printlogo


از نافرمانی میرحسین موسوی تا هتک حرمت به عاشورای حسینی/ تطهیر خیانت 88 برای بازتولید «نافرمانی مدنی» است
کد خبر: 97
یکی از اهداف اصلی تطهیر و کوچک‌نمایی خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸، فراهم شدن شرایط برای بازتولید آن در آینده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و عضو ستاد انتخاباتی «میرحسین موسوی» و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ – ۳ دی ۹۷- در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان درمورد احتمال «تقلب» در انتخابات گفت: «تا جایی که من مطلع هستم در هیچ انتخاباتی هیچ‌وقت آرا جابه‌جا نشده یا اگر شده تا این اندازه تأثیرگذار نبوده است که نتیجه انتخابات را عوض کند».

شریعتی در ادامه گفت: «من معتقدم که یک فرد سیاسی وقتی ادعای تقلب در انتخابات می‌کند که به اندازه کافی مستند داشته باشد و به طرق پذیرفته‌شده قانونی بتواند اثبات کند».

وی تاکید کرد که به اصل برگزاری کنفرانس خبری موسوی در واپسین ساعات انتخابات ۸۸ نقد داشته و این اقدام به مصلحت نبود.

اما این اولین بار نبود که یکی از فعالین فتنه ۸۸، به دروغ بودن ادعای تقلب، اذعان کرد. «محمد خاتمی» از سران فتنه چندین بار در جلسات خصوصی اذعان کرد که ادعای تقلب، دروغ بوده است ولی با زیرپا گذاشتن حق الناس و دهن کجی به مردم، از اعلام رسمی و عمومی این مسئله و عذرخواهی بابت آن امتناع کرد.

«مصطفی تاجزاده» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز در ویدئوی معروف صراحتاً گفته بود: «من که خود مسئول انتخاباتی بوده‌ام و تجربه دارم، می دانم که تقلب ۱۱ میلیون رأی امکان ندارد». «محمد علی ابطحی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز پیش از این گفته بود: «تقلب، اسم رمز آشوب بود».

اعلام پیروزی قبل از پایان رأی‌گیری!

جمعه پرشور ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ با حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان یکی از باشکوه‌ترین روزهای ملت ایران دانست در حالی که به نظر می‌رسید فردای انتخابات، سراسر ایران باید منتظر شکل‌گیری فضای شاد و پرشور ناشی از خلق این حماسه تاریخی باشد، متأسفانه حوادثی به وقوع پیوست که تا حدی توانست این جشن شادمانی بزرگ را تحت تحت‌الشعاع قرار دهد و کام ملت را تلخ کند.

در روز ۲۲ خرداد ۸۸ و در حالی که مردم هنوز در مراکز اخذ رأی مشغول رأی دادن بودند، «میرحسین موسوی» حوالی ساعت ۸ شب، با زیرپا گذاشتن قانون و در اقدامی عجیب، در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور رسانه‌های خارجی، خود را پیروز انتخابات نامید! «محمد خاتمی» نیز در اقدامی خلاف قانون، حوالی ساعت ۹ شب و در حالی که هنوز شمارش آرای مردم آغاز نشده بود، در پیامی، پیروزی در انتخابات را به میرحسین موسوی تبریک گفت!. در ادامه، موسوی با صدور بیانیه‌ای از هواداران خواست آماده برگزاری جشن پیروزی باشند!

ساعاتی بعد، نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، خبر از شکل‌گیری حماسه‌ای باشکوه و بی نظیر داشت. حضور قریب به چهل میلیون نفر با مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات.

تقلب، اسم رمز آشوب

اما همزمان با اعلام نتایج انتخابات، ستاد عملیات روانی نامزدهای شکست خورده در انتخابات (موسوی و کروبی)، پروژه تقلب و زیر سوال بردن انتخابات را کلید زد. در این مرحله بود که سناریوی ترویج اتهام «تقلب در انتخابات» و «اردوکشی خیابانی» با یکدیگر پیوند خورد و کار به اجرای سناریوی «نافرمانی مدنی» کشیده شد.

«مایکل لدین» از حامیان کودتای مخملی و مشاور پیشین شورای امنیت ملی آمریکا و عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع پیشین آمریکا -۲۱ خرداد ۸۸ – (یک روز مانده به انتخابات) در مصاحبه با «نیویورک تایمز» گفته بود: «فردا در ایران انتخابات نخواهد بود بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد. بر همین اساس پیشنهاد رفراندوم از یکسو و حمایت رسانه‌ای غرب از سوی دیگر می‌تواند مخالفان جمهوری اسلامی ایران را امیدوار کرده و در صحنه نگاه دارد»!

برگزاری تجمعات بدون مجوز، نمونه‌ای از اقدامات غیرقانونی این جریان برای تحت فشار قرار دادن نهادهای قانونی انتخابات بود. حمله به یک مقر نظامی و تلاش برای خلع سلاح آن پایگاه، از سوی برخی چهره‌های مشکوک، تنها بخشی از حواشی این تجمعات بود.

در ۳۰ خرداد اوباش مسلح، به هتک حرمت و به آتش کشیدن مسجد لولاگر تهران اقدام کردند.

در همان مقطع، «پاول کریگ رابرتز» سیاستمدار آمریکایی و معاون پیشین وزارت خزانه‌داری آمریکا در مقاله‌ای با عنوان «آیا اعتراضات ایران، یک انقلاب رنگی هدایت شده دیگر از سوی آمریکاست؟» نوشته بود: «اعتراض‌های تهران نشانه‌هایی از اعتراضات هدایت شده توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین دارد. باید نابینا باشیم که چنین چیزی را نبینیم». وی در این مقاله در خصوص سازمان‌های غیردولتی و تحت حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا که به عنوان ستون پنجم در کشورهای دیگر عمل می‌کنند و همچنین کمک مالی به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ صراحتاً اعتراف کرد.

رفع ابهام توسط شورای نگهبان و سرپیچی مدعیان تقلب از اجرای قانون

مسئولان نظام اسلامی و در رأس آن رهبر حکیم انقلاب اقداماتی را صورت دادند تا اگر واقعاً ابهام و شبهه‌ای وجود دارد بدون پاسخ نمانده و اختلافات به شکل مسالمت‌آمیز و قانونی حل شود. دیدار نمایندگان چهار نامزد انتخاباتی با مقام معظم رهبری، مردم را نسبت به بازگشت آرامش و پایان یافتن اغتشاشات امیدوار ساخت.

همچنین طبق قانون انتخابات، شورای نگهبان ده روز فرصت داشت تا با بررسی‌های دقیق کلیه شکایات وارده، صحت و سقم انتخابات را تأیید کند. شورای نگهبان باوجود عدم همراهی مدعیان تقلب، ضمن نامه نگاری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستار افزایش پنج روزه فرصت برای بررسی بیشتر شکایت وارده شد که این امر به تأیید معظم‌له رسید. اما دو تن از کاندیداهای ریاست جمهوری از معرفی نماینده برای رسیدگی به شکایات و اجرای سیر قانونی امتناع کردند.

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران می‌توانست فصل‌الخطاب همه این حرف‌ها و رفتارها باشد. معظم‌له در بخشی از سخنانشان با اعلام صریح، راهکار خود را برای حل اختلاف پیش آمده مطرح ساختند و با هشدار به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی فتنه‌انگیز اعلام کردند: «بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت».

مبتنی بر قانون اساسی، حکم تنفیذ رهبری آخرین گام از سیر قانونی و مشروعیت بخش تصدی جایگاه ریاست جمهوری برای یک دوره چهارساله است؛ از این رو پس از تأیید صحت و سلامت انتخابات دهم از سوی شورای نگهبان، روز ۱۲ مرداد روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری و ۱۴ مرداد روز تحلیف رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، تعیین شد. با نزدیک شدن زمان برگزاری این مراسم، تلاش تبلیغی کودتاگران برای کم رونق کردن آن آغاز شد.

گرای فتنه گران برای تحریم مردم ایران

با شکست سناریوی کودتا و ناکامی در جلوگیری از آغاز فعالیت دولت منتخب ملت، فتنه گران تلاش کردند تا به هر نحو ممکن، فتنه و تضعیف نظام اسلامی را دستور کار خود قرار دهند.

