: ضرورت وحدت میان مسلمانان جزء اصول مسلم و انکارناپذیر و مورد تأکید دین اسلام است که در آیات قرآن و احادیث ائمه(ع) به آن سفارش شده و از تفرقه و اختلاف نهی شده است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5252