مدیرکل بنیاد شهید استان قم:

تاسی به سیره و سبک زندگی شهیدان، راه مقابله با مشکلات امروز است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، تاسی به سیره و سبک زندگی شهیدان را راه مقابله با مشکلات امروز کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سردار سید جواد هاشمی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری که به مناسبت ۲۲ اسفند ماه و روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد ، اظهار داشت: اگر امروز ایران در پرتوی امنیت خود، نوای دین مینوازد و شب و روز در آرامش و آسایش به سر میبرد، این مهم با اراده پدر و مادری پیوند خورده است که فرزند صالح خود را با نورانیت قرآن همراه ساخته است.
وی افزود: پدران و مادران شهدا هیچ توقعی از دولت و جامعه ندارند؛ هرگاه که با آنها دیدار میکنیم همیشه صحنههایی را مشاهده میکنیم که حاکی از اخلاص بی حد و حصر آنان است.
وی ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت گفت: ایثار و شهادت واژه‌ای است که برای همه ما و مسئولان باید در کنار مردم باشند و این مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند و از حواشی دوری کنیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات این اداره کل در سال جاری بیان داشت: بیش از 8 هزار دیدارهای استانی تحت عنوان طرح سپاس داشته‌ایم که 660 دیدار با حضور مدیران استانی و مدیرکل بوده است.
وی اضافه کرد: به مناسبت بزرگداشت شهدا غبارروبی مزار شهدا توسط مناطق یک و دو انجام می‌شود و شهدایی که در 22 اسفند متولد یا شهید شده‌اند به منازل آن‌ها سرکشی می‌شود.
هاشمی همچنین گفت: دیدار با علما و مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و تجلیل از نخبگان و اهدا جوایز به افرادی که نامه‌ به شهدا بنویسند از جمله برنامه‌های اداره بنیاد شهید و ایثارگران استان قم در پایان سال جاری و به مناسبت ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا است.
وی خاطرنشان کرد: امسال 293 نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس اعزام شدند و 1137 نفر به اردوی ورزشی اعزام شدند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته، همزمان با 13 رجب از پدران آسمانی مناطق یک و دو تجلیل می شود


وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه انواع برنامه‌های آموزشی برای فرزندان شهدا از جمله برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید استان است، بیش از 440 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند و 568 نفر توسط سهمیه دستگاه‌های اجرایی جذب و مشغول به‌کار شدند.
هاشمی همچنین با بیان اینکه در طول سال جاری بیش از 353 یادواره در استان برگزار شده است، گفت: 1800 بنر در ایام مختلف با تصویر یا وصیت نامه شهدا به سه زبان در سطح شهر نصب شده است.




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1128
نظرات شما