در روز جهانی قدس، جمع معدودی در یکی از خیابان‌های پایتخت گرد آمدند تا با روزه خواری در ماه مبارک رمضان و سر دادن شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» ننگ دیگری بر پیشانی فتنه گران برای همیشه تاریخ ثبت کنند.

نکته قابل توجه اینجاست که شعار «نه غزه نه لبنان» روز قبل از راهپیمایی توسط سایت وزارت خارجه اسرائیل رونمایی شده بود.

راهپیمایی ساختارشکنانه در روز قدس- شهریور ۸۸- گرایی مهم برای تشویق به تحریم بود. ۱۰ روز پس از این راهپیمایی، «رابرت گیتس » (رئیس سیا و وزیر دفاع در دولت بوش که به اعتبار تجربیاتش- در اتفاقی نادر و کم‌سابقه- در دولت اوباما ابقاء شد) به شبکه CNN گفت: «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران، تحریم اثرگذارتر از گذشته است. ما در حال حاضر شکاف‌هایی را در ایران شاهدیم که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است. مخالفان به جای پیگیری رأی خود، برخی سیاست‌های کلی حاکمیت را هدف گرفته‌اند».

روزنامه لس‌آنجلس تایمز-مهر ۸۸- در گزارشی نوشت: «برخلاف غرور ملی ایرانی‌ها، اپوزیسیون و جنبش سبز از فشار غرب راضی است. یکی از مخالفان می‌گوید افشای وجود یک نیروگاه هسته‌ای جدید، بر فشارها خواهد افزود و همین موجبات رضایت جنبش سبز را فراهم می‌کند. اما اغلب ایرانی‌ها مخالف سازش بر سر برنامه هسته‌ای هستند؛ این یک حس ملی است که حتی قبل از انقلاب هم وجود داشته است… افرایم هالوی رئیس اسبق موساد می‌گوید امیدوارم با افزایش فشار غرب، نارضایتی در داخل ایران پا بگیرد.»

«جان هانا» از اعضای ارشد مؤسسه واشنگتن در سیاست خاور نزدیک و مشاور امنیت ملی دیک چنی (معاون جرج بوش) ۲۸ مهرماه ۱۳۸۸ یعنی یک ماه بعد از ماجراجویی فتنه‌گران در روز قدس، از ملاقات با شخصیت‌های نزدیک به سران فتنه خبر داد و به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفت: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان ایرانی در اروپا- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند - شنیدم این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد، تحریم ضعیف و یا تدریجی فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آن‌ها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن»!

اغتشاش گری فتنه گران در روزهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر ۸۸ نیز تکرار شد.

رژیم تحریم‌های فعلی ایران، ریشه در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دارد که ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ (ژوئن ۲۰۱۰) صادر شد. تمام تحریم‌های یک‌جانبه‌ای که اکنون به‌عنوان تحریم‌های مؤثر علیه ایران از آنها یاد می‌شود، در واقع بر اساس زیرساخت حقوقی که در این قطعنامه ایجاد شد، اعمال شده است. اما این قطعنامه اساساً نه یک قطعنامه هسته‌ای است و نه با هدف واکنش نشان دادن به سیاست‌های هسته‌ای ایران اعمال شده است.

قطعنامه ۱۹۲۹ دقیقاً در سالگرد فتنه ۸۸ با هدف ترغیب و تشویق جریان فتنه صادر شد. جریان فتنه در سال ۸۹ رو به افول نهاده بود و آمریکا و هم پیمانان شیطان بزرگ برای کمک رسانی به فتنه گران و تحت فشار قرار دان مردم و به خیال خام اینکه نظام جمهوری اسلامی ضعیف و دچار بی ثباتی داخلی شده است، این قطعنامه را صادر کردند.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است»!

رسوایی جریان فتنه در سال ۸۸ آنقدر بالا گرفت که در تیرماه ۸۸ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما موسوی و جریان سبز را تحسین می‌کنیم. آن‌ها مورد احترام ما هستند»!

«شیمون پرز» رئیس جمهور وقت رژیم صهیونیستی نیز در سال ۸۸ گفت: «اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند»!

