printlogo


رییس شورای اسلامی شهر قم در نشست خبری:
امسال برای شهر مقدس قم، سال طلایی پروژه های عمرانی بود
کد خبر: 5328
رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهم فعالیت های یک سال اخیر شورای شهر تصریح کرد: به لطف الهی سال 1399 برای شهر مقدس قم یک سال طلایی از حیث اجرا و پیشبرد پروژه های عمرانی بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عبدالله جلالی طی سخنانی در نشست خبری با اشاره به اینکه شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور برفرآیندهای شورای شهر قم تاثیرمنفی گذاشت، اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا اما هیچ پروژه عمرانی شهرداری قم به تعطیلی کشیده نشد
سال 99، سال طلایی در پروژه های عمرانی است
وی ادامه داد: سال 99 یک سال طلایی در به ثمر نشستن پروژه های عمرانی و رفاهی در استان قم بود.
رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه  در آینده نزدیک تعداد زیادی از پروژه های شهری دیگر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: روند اقدامات شهرداری قم با توجه به گره های اقتصادی و مشکلات بیماری رضایت بخش ارزیابی می شود.
وی تصریح کرد: نسبت بودجه جاری به عمرانی شهرداری قم در سال آینده 29 به 71 درصد است که بخش عمده ای از بودجه جاری صرف حفظ و نگهداری فضای سبز و رفت و روب شهری می شود.
پروژه منوریل نیازمند تزریق اعتبار است
جلالی با اشاره به پروژه منوریل، ابراز داشت:  منوریل یک پروژه دولتی و ملی است که دولت وقت تضمین تامین اعتبار آن را داده بود اما در دولت جدید این اعتبارات قطع شد و اگر بودجه جدیدی اختصاص پیدا کند 4.7 کیلومتر از آن به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: بنا شده است که قطعه ای از این پروژه اجرا شود که البته اجرای این پروژه نیازمند تامین اعتبار است.
راه اندازی خط جدید تفکیک زباله با ظرفیت 300تن
رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه روزانه در قم بااشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 300تن زباله تفیکیک و تبدیل به کود می شود، گفت: به زودی یک خط جدید با ظرفیت 300 تن برای تفکیک زباله در سایت البرز راه اندازی می شود.
وی بیان داشت: احداث 11 فرهنگسرای جدید در شهر قم دربودجه سال 1400 شهرداری قم پیش بینی شده است.
جلالی با اشاره به فضای سبز پردیسان گفت: تحول زیادی در سرانه فضای سبز شهرک پردیسان انجام گرفته و در حال حاضر بیشترین سرانه فضای سبز شهری را منطقه هشت از آن خود کرده است.
هسته مرکزی قم در بافت تاریخی قرار دارد
رئیس شورای شهر با انتقاد از قرارگرفتن 315 هکتار از هسته مرکزی قم در بافت تاریخی، بیان کرد: ما برای احیای بافت های تاریخی آمادگی داریم اما این 315 هکتار بر مبنای اصول کارشناسی و واقعیت عینی مساله در طرح تفصیلی انجام نپذیرفته است.
وی اضافه کرد: محدوده بافت تاریخی قم بر مبنای عکس های هوایی سال 35 شمسی تعیین شده و این تصمیم اشتباه سبب شده تا روند ساماندهی و احیای آن به دشواری بسیار زیادی همراه شود.
بازآفرینی اطراف حرم مطهر
جلالی مساله بازآفرینی اطراف حرم مطهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: آرام سازی و پیاده راه سازی اطراف حرم مطهر از هر چهار سمت آن اجرایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: با موافقت تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گیت های بازرسی در محدوده خیابان ارم جمع آوری خواهد شد و شهرداری قم می تواند پیاده راه سازی این محور تا چهار راه شهدا را ادامه دهد.
برای نمای رومی طرح جایگزین معرفی شود
رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مساله نماهای رومی یادآور شد: برای جلوگیری از توسعه نماهای رومی باید طرح های جایگزینی توسط معماران و مسوولان ذیربط ارائه گردد.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5328