۲۰۰ سد کشور در بارندگی‌های اخیر پر آب شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه بیش از ۸۰ هزار روستا در سطح کشور با تانکر آبرسانی می‌شود، اظهار داشت: باید از بخش خصوصی برای آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،اسماعیل نجار امشب در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: پس از ۴۵ ماه گردش کار در کمیسیون‌های مختلف، قانون مدیریت بحران به تصویب رسید و نسبت به قانون آزمایشی برتری‌هایی دارد و تکالیف مغفول مانده در این قانون دیده شده است.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات براساس عدالت نیست و بر اساس قسط است، بیان داشت: مجلس اجازه داده پنج درصد اعتبارات کشور را دولت به‌صورت گلوبال برداشت کند و همچنین سه درصد اعتبارات برای پیشگیری و دو درصد در ارتباط با مقابله است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با گلایه از عدم توجه کافی به مباحث مربوط به پیشگیری، تبیین کرد: در بحث اعتبارات دولت مشکل دارد و نمی‌تواند نیاز همه بخش‌ها را تأمین کند.

نجار با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای برخی دستگاه‌ها، گفت: برای هلال‌احمر سالیانه ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲، راهداری سال گذشته دو هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۰ میلیارد تومان کنار گذاشته می‌شود.

وی از خرید ۱۵ بیمارستان صحرایی خبر داد و بیان داشت: خرید هر چادر بیمارستانی نیازمند ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است و علاوه بر این بیمارستان‌های صحرایی نیز نیازمند تجهیزات و کادر درمانی هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی از صدر تا ذیل در زمان مدیریت بحران وظیفه دارند، اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران در زمان بحران متولی مباحث بهداشت و درمان نیست بلکه این وظیفه برعهده وزارت بهداشت است.

نجار با اشاره به اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله، اعلام کرد: تجربه ۳۷ ساله بنده می‌گوید در بحران‌های متفاوت حتی بحران جنگ اسکان اضطراری عملاً جواب نمی‌دهد و بهترین کار رفتن به کنار منازل است!

وی در خصوص تخصیص اعتبارات بخش مدیریت بحران، اعلام کرد: تخصیص‌ها دست من نیست و اگر در جایی تخصیص اعتباری صورت نگرفته به وزیر کشور منعکس خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه بیش از ۸۰ هزار روستا در سطح کشور با تانکر آبرسانی می‌شود، عنوان کرد: باید از بخش خصوصی برای آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.

نجار به بارندگی‌های اخیر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: از این طریق ۲۰۰ سد در کشور پر آب و سرریز شده است.

وی با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی به‌عنوان معین منطقه ۸ استان تهران انتخاب شده است، اعلام کرد: در این منطقه دو میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم و ۸ میلیون نفر تحت تأثیر غیرمستقیم زلزله قرار دارند.

منبع: فارس



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1023
نظرات شما