هتک حرمت به سید و سالار شهیدان

در روز ۶ دی ۸۸ و در حالی که میلیون‌ها عزادار ایرانی و عاشق حضرت اباعبدالله (ع) در عاشورای حسینی مشغول عزاداری بودند، تعدادی از پیاده‌نظام خیابانی جریان فتنه با برگزاری تجمع‌های غیرقانونی در برخی خیابان‌های تهران با سر دادن سوت، کف، هلهله و شعارهای بسیار اهانت‌آمیز عمق بی اعتقادی خود به ارزش‌های اسلامی را به نمایش گذاشتند. این اتفاق نشان داد که حتی شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» هم هویت واقعی صحنه‌گردان‌های اصلی آشوب ۸۸ را برملا نمی‌کند. آن روز در میان حرمت‌شکنان بازداشتی، عناصری از سازمان منافقین و بهائیت بودند؛ هرچند که میرحسین موسوی همان‌ها را «مردمان خداجو» نامید!

حماسه ماندگار ۹ دی

اما حریم نگه‌نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه در وجود مردم علاقه مند به نظام و انقلاب متراکم شده بود. نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه‌ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله (ع) سراسر ایران را فرا گرفت و یک بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و مشکلات و کاستی‌ها، اما در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.

حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، گردنه‌ای سخت در مقابل انقلاب اسلامی بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و حمایت ملت پشت سر گذاشته شد و به حماسه ۹ دی ختم شد. نگاهی به مواضع و بیانات ولی امر مسلمین از ابتدای سال ۸۸ تا انتهای این سال در موضوع حوادث پس از انتخابات و فتنه گران حاکی از این است که ایشان همواره از موضع رأفت و دلسوزی اما توأم با اقتدار با مسائل و مراحل گوناگون برخورد کرده‌اند و حداکثر تلاش خود را برای نگه داشتن برخی عناصر ذیل پرچم نظام جمهوری اسلامی به‌کار گرفته‌اند.

۹ دی آنطور که در کلام رهبر معظم انقلاب تبلور یافته، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه توسط ملت ایران است. تأکید مقام معظم رهبری بر ماندگاری حرکت حماسی امت در راهپیمایی ۹ دی، نشان از اهمیت فوق‌العاده این حضور آگاهانه در تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

آنچه باعث شد تا بساط تروریست‌های تکفیری در منطقه برچیده شود و نقشه منطقه بر اساس دکترین مقاومت و نه نظم نوین آمریکایی شکل بگیرد و ملت‌های منطقه را از شر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در پناه اسلام و محور مقاومت در امان نگه دارد، همگی نتیجه قطعی دشمن شناسی و زمان شناسی مردم در ۹ دی بود. چرا که اگر آمریکا با طراحی انقلاب مخملی خود موفق می‌شد فتنه را در کشور به سرانجام برساند، راه را برای تسلطش بر تمام منطقه هموار می‌کرد اما اکنون تحلیلگران غربی تاکید می‌کنند «شکست‌های آمریکا در منطقه در مقابل سیاست‌های جمهوری اسلامی پایانی بر سیاست سرنگونی دولت‌های منطقه از سوی آمریکاست». سِرّ این اقتدار و عزت در واقعیت و حقیقت ۹ دی نهفته است که رهبری فرمودند: «وقتی امتحانِ خوب بدهید، خدا شما را بالا می‌برد» گرچه برخی خواص خوب امتحان ندادند و مردود شدند!

اهداف پروژه تطهیر و کوچک نمایی فتنه ۸۸

در حال حاضر یک جریان سیاسی خاص همچنان در حال پیگیری پروژه تطهیر و کوچک نمایی خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸ است. یکی از اهداف اصلی تطهیر و کوچک‌نمایی خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸، فراهم شدن شرایط برای بازتولید آن در آینده است. یکی دیگر از اهداف اصلی تطهیر فتنه ۸۸ نیز جاده صاف‌کنی برای حضور فتنه‌گران در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز است و هدف دیگر، غلبه حواشی بر مسائل اصلی- معیشت مردم و مطالبه‌گری از دولت- و به عبارتی ترفند نارنجک دودزا برای ایجاد اختلال در افکار عمومی است.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/97