printlogo


چهره شهرها باید نشان از جشن انقلاب داشته باشد
کد خبر: 5263
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر برگزاری باشکوه موتوری و خودرویی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت: فضا و چهره عمومی شهرها باید نشان از جشن انقلاب داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، صرت الله لطفی  در نشست ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم در سالن امام رضا (ع) فرمانداری با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم یوم الله 12 بهمن در سراسر کشور بیان داشت: البته متأسفانه در برخی از استان ها، برخی از مسؤولان افراطی عمل کردند و کاسب کرونا شدند و نه تنها حضوری در مراسم گرامیداشت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نداشتند، حتی از برگزاری مراسم کاملا سلامت محور حرم مطهر حضرت امام خمینی در روز 12 بهمن ماه نیز گلایه کردند.

وی با سپاسگزاری از مردم و مسؤولان استان قم یادآور شد: همدلی و صمیمیت موجود در بین مردم و مسؤولان قم سبب شد تا این استان همچنان خود را در برگزاری مناسبت های انقلابی، پیشرو و پیشگام نشان دهد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین با انتقاد از برخی دستگاه ها به دلیل عدم توجه به تبلیغات محیطی دهه فجر تصریح کرد: در محدودیت های فعلی کرونایی، انتظار آن است که فضا و چهره عمومی شهرها نشان از جشن انقلاب اسلامی داشته باشد، در حالی که برخی از دستگاه ها از این نکته غفلت کرده و چنین پنداشته اند که همه تبلیغات محیطی و فضاسازی های شهری به عهده شهرداری هاست.

لطفی با بیان این که مراسم 22 بهمن ماه امسال کاملا متفاوت از سال های قبل خواهد بود و نیاز به هماهنگی بیشتر همه دستگاه ها و مسؤولان دارد افزود: راهپیمایی 22 بهمن ماه باید همان شکوه همیشگی را و البته به صورت موتوری و خودرویی داشته باشد.

وی سپس به اهمیت تزیین موتورها و خودروها با تصاویر مناسبت و همچنین پرچم جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم مردم انقلابی ما در این زمینه نیز با ابتکار و خلاقیت خود، به شکوه بیشتر جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کمک کنند.

لطفی ادامه داد: دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری باسالگرد  ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان است، از این رو در شب سالگرد این میلاد مبارک یعنی امشب، جشن سراسری «به لطف مادر» با محوریت آستان قدس رضوی و آستان مقدس فاطمی (س) و با مداحی حاج مهدی رسولی برگزار خواهد شد که این مراسم به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود.

وی به مراسم روز پنج شنبه شانزدهم بهمن ماه نیز اشاره کرد و گفت: در این روز مراسم میهمانی لاله ها برای گلباران و عطرافشانی مزار شهدا در همه شهرها و روستاهای سراسر کشور برگزار خواهد شد.

لطفی در عین حال به برگزاری جشن سراسری «شکوه صبر و شُکر» با محوریت آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در روز بیست و یکم بهمن ماه توجه داد و بیان داشت: این مراسم نیز در شب بیست و دوم بهمن ماه از رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی در ادامه به مراسم راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه اشاره و خاطر نشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، این مراسم به صورت ترکیبی موتوری و خودرویی برگزار می شود که البته پیش بینی حضور دوچرخه سواران نیز در این مراسم وجود دارد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین اذعان کرد: راهپیمایی موتوری و خوردویی گسترده یوم الله بیست و دوم بهمن ماه در سراسر کشور، تجربه ای نو خواهد بود که باید با همه پیش بینی های لازم مانند تصادف ها و ترافیک های احتمالی و همچنین مکانیک های سیّار همراه باشد، ضمن آن که قطعا شکوه و ماندگاری این مراسم به نقش آفرینی همه دستگاه ها و نهادها بستگی دارد.

وی به مراسم راهپیمایی موتوری و خودرویی روز بیست و دوم بهمن ماه در قم نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی بر این اساس است که سازماندهی موتورها و اتومبیل ها در نقاط مختلف شهر بر اساس وضعیت راهپیمایی مردمی در سال های قبل انجام شود و سپس موتورها از مسیر میدان شهید مطهری به سمت 45 متری عمار یاسر و سپس از مسیر خیابان انقلاب به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) رهسپار شوند.

لطفی اضافه کرد: همچنین خودروها هم از همه نقاط شهر به سمت چهارراه شهدا و میدان روح الله حرکت می کنند تا به مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) متصل شوند، ضمن آن که جایگاه این مراسم در نزدیکی بیت حضرت امام (ره) برپا خواهد شد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5263