80 هزار مسکن برای مددجویان سیل‌زده در کشور ساخته می شود

مدیرکل دفتر مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بازسازی مسکن مددجویان در استان‌های سیل‌زده از اولویت‌های ماست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،ابراهیم بازیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: خدمت به مردم از مأموریت‌های مهم و راهبردی با هدف توانمندسازی مددجویان است، تأمین خدمات مسکن در روستاها و شهرها در صف خدمات نیازمندی کمیته امداد قرار دارد.

وی افزود: امسال را به‌عنوان سال شکستن صف ترازهای خدمات مسکن در نظر گرفتیم تا نسبت به تأمین مسکن مقاوم و مناسب برای خانوارهای پرجمعیت با اولویت برای زنان خانوار سرپرست را جدی‌تر از قبل دنبال کنیم تا هیچ یتیمی بدون خانه مناسب تحت پوشش ما نباشد.

مدیرکل دفتر مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: اولویت برای ما مناطق روستایی و کم‌برخوردار و مناطق حادثه‌خیز است، با توجه به بروز سیل در کشور برخی مناطق دچار سیل‌زدگی و تخریب شدند و بیشترین خسارت به بخش مسکن وارد شده که قرار است ۸۰ هزار خدمت در سال جاری به ۸۰ هزار خانواده ارائه بشود، خدمات شامل تعمیرات، خرید و اجاره مسکن در سطح کشور است که با تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان با مشارکت از محل برنامه‌ریزی شده و این رقم می‌تواند بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش خدمات موضوعی این ۸۰ هزار واحد را مدیریت کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌‌های انجام‌شده بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن در استان‌های سیل‌زده دچار مشکل شدند که تلاش داریم بیش از دوسوم شامل تعمیرات و یک‌سوم که بیش از ۱۰ هزار مورد احداث را در استان‌های لرستان و خوزستان خواهیم داشت، به‌طوری که اعتبار اولیه به بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد خواهد رسید.

بازیان با بیان اینکه ما کارمان را به‌طور جدی در سه مرحله شروع کردیم، گفت: دیروز در مازندران عملیات کلنگ‌زنی از اولین مسکن‌های آسیب‌دیده از سیل را با شعار «یک یا حسین(ع) دیگر» اجرا کردیم، همچنین طرح بازسازی مسکن را که شامل تعمیرات جزیی است را در ۳ ماه آینده به سامان می‌رسانیم، برنامه عملیاتی را ۳ الی ۶ ماه با ارزیابی و شناسایی توسط‌ بنیاد مسکن تا ۱۰ روز آینده اجرا خواهیم کرد و برنامه وارد فرایند اخذ تسهیلات و کