برای اصلاحات کنسرت مهمتر از اقتصاد است

ابتکار:دلیلی برای نا امیدی مردم نیست؟ کنسرت و تئاتر رونق دارد!

معصومه ابتکار معاونت زنان حسن روحانی در دولت بدون توجه و اهتمام به موضوعات اقتصادی و ناراحتی های مردم می گوید: مردم دلیلی برای ناامیدی ندارند چرا که الان بهترین فضا برای فعالیت دانشجویی و رونق تئاتر و برگزاری کنسرت است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،معصومه ابتکار معاون زنان رئیس جمهور در گفت و گو با یک روزنامه اصلاح طلب حرف هایی زده است که برخی از آنها در نوع خود جالب توجه است!
 
ابتکاربدون توجه و اهتمام به موضوعات اقتصادی و ناراحتی های مردم می گوید: مردم دلیلی برای ناامیدی ندارند چرا که الان بهترین فضا برای فعالیت دانشجویی و رونق تئاتر و برگزاری کنسرت است!
 
بخش هایی از گفته های ابتکار را بخوانید:
 
*نکته این است که ما بعد از خروج از برجام شاهد خصومت آشکار دولت آمریکا با ایران و جنگ اقتصادی و تحریم‌های جدید و جنگ روانی بودیم و متاسفانه منتقدین داخلی هیچ ملاحظه‌ای نکردند، آن‌ هم با توجه به اینکه وضعیت خاصی بر کشور حاکم است و ما در معرض یک جنگ تمام ‌عیار قرار گرفته‌ایم.

*با وجود همه این مسائل- به‌ ویژه در این چند ماه اخیر- دولت توانسته تورم را مهار کند. امروز با اینکه هنوز نرخ ارز نواسان دارد ولی کنترل‌ شده است.

*دلیلی برای نامیدی مردم وجود ندارد و با همه مشکلات پیش آمده، روند امیدبخشی دارد طی می‌شود و اقدامات دولت بسیار موثر بوده است. مثلا ما امسال مراسم با شکوهی در 16 آذر نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و امروز فضای دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های سیاسی و دانشجویی مناسب است. تئاتر پیکری نیمه جان داشت ولی الان بهترین دوره خود را می‌گذراند. کنسرت‌ها هم قرار بود کلا زیر خاک دفن شوند ولی الان با رونق زیادی برگزار می‌شوند. این بدان معنی نیست که مشکل و تنش در کشور وجود ندارد، چرا هست ولی در مجموع با توجه به مشکلاتی که کشور دارد، فضای کشور امنیتی نشده است. یعنی دولت اجازه نداده فضای کشور امنیتی و به ‌اصطلاح بسته‌تر شود یا اینکه برخوردی با روزنامه‌ها و سایت‌ها صورت بگیرد. حتی با وجود فشارهایی مثل فشار بر آقای جهرمی برای فیلترینگ تلگرام و یا فشار بر آقای رحمانی فضلی، دولت توانسته وضعیت را حفظ کند.

*ساختار سیاسی کشور نیاز به اصلاح دارد. به نظر می‌رسد ما در ساختارهای نظام اجرایی و تصمیم‌سازی مثل مجلس نیاز به اصلاح داریم، مخصوصا با این لایحه جدیدی که دولت در جهت توجه بیشتر به احزاب داده، نگاه ملی به مجلس وجود دارد.

*خیلی از دستگاه‌ها جزیره‌ای فکر می‌کنند و موضوع را دستگاهی و بخشی می‌بینند و منافع ملی را در نظر نمی‌آورند. من در محیط‌زیست با این معضل از نزدیک مواجه بودم. خیلی وقت‌ها دولت‌ها گرفتار این بحث‌ها می‌شوند و موجب می‌شود تا وقت گرفته شود درحالی‌ که بحث‌ها باید در یک جای دیگر حل شود. نمونه آن اتفاقی بود که برای آقای ظریف افتاد. البته این واقعا یک موقعیت خاص بود ولی در مجموع همه باید برای اینکه کاری خوب انجام شود، هماهنگ باشند. مثلا چرا وزیر خارجه باید از اتفاقی که در عرصه سیاست خارجی کشورش رخ داده، بی‌اطلاع گذاشته شود؟
 
پیش از این نیز برخی از اصلاح طلبان مدعی شده بودند اگر گوشت گران است مردم گوشت نخورند! این مدل صورت مسئله پاک کردن و یا بی توجهی به مشکلات اقتصادی و گرانی و پر رنگ کردن موضوعاتی چون کنسرت و تئاتر و ... توسط مسئولان بدون شک توهین به شعور مردم است!
 



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1124
نظرات شما