در مملکت اسلامی چه خبر است...

اجرای رقص مختلط در برابر مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی! + فیلم

در جریان جشنواره موسیقی غرب کشور در بوکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به همراه ۳ تن از فرمانداران این استان، نظاره‌گر رقص مختلط دختران و پسران شدند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پس از گذشت حدود ۲ سال از ماجرای رقص آذری دختر و پسر نوجوان در مقابل فرماندار نقده و حواشی ایجاد شده برای این مسئول، این‌بار نوبت به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی رسید تا شاهد رقص کردی دختران و پسران نوجوان باشد!

روز گذشته در جریان برگزاری جشنواره موسیقی غرب کشور در بوکان، گروه رقص مختلط دختران و پسران به هنرنمایی در برابر مسئولین حاضر از جمله مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز فرمانداران بوکان، سردشت و شاهین‌دژ پرداختند.

بر اساس فیلم منتشر شده از این مراسم، رقص محلی چند نوجوان دختر و پسر آن‌هم به صورت مختلط در برابر دیدگان مدیرکل ارشاد اسلامی استان که جزو روحانیون است، فرمانداران و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستانی رخ می‌دهد!

تصاویر ارسالی مخاطبان گویای این امر است که مدیرکل ارشاد استان که خود در لباس روحانیت بوده و باید مبلّغ امورات دینی باشد، در برابر این اقدام هنجارشکنانه نه تنها اعتراضی نکرده بلکه با گشاده‌رویی از این اقدام استقبال کرده و نظاره‌گر این رقص مختلط است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری به عنوان میهمان ویژه جشنواره موسیقی غرب کشور بود و در کنار فرمانداران ۳ شهرستان به تماشای این رقص و پایکوبی مشغول هستند.

البته شاید توجیه فرمانداران و مسئولین حاضر در جلسه این باشد که رقص این دختران و پسران به‌عنوان رقص محلی کردی بوده و امری عادی است، اما نباید فراموش کرد که در جایگاه مسئولیت رسمی این توجیهات به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نمی‌توان در برابر این هنجارشکنی‌ها سکوت اختیار کرد.

در این فیلم به وضوح مشخص و واضح است که دخترانی که در ابتدای ردیف مشغول رقص هستند نه‌تنها به عنوان کودک بلکه به عنوان نوجوانانی بالاتر از سن بلوغ بوده و مسئولین به‌خصوص مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نمی‌توانند با چنین تعابیری از بی‌توجهی خود سر باز زنند.

اینکه یک روحانی آن‌هم در کسوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کنار ۳ تن از فرمانداران به عنوان بالاترین مقامات دولتی در شهرستان‌ها به این رقص و پایکوبی نظاره‌گر باشند و هیچکدام حاضر به ترک سالن یا حتی کوچک‌ترین اعتراضی نشوند، خود جای سوال دارد.

گویا توسل مدیران دولتی به بی بند و باری برای خوب جلوه دادن عملکرد خود پایانی ندارد و همچنان با این روش نادرست و اقدامات هنجارشکنانه کنار می‌آیند!

باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولین استانی به ویژه استاندار آذربایجان‌غربی در این زمینه تدبیر خاصی می‌اندشیند تا اجازده ندهند مدیرکل و مسئولانی که باید سردمدار و پرچمدار اقدامات اسلامی و دینی باشند به بهانه دلخوشی یا هر توجیه دیگر در برابر این اقدامات سکوت اختیار کنند؟



انتهای پیام/
گالری فیلم
http://enghelab-news.ir/1095
نظرات شما