printlogo


مشروب خوری؛ دست زدن به نامحرم پای ثابت فیلم های جشنواره فجر! + عکس
کد خبر: 598
حالا اما پای ثابت همه فیلم ها دست زدن مرد و زن به همدیگر است. در بعضی از فیلم ها زن دست و یا بازوی مرد را می گیرد و با خود کشان کشان می برد و یا وقتی زن گریه می کند مرد دستانش را می گیرد تا او را آرام کند و یا زن دست همسر سابقش را می گیرد تا به او کمک کند بلند شود و موارد دیگر که همگی عادی بودن گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،جشنواره فجر 37 در حالی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی روی پرده رفته است که کیفیت فیلم های آن جز چند مورد نسبت به سال های پیشین افت بسیاری داشته است و تقریباً همه منتقدین سینما در این موضوع اتفاق نظر دارند.
 
بنابراین گزارش، این روزها شاهد سینمایی هستیم که تفاوتی با فیلم های ترکیه ای و یا فیلم هایی به سبک شبکه جم تی وی ندارد.
 
سیگار کشیدن خانم ها در فیلم
 
شاید سال های قبل بسیاری از مسئولین معتقد بودند برخی از جملات و سکانس های فیلم ها ممکن است برای کودکان و نوجوانان مناسب نباشد حالا اینقدر این وضعیت در فیلم ها رشد کرده است که دیگر حتی برای بزرگسالان هم مناسب نیست. در فیلم های فجر امسال سیگار کشیدن خانم ها حرف اول را می زند و تقریباً در تمام فیلم ها زن ها باید سیگار بکشند وگرنه فیلم محوریت داستانی خود را از دست می دهد حتی تا جایی که در فیلم « یلدا» که نمونه از برنامه های زنده صدا و سیما را نشان می دهد مهمان برنامه که یک زن است به همراه یکی از پرسنل زن صدا و سیما سیگار می کشند!
 
دست زدن زن و مرد به همدیگر
 
یکی از تفاوت های فیلم های ایرانی با مدلی های هالیوودی و بالیوودی همین وجود اعتقادات اسلامی در فیلم ها بوده است که مرد و زن از دست زدن به همدیگر پرهیز می کردند. حالا اما پای ثابت همه فیلم ها دست زدن مرد و زن به همدیگر است. در بعضی از فیلم ها زن دست و یا بازوی مرد را می گیرد و با خود کشان کشان می برد و یا وقتی زن گریه می کند مرد دستانش را می گیرد تا او را آرام کند و یا زن دست همسر سابقش را می گیرد تا به او کمک کند بلند شود و  موارد دیگر که همگی عادی بودن گرفتن دست زن و مرد است . در مواردی هم چون فیلم « ایده اصلی» عوامل فیلم با هم دست می دهند و فیلمبردار سعی می کند جوری کادر را ببندد که دست دادن ها دیده نشود اما به مخاطب القا می کند که این زن و مرد با هم دست دادند.
 
فیلم می سازند که مشروب بخورند
 
مشروب خوری و حضور در پراتی پای ثابت همه فیلم ها شده است. شاید در فیلم « تختی» برشی از زندگی تاریخی وی فیلم ساز را مجبور به نشان دادن حضور تختی و همراهانش در کافه و مشروب خوری ایشان باشد اما در دیگر فیلم ها هم یا بازیگر همیشه مست است و مشروب می خورد و در دیالوگ ها اذعان می کنند که امروز مست هستم یا امروز مشروب نخوردم و یا نقش اول فیلم برای خوش گذرانی به کافه می رود و یا در پارتی حاضر می شود که مشروب خوردنش را مردم تماشا کنند.
 
بدون شک سینمایی که چنین فیلم ها و موضوعاتی را به مخاطب نشان می دهد سینمای چهل سالگی انقلاب نیست و شاید اگر امثال شهید آوینی این سینما را می دیدند بر سر آن فریاد می زدند که چه بر سر سینما در این چهل سال آورده اید؟!



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/598