printlogo


نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران:
استقلال و حاکمیت شورای شهر باید حفظ شود
کد خبر: 5416
نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و عضو لیست شورای ائتلاف مدیران انقلابی تهران (اسوه) با بیان این که پارلمان شهری باید در راس همه امور باشد، گفت: استقلال شورای شهر و حاکمیت شورای شهر باید حفظ شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،  شاهین صادقی نسب با اشاره اهمیت شوراها و نقش آن ها در اداره شهر اظهار داشت: در نظام‌های مردم‌سالار به‌خصوص در نظام مردم‌سالاری الهی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها بایستی احصای نظرات و اراده ملت و اجرای آن به کمک ملت باشد.
وی ادامه داد: حکومت و یک نظام حکمران بقای بلند ملت و موفقیت آمیزش در گرو ارتباط حداکثری مردم و یافتن نظر و اعمال آن‌ها است و این را حاکمیت با ایجاد یا اصلاح ساختاری برخی از نهادها می‌تواند به خوبی انجام دهد.
عضو لیست شورای ائتلاف مدیران انقلابی تهران (اسوه) در انتخابات شورای شهر تهران بیان داشت: شوراهای شهر و روستا در این اکولوژی حکمرانی نقش کلیدی و اساسی را دارند، در واقع شوراها با دسترسی سریع‌تر به جوامع محلی در کشور می‌توانند شکل دهنده اراده و خواست ملت در کنار آن‌ها و اعمال در آن در سطوح مختلف باشند.
وی ابراز داشت: این وظیفه‌ای اساسی و مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا است که از طریق تعامل و ارتباط حداکثری با مردم و جامعه خواست آن‌ها را دریابند و با کمک خودشان به وسیله‌ای بازوی اجرایی شهرها آن را اعمال کنند.
استاد دانشگاه تهران افزود: ما هم با تأسیس این شوراها و با این امید که بتوانیم این ارتباطات حداکثری را تقویت کنیم سعی کرده‌ایم در این مسیر گام برداریم.
وی با بیان این‌که امروز زمان بازنگری است، تصریح کرد: به‌خصوص در گام دوم انقلاب باید یک مروری بر عملکرد نهادها و دستگاه‌های مختلف در نظام حکمرانی داشته باشیم و هر آنجایی که نیاز به اصلاح است شناسایی کنیم تا در نهایت خدمت رسانی و نوکری بهتری برای مردم داشته باشیم
صادقی نسب به عملکرد شوراها اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم نگاه اجمالی به شوراها و عملکرد آن داشته باشیم متوجه می‌شویم که آسیب‌هایی جدی وجود دارد که باید برطرف شود یکی این‌که ما حاکمیت شوراها را نمی‌توانیم به‌خوبی لمس کنیم.
وی تأکید کرد: در واقع یک عدم پاسخگویی غیررسمی از جانب شهرداری در برابر شوراها وجود دارد به عنوان مثال در برخی از شهرها مواردی را داشتیم که آمدند از شهردار تقدیر کردند به این عنوان که این شهردار شورا یاور و شورا باور است یعنی هر آن چه وظیفه‌ای شهردار است را به عنوان یک کیفیت کاری دیده و به این علت تقدیر کرده است.
استاد دانشگاه تهران افزود: این یعنی یک سوءبرداشت از شرح وظایف شوراها است چراکه شوراها پارلمان‌های محلی و شهری و روستایی هستند که وظیفه آن‌ها احصا نظرات و اراده نظرات مردم و اعمال آن‌ها است.
وی ادامه داد: اگر مجری یا شهرداری نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد سیاست‌های شورای شهر را اجرایی بکند قطعاً باید عوض شود، شهردار منتخب و مجری شورای شهر است و وظیفه‌ای او اجرایی سیاست‌های شورای شهر است.
نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: سیاست‌هایی که از طریق ارتباط حداکثری با مردم و دریافتن مشکلات آن‌ها و همچنین نظارت مستمر و حضور پویا در اجرا توانسته آن‌ها را شکل بدهد و در اختیار شوراها بگذارد.
وی بیان داشت: در واقع شهردار باید در خدمت شورای شهر و مردم باشد و در واقع این آفت را ما می‌بینیم و شهرداران عملاً به شوراها پاسخگو نیستند به‌خصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران این مهم به خوبی دیده می‌شود.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در واقع شورای شهر سیاست‌هایی را تدوین و قوانینی را مصوب می‌کند که همان خواست شهردار است و شهردار از طریق بخش‌های خودش می‌گوید که چه می‌خواهد و همان آن‌ها تصویب می‌شود.
وی با بیان این‌که این اقدام علی السویه سازی می‌شود، اظهار داشت: بزرگ‌ترین تهدیدی که امروز شوراهای شهر را تهدید می‌کند علی السویه سازی است که شوراهای شهر با آن مواجه هستند و وجودشان موی دماغ است.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: انفعال شورای شهر برای یک دوره و دو دوره نیست و در همه این سال‌ها وجود داشته است.
وی ادامه داد: نتوانستیم اهداف شوراها را محقق کنیم البته در این میان یک ایراداتی هم وجود دارد به عنوان مثال حکم شهردار با پیشنهاد و انتخاب شورای شهر اما معرفی و تأیید وزیر کشور صادر می‌شود.
صادقی نسب افزود: ما می‌توانیم همان ملاحظات را رعایت کنیم اما نقش شوراهای اسلامی را زیادتر بکنیم و شهردار یک شهری نگوید من حکم خودم را از جای دیگری گرفته‌ام.
وی خاطر نشان کرد: استقلال شورای شهر و حاکمیت شورای شهر باید حفظ شود چرا که اگر این مهم را از شورا بگیریم وجودش تهی و بی معنی می‌شود.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به عدم ارتباط منتخبین شوراها با مردم در طول دوره حضورشان در شورا ابراز داشت: زمانی که می‌بینیم که شوراهای شهر ارتباط چندانی با مردم ندارند حال این‌که اصلی هدف تشکیل شوراها ارتباط حداکثری با مردم است که عملاً محقق نشده است.
وی بیان داشت: وجود چنین شوراهایی جزء اتلاف وقت و بیت‌المال منفعتی دیگری نداشته و نخواهد داشت و باید این رویه اصلاح شود.
صادقی نسب تأکید کرد: موضوع مهم دیگر کیفیت افرادی است که وارد شوراهای اسلامی می‌شوند به هر حال شورای اسلامی شهر و روستا به‌خصوص در شهرها تصمیماتی می‌گیرند که به‌صورت مستقیم سود و زیانش به مردم می‌رسد و قطعاً باید افرادی وارد این شوراها بشوند که صالح، متخصص و متعهد باشند.
وی تصریح کرد: ما در گروه اسوه مفتخریم که مجموعه ای از جوانان پرشور، متخصص، انقلابی و متعهد به اهداف ذکر شده را در کنار هم در لیست شورای ائتلاف مدیران انقلابی تهران قرار داده ایم که مورد استقبال جامعه متخصصین و دلدادگان انقلاب اسلامی در تهران قرار گرفته است امیدواریم که بتوانیم در شورای شهر ۱۴۰۰ تهران حاکمیت مردم را بر شورای شهرشان مستقر کنیم.
گفتنی است اسامی نامزدهای مورد حمایت این فهرست برای انتخابات شوراها را به شرح زیر است:

۱.حسن بیادی
۲. جلال دوزنده

۳. محمد ریوندی

۴. محمدرضا فردین

۵.فرشته سادات شجاعی

۶. رضا بامداد اصل

۷. آرش ثمری نیک

۸.امیرمحمد جابری

۹. نادر شکری

۱۰.سید ابراهیم هاشم ورزی

۱۱. نعمت اله حکیم

۱۲. مسعود زریبافان

۱۳. جواد درویش

۱۴. وحید قربانعلی پور

۱۵. شاهین صادقی نسب

۱۶.ابوالفضل قناعتی

۱۷.سید محمد رحیم مرتضوی

۱۸.حسین زمانی

۱۹. سید امیرعباس حسینی

۲۰. محمد مهدی خاکباز

۲۱. محمدکاظم لهراسبی

انتهای پیام/


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5416