قطعی برق مجدد در کاراکاس و دیگر شهرهای ونزوئلا/وزیر دفاع ونزوئلا به اظهارات جان بولتون واکنش نشان داد

شب گذشته و همزمان با اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ونزوئلا، رسانه‌ها از قطعی برق مجدد در کاراکاس و برخی از دیگر شهر‌های ونزوئلا طی شب گذشته خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شب گذشته قطعی برق در ونزوئلا، کاراکاس و برخی دیگر از شهر‌ها را در این کشور در تاریکی فرو برد.

حوالی ساعت ۷:۲۰ جمعه شب به وقت محلی برق چند استان ونزوئلا قطع شد.
 
ونزوئلا طی هفته‌های گذشته در پی ۱۰ روز قطعی سراسری برق با مشکلات زیادی مواجه شد.
 
براساس اعلام شرکت ملی برق ونزوئلا، برق ۲۱ ایالت از ۲۳ ایالت ونزوئلا اخیرا به دلیل اقدامات خرابکارانه قطع شد که این امر سبب اختلال در سیستم مترو، خدمات تلفن و دیگر بخش‌ها گردید.
 
پیش از این نیز «نیکولاس مادورو» آمریکا را به ایفای نقش اصلی در بحران ونزوئلا و دامن زدن به جنگی در زمینه انرژی متهم کرده بود.
 
در همین حال شب گذشته «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا شب گذشته اعلام کرد که کشورش اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا را «تهدید مستقیم» برای امنیت منطقه می‌داند.
 
وزیر دفاع ونزوئلا نیز در واکنش به این اظهارات جان بولتون، ضمن رد کردن هرگونه مداخله آمریکا در موضوع اعزام هواپیما‌های نظامی روسیه به خاک ونزوئلا اعلام کرد که همکاری نظامی میان مسکو و کاراکاس امری معمول است و هیچ کشوری نباید از این موضوع نگران شود.
 
«ولادیمیر پادرینو لوپز» تاکید کرد که همکاری نظامی و فنی بین کاراکاس و مسکو که با هدف افزایش آمادگی عملیاتی ارتش ونزوئلا از سال ۲۰۰۱ در جریان بوده، موضوعی محرمانه نبوده است.
 
چهارشنبه شب نیز نیز دونالد ترامپ ضمن بیان این مطلب که نیرو‌های نظامی روسیه باید از ونزوئلا خارج شوند مدعی شد: برای خارج کردن روسیه از ونزوئلا تمامی گرزینه‌ها روی میز است.
 
«یوری اوشاکوف» به این اظهارات دونالد ترامپ واکنش نشان داد و گفت: این اقدام در راستای روابط روسیه با دولت مشروع ونزوئلا انجام شده است.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1730
کلیدواژه: قطعی برق کاراکاس
نظرات شما