printlogo


توهین بی سابقه روزنامه اصلاح طلب به انقلاب اسلامی!
کد خبر: 632
«انقلاب اسلامی» در 40 سالگی خود دچار سندورم آندروپوز با عموم مشخصه‌های این سندرم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، یک روزنامه اصلاح طلب دست به سیاه‌نمایی عجیبی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی زده است.

 گرچه رسانه های اصلاح طلب همواره در آستانه دهه فجر، چنگ اندازی‌های به چهره نظام اسلامی دارند، ولی اینبار روزنامه اعتماد، توهین به انقلاب را نیز چاشنی سرمقاله خود کرده است.

بنابراین گزارش؛ در ابتدای سرمقاله توهین‌آمیز روزنامه اعتماد آمده است: مردان غالبا و برخی از زنان در 40 سالگی دچار یک بحران روحی و روانی به نام سندرم آندروپوز می‌شوند که برخی از روانشناسان به آن سندرم بحران دستاورد می‌گویند. در این وضعیت فرد مبتلا با تغییرات هورمونی و متابولیستی در بدن دچار «افسردگی» و ناامیدی ناشی از آن می‌شود. این بحران علاوه بر آثار فیزیکی در «کارکرد»ها و «توانمندی»‌های فردی در ذهن و ضمیر او نیز آثاری به‌جا می‌گذارد از جمله آن مواجه شدن و درگیر شدن با دو سوال در ذهن خود؛ یکی آنکه «آیا من پس از 40 سال زندگی به آنچه خواسته‌ام، رسیده‌ام» و دیگر اینکه «آیا اطرافیان و خانواده از من راضی و خشنودند؟» این دو سوال مدام فرد مبتلا به «آندروپوز» را می‌آزارد و شاید به‌همین جهت به این «بحران روحی» «بحران دستاورد» می‌گویند. باید گفت این بحران اگر درست شناخته شود و پس از تشخیص درست درمان و مبتنی بر اصول روانکاوی و روانشناسی بالینی بگیرد... گذرا خواهد بود و فرد مبتلا آن را از سر خواهد گذراند؛ اما اگر درست تشخیص داده نشود و در زمان مناسب درمان نگردد، با بحران و سندروم «آشیانه خالی» یک سندرم شایع در دهه ششم زندگی فرد و پس از «ترک خانه توسط فرزندان» و مرگ اطرافیان و دوستان که بر افراد معارض می‌شود پیوند خورده، موجب از پای افتادن و نابودی فرد خواهد شد.

این روزنامه پس از این مقدمه نوشته است: «انقلاب اسلامی» در 40 سالگی خود دچار سندورم آندروپوز با عموم مشخصه‌های این سندرم است، از این رو مواجهه با این دو سوال را برای «انقلاب اسلامی» در 40 سالگی طبیعی می‌دانم. اول اینکه، آیا «انقلاب اسلامی» به آرمان‌ها و خواسته‌های خود دست یافته است؟ دوم اینکه «آیا مردم از نتایج انقلاب اسلامی راضی‌اند؟» طبیعتا «انقلاب اسلامی» زبان ندارد که خود پاسخ این سوالات را واکاود و از آن نتیجه آرام‌بخش بگیرد. این «وفاداران» و «ماندگان» از روزگاران نخست «انقلاب اسلامی» هستند که صادقانه باید به این دو سوال پاسخ دهند و به نقد و ارزیابی آن بپردازند و به هر روی به درمان «بحران دستاورد» برای «انقلاب اسلامی» همت گمارند.

با مقدمات این سرمقاله مشکوک، می توان تلویحا اینگونه نتیجه گرفت که انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه در چهل سالگی، دچار بحران دستاورد(سندرم آندروپوز ) است، باید به صورت طبیعی همانند بیماران مبتلا به سندروم «آشیانه خالی» منتظر نابودی خود نیز باشد.

اما رسانه اصلاح طلب اعتماد در ادامه نیز با سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرده است: برای تعیین و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام در 40 سالگی خود «مقایسه آماری» در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی حتی اگر مبتنی بر واقعیت‌ها باشد چندان وافی به مقصود نیست و چیزی جز مدعیاتی «ابطال‌ناپذیر» و «قیاساتی» مع‌الفارق نخواهد بود. اینکه آمار بدهیم که در سال 57 چه تعداد روستا برق داشته‌اند و اکنون در سال 97 چه تعداد روستا دارای برق هستند، کاملا ابطال‌ناپذیر است چراکه معلوم نیست اگر رژیم گذشته «40 سال» دیگر دوام می‌یافت آیا به این میزان از توسعه برق روستایی دست می‌یافت یا خیر و اینکه «تولید علم» در سال 57 چقدر بوده و در سال 97 چقدر شده است، قیاس مع‌الفارق است چراکه تحولات جمعیتی و رشد آگاهی‌های اجتماعی و اقتضائات بشری «مردم» به سمت «دانش‌افزایی» رهنمون شده است و چندان نمی‌توان باب مقایسه را در این موضوع گشوده دانست.

لازم به ذکر است، این روزنامه‌اصلاح طلب در حالی از احتمال دستیابی به دستاوردهای مشابه توسط رژیم پهلوی درباره برق دار شدن روستاها و پیشرفت علمی، سخن گفته که اساسا رژیم گذشته در حوزه علمی وابسته، دنباله‌رو و تحقیر شده بود و همچنین در برنامه‌های توسعه آن روستاها جایگاه خاصی نداشتند و با بی عدالتی حاکم و بی توجهی این رژیم به مناطق محروم روستایی، معلوم نبود الان چه تعداد روستا در ایران باقی می ماند که اینک  بخواهند برق‌دار بشوند!
 



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/632