printlogo


سخنگوی ائتلاف نخبگان انقلابی شهر کریمه:
سوء مدیریت مهمترین مشکل شهر قم است / در بدنه مدیریتی شهر قم نخبگان و متخصصین دیده نمی شوند
کد خبر: 5420
غلامعلی علائی سخنگوی ائتلاف نخبگان انقلابی شهر کریمه با بیان این که سوء مدیریت مهمترین مشکل شهر قم است، گفت: در بدنه مدیریتی شهر قم نخبگان و متخصصین دیده نمی شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،غلامعلی علائی سخنگوی ائتلاف نخبگان انقلابی شهر کریمه در میزگرد قم فردا که به مناسبت انتخابات شورای اسلامی شهر در دفتر این رسانه برگزار شد با اشاره به فضای انتخاباتی شورای شهر در شهر، اظهار داشت: باید تلاش شود در کنار مشارکت حداکثری انتخاب اصلح هم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اگر دوره چهارم و پنجم را ارزیابی کنیم می بینیم در دوره های قبل حدود 600 نفر کاندیدا داشتیم که این دور به حدود 380 نفر تغییر پیداکرده است. عده ای در صحنه حاضر شدند و عده ای هم انصراف دادن و یا ثبت نام نکردند.
این کاندیدای انتخابات شورای شهر قم افزود: در انتخابات دوره های قبل در قم افراد توانمند ثبت نام نکردند که شاید فضا را مناسب ندیدند و یا اینکه ثبت نام کردند ولی در میانه راه انصراف دادند.
وی خاطرنشان کرد: بنده این دوره را مثبت ارزیابی می کنم و لیست های مختلفی وجود دارد که امیدوارم با این روشنگری های و گفتمان سازی هایی که صورت می گیرد از همه لیست ها در شورا حاضر باشند.
نارضایتی اهالی پردیسان از شهرداری و شورای شهر
علائی با اشاره به نارضایتی از شهرداری و شورای شهر باعث باعث کاهش مشارکت مردم است، گفت: نارضایتی در پردیسان از شورای شهر و شهرداری بسیار زیاد است.
برخی از افراد شورای شهر یک صدای دودقیقه ای ندارند
وی بیان داشت: در بین 13 نفر از افراد شورای شهر تاکنون از برخی یک صدای دو دقیقه ای نداریم. اینکه آقای محرری همه چیز را خوب می بینند درست نیست. یا اینکه داخل مردم نیستند یا اینکه خبر ها درست نمی رسد. از طرفی  آقای محرری اشاره کردند در این دوره کاندیداهای قوی در صحنه هستند. باید گفت آقای محرری حضرت عالی یک دوره در شورا بودید. اینها همان هایی هستند که در دوره قبل هم حاضر بودند .
نخبگان و متخصصین دیده نمی شوند/چرا تاکنون اعضای شهر با نخبگان جلسه نداشته اند
این کاندیدای انتخابات شورای شهر ادامه داد: بسیاری از نخبگان جامعه ما دیده نشدند. همین اشخاصی که بسیار توانمند هستند در لیستی که شما قرار دارید اصلا دیده نشدند . چرا در قم نخبگان و افراد توانمنددیده نمی شوند؟
وی افزود: یکی از دغدغه ها و ناراحتی های ما از اعضای شورای شهر این است که چرا تاکنون با نخبگان جلسه نداشتند و یا چرا از 50نفر اول دوره قبل دعوت نشد و با آنها جلسه ای برگزار نشد تا در خصوص دغدغه های آنها نسبت به استان سوال شود و از ظرفیت آنها استفاده شود.
علائی با اشاره به موضوع تبلیغات و تعدد کاندیداها، عنوان کرد: تبلیغات باید در شرایط یکسانی باشد، وقتی یک ائتلاف چند دهه پوستر در سطح شهر نصب می کند و در مقابل یک ائتلاف و یا کاندیدای دیگر فقط چند مورد پوستر و بنر در شهر نصب می کند طبیعتا این افراد نمی توانند کل سطح شهر را پوشش دهند.
تبلیغات باید در شرایط یکسان باشد/سوء مدیریت مهمترین مشکل استان است
وی خاطرنشان کرد: سازوکار تبلیغات باید به سمتی برود که کاندیداها و افراد بتوانند با یک شرایط مساوی خود را عرضه کنند. باید تبلیغات هم زودتر از اینها شروع شود. اشخاص بتوانند در مساجد سخنرانی کنند و یا در فضای مجازی حاضر باشند.
سخنگوی ائتلاف نخبگان انقلابی شهر کریمه با اشاره به مشکلات استان، گفت: بنده مشکل شهر قم را در سوء مدیریت می بینم وقتی ما مدیر لایق در شهرداری و مناطق داشته باشیم و وقتی اعضای شورای شهری داشته باشیم که از نظر علمی و تخصصی به قدر قوی باشند که شهردار از آنها حساب ببرد. وقتی این حل شد مشکلات برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد:  تمام مسئولین شهر قم با افتخار می گویند قم محور مواصلاتی 17 استان است این افتخاری ندارد در حالی که این فرصت است اگر از آنها استفاده نکنیم تبدیل به تهدید می شود که یکی از تهدید های آن بارترافیکی است.
باید به گرشگری استان توجه ویژه ای شود
علائی بیان داشت: باید در قم به حوزه گردشگری توجه ویژه ای شود به گونه ای که زائر قم را معبر نبیند بلکه قم را مقصد در نظر بگیرد. امروز زائران در قم فقط توقف چند ساعت دارند. وقتی زائر در قم ماندگاری نداشته باشد گردشگری ایجاد نمی شود درآمدی برای شهر ایجاد نمی شود. 
وی ابراز داشت: مشکلات قابل حل است در صورتی که اعضای شورای شهر توانمند باشند، شهردار قوی انتخاب شود.
این کاندیدای انتخابات شورای شهر بیان داشت: در شورای چهارم 21نفر انتخاب شده اند که فقط سه نفر مهندس بودند مابقی مدارک لیسانس زبان، لیسانس امور تربیتی، ادبیات عرب و... داشتند.
وی خاطرنشان کرد: پردیسان از زمان تاسیس کمبود نانوایی، مشکل حمل و نقل عمومی، مشکل مکان های تجاری، مشکل آب های سطحی و... دارد که هنوز هم این مشکلات پابرجاست. شورای ها زمان انتخابات می روند و قول می دهند اما عمل نمی کنند.
علائی با اشاره به اینکه برای مردم قم مکان تفریحی مناسبی وجود ندارد، گفت:  مناطق پرجمعیت استان مانند نیروگاه و آذر فقط مواقع رای گیری مورد تررد کاندیداها می شود و بعد از رای آوردن دیگر کسی به این مناطق نگاه هم نمی کند.
وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل شورای شهر ما عدم توجه به نخبگان و افراد متخصص و توانمند است. اگر بخواهیم شهر اصلاح شود باید به سمت افراد نخبه و توانمند برود. شورای شهر و شهرداری باید به سمتی بروند که از ظرفیت موجود استان استفاده شود.
این کاندیدای شورای شهر ادامه داد:  قطعا شورا های قبلی در پیشرفت و آبادانی شهر تلاش کرده اند منتها برای قم انتظارها بسیار بیشتر است. قم را باید الگو برای کشور قرار دهیم. باید آن 13 نفر در حد وزیر باشند .
وی بیان داشت: در لیست های موجودبخشی از کاندیداها از اعضای شورای فعلی و با قبلی هستند.  تحول با اعضای قبل رخ نمی دهد باید فکر جدید و نیروی جدید وارد شود تا تحول رخ دهد. ما درخواست داریم مردم لیست ما را آنالیز کنند. لیست ما هم تخصص دارد و هم رشته های مختلف در آن هست.
همه باید در ساخت شهر مشارکت داشته باشند
علائی با اشاره به اینکه باید به نخبه ها و محلات توجه ویژه شود،گفت: اگر بنده رای بیاورم و وارد شورا شود در روز اول اتاق فکری از نخبگان تشکیل خواهم داد تا همه در ساخت شهر مشارکت داشته باشند.
وی اداه داد: وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد او است. حل همه مشکلات فعلی ما در تحقق این دو موضوع است.  اگر شهردار توانمند انتخاب کردیم و اعضای شورای شهر توانمند باشند که بتوانند نظارت کنند شهر موفق خواهد شد و مشکلات یک به یک حل خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/5420