printlogo


چرا عده‌ای بزرگترین و فنی‌ترین نبردهای ایران را زیر سوال می‌برند؟
پشت پرده حملات دوباره منافقین نام آشنا به سپاه پاسداران و محسن رضایی چیست؟
کد خبر: 88
از ابتدای سال۹۷ تاکنون چند بار فرمانده دوران دفاع مقدس مورد آماج حملات رسانه‌های ضدانقلاب و برخی از رسانه‌های داخلی مدعی اصلاح‌طلبی و منافقین نام آشنا قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به تازگی سردار محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در توئیتر نوشت «در عملیات کربلا چهار دشمن را فریب دادیم و وانمود کردیم که شکست خوردیم و بعد به فاصله ده روز سنگین‌ترین شکست جنگ را به عراق تحمیل کردیم.»

سخن دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حرف تازه‌‌ای نبود. او بارها این جمله را به شکل‌های گوناگون مطرح کرده بود که «عملیات لو رفته را تبدیل به فریب کردیم برای عملیات بعدی»

 پیام محسن رضایی توسط رسانه‌های معاند و ضدانقلاب مورد تحریف قرار گرفت و سپس توسط رسانه‌های جریان اصلاحات مورد تاخت و تاز قرار گرفت.
 اما در این باره چند نکته قابل توجه است:

روایت تاریخ جنگ با قضاوت نظامی دو نوع تخصص است. اگر کسی در راوی‌گری و تاریخ‌نویسی دفاع مقدس تخصص دارد ولی تخصص نظامی ندارد نمی‌تواند درباره عملیات‌های بزرگ جنگ قصاوت کند. البته در نقد آزاد است، اما نوشته‌های او فاقد اعتبار است.

در قضاوت‌های نظامی، تنها متخصصان نظامی می‌بایست مباحثه کنند نه کسانی تخصص و مدارج نظامی ندارند و یک روز در جبهه نبوده‌اند و یا اگر توفیق داشته‌اند با فضای فرماندهی‌جنگ ناآشنا هستند.

آمار شهدا در هر دو عملیات کمتر از پنج هزار نفر است که در خط درگیری کمتر از سه هزار شهید بوده است و بقیه شهدا در پشت جبهه بوده اند.

اگر عملیات کربلای چهار نبود، راهی برای پیروزی در شلمچه و کربلای پنج پیدا نمی شد.

اگر کربلای پنج نبود، دشمن به فاو حمله و فاو یکسال زودتر یعنی قبل از صدور قطعنامه ۵٩٨  سقوط می کرد و تا پایان جنگ هیچ برگ برنده ای برای ایران باقی نمی ماند.

ماجرا با یک مثال ساده قابل تامل‌تر می‌شود: در راند اول مسابقه ی کشتی، عراق به کمک آمریکا دست ما را خواند. یک امتیاز از ما گرفت ولی در راند دوم ما او را ضربه فنی کردیم. راند اول عملیات «کربلای چهار»، راند دوم در همان تشک در همان مسابقه «کربلای پنج» است. با این حساب که راند اول ما وانمود کردیم شکست خوردیم و نمی‌خواهیم ادامه بدهیم اما قبل از آنکه داور سوت پایان را بزند ما کشتی را دوباره شروع کردیم و حریف را محکم به زمین زدیم و برنده شدیم!


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/88