printlogo


توسط بانک مهر ایران در استان قم انجام گرفت؛
اهدای بیش از 200 قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا/ حمایت بانک مهر ایران از حوزه سلامت باید الگوی نظام بانکی باشد
کد خبر: 5381
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تقدیر از اهدای تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گفت: این اقدام ارزشمند بانک مهر ایران باید الگوی نظام بانکی کشور باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  دکتر محمد رضا قدیر در مراسم اهدای بیش از 200 قلم تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونای به ارزش بالغ بر 3 میلیارد و سیصد میلیون ریال بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گفت: خواسته مهم نظام جمهوری اسلامی توسعه و ترویج بانکداری اسلامی و غیر ربوی است.

ارگان های دولتی در توسعه قرض الحسنه پیشتاز باشند

وی با اشاره به اینکه رضایتمندی مردم از بانک مهر ایران بالاست گفت: ارگان ها و سازمان های دولتی باید با انباشت اندوخته های خود در بانک قرض الحسنه مهر ایران، به ترویج و تقویت فرهنگ قرض الحسنه کمک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تاکید براینکه هرکس باید به اندازه وسع خود به حوزه سلامت کمک کند گفت: واقعا در شرایط سخت کرونایی تامین و خرید اقلام پزشکی مقابله با این ویروس حکم طلا را دارد.
دکتر قدیر با بیان اینکه بانک مهر ایران با تامین و اهدای کالاهای ضروری درمان ویروس کرونا سلامت فعالیت های بانکی خود را نشان داد، افزود: یکی از درخواست های مهم ما از نظام بانکی اختصاص وام های ضروری قرض الحسنه مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی است.
وی از طرح تفاهم نامه کالا کارت بانک مهر ایران با بیمارستان ها برای تامین مخارج بیماران کم بضاعت استقبال کرد و گفت: شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این طرح ارزشمند را به نحو مطلوب اجرا کنند.

اهدای بیش از 200 قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا


در ادامه این مراسم، مدیر شعب بانک مهر ایران در استان قم با بیان اینکه وظیفه همه ما اجرنهادن به زحمات و تلاش های ارزشمند کادر درمان است گفت: سهم استان قم از اهدای تجهیزات پزشکی مقابله با ویروس کرونا که در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم شده است، بیش از 3 میلیارد و سیصد میلیون ریال شامل 8 کپسول اکسیژن،8 دستگاه ضد عفونی کننده uv ویژه محیط، 94دستگاه تب سنج و 94دستگاه پالسی اکسی متر بوده که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قم قرار می گیرد.
سید حسین دامادی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران در فعالیت های مسئولیت های اجتماعی سهم گسترده ای را ایفا کرده است گفت: این بانک به عنوان نخستین و بزرگترین بانک تخصصی در حوزه قرض الحسنه بیش از 10 میلیون مشتری با پرداخت بیش از 9 میلیون فقره وام قرض الحسنه دارد و در توسعه فرهنگ بانکداری اسلامی پیشگام است.

تشریح ارایه تسهیلات کم بهره درمان برای اقشار آسیب پذیر

وی با اعلام آمادگی برای ارایه تسهیلات وام ضروری کرونایی گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما برای حمایت از اقشار کم بضاعت که درگیر هزینه های درمان بیمارستانی می شوند، ارایه تسهیلات قرض الحسنه در قالب تفاهم نامه با بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه های علوم پزشکی است.
گفتنی است بانک قرض الحسنه مهر ایران با اجرای طرح ملی شهید سلیمانی( همراه تیم درمان در مقابله با کرونا) بیش از 130 میلیارد ریال را از محل وجه التزام و جریمه دیرکرد برای تامین و خرید 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا اختصاص داده و به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر ایران اهدا نموده است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5381