printlogo


کارشناس و تحلیلگر مسائل فرهنگی:
لزوم آموزش مهارت های سواد رسانه ای/سلبریتی ها ابزاری جذاب برای دنیای تبلیغات
کد خبر: 5329
کارشناس و تحلیلگر مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه سلبریتی ها ابزاری جذاب برای دنیای تبلیغات هستند ، گفت: با توجه به حضور این روزهای مردم در عرصه های مجازی باید مهارت های سواد رسانه ای آموزش داده شود.
حجت الاسلام سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز با اشاره به نقش سواد رسانه ای در جامعه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نسل جدید را در مواجهه با فضای مجازی آموزش دهیم.
وی ادامه داد: امروز باید قبل از ورود به فضای مجازی و شروع به فعالیت در این عرصه، حتما آموزش ها و مهارت های سواد رسانه ای را فرا بگیریم.
این کارشناس و تحلیلگر مسایل فرهنگی بیان داشت: با فراگیری درست مهارت های سواد رسانه ای می توانیم به درستی رسانه و پیام های آن را بشناسیم و نسبت به آن موضع گیری و کنش صحیح داشته باشیم.
وی اضافه کرد: هر چند طی سال های اخیر فعالیت های خوب و امیدوارکننده ای در رابطه با آموزش سواد رسانه در کشور و به ویژه بین مجموعه های انقلابی صورت گرفته اما نباید به همین میزان بسنده کرد بلکه می بایست با شناخت نقاط قوت و ضعف در این باره، با اصلاح برخی رویکردهای معیوب، کارآمدی و اثربخشی را افزایش داد.
موسوی در ادامه بااشاره به موضوع سلبریتی ها و الگو شدن آنها در این فضا، ابراز داشت: سال ها از ظهور و بروز فرهنگ سلبریتی در غرب و نفوذ آن به سایر جوامع می‌گذرد، اما به نظر می رسد که همچنان سلبریتی‌ها کالاهای جذابی برای تبلیغات و جذب مشتری در ابعاد و عرصه های گوناگونی همچون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: همچنین با گذشت زمان، نه‌ فقط از جذابیت آن‌ها برای تبلیغ کاسته نشده بلکه به مدد شیوه‌ها و ابزارهای نوین، حتی به این جذابیت افزوده هم شده است.
این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: مساله سلبریتی ها فقط مربوط به جامعه ما نیست، با این حال عوارض و تبعات نامطلوب آن ها در کشور ما شکل متفاوتی به خود گرفته است و در بزنگاه های خاص تاثیر خود را می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیری که سبلریتی ها بر سبک زندگی مردم و به خصوص نسل جدید می گذارند، لذا آن چه وظیفه مدیران و دغدغه مندان جامعه است این که در مسیر ارتقای سطح سواد رسانه ای و بینش مردم کار کنند و زمینه های این مساله را فراهم نمایند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5329