پر آب شدن سد شاه قاسم یاسوج در واپسین روز های زمستان ۹۷+تصاویر

سد شاه قاسم واقع در فاصله پنج کیلومتری از شهر یاسوج یکی از مکان های دیدنی و زیبای گردشگری پایتخت طبیعت ایران به شمار می رود که با بارش های امسال دوباره رگه های امید در این سد زنده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چهارفصل؛ سد شاه قاسم یاسوج در ۵ کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که  به دلیل کاهش بارندگی در چند سال اخیر رو به خشکی نهاده بود اما خوشبختانه با بارش های امسال دوباره رگه های امید در این سد زنده شد.
 

 

 

سد خاکی شاه قاسم با حجم مخزن ۱۲ میلیون مترمکعب در سال ۷۶ به منظور آبیاری حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های اطراف سد، ذخیره آب های فصلی احداث شد. این شد یکی از مکان های زبا برای طبیعت دوستانی است که به پایتخت طبیعت ایران سفر می کنند .

 

 

 همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است  به دلیل بارش های  پیاپی در زمستان امسال و به لطف و رحمت الهی  سد خشک شده شاه قاسم را دوباره زنده کرد که این امر باعث خوشحالی شهروندان و طبیعت دوستان یاسوجی شده است.

 

 

پر آب شدن این سد علاوه بر اینکه زیبایی و نشاط را دوباره به این سد بر می گرداند باعث خوشحال شدن کشاورزانی می شود که از آب این سد برای کشاورزی استفاده می کنند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1412
کلیدواژه: سد شاه قاسم پر آب
نظرات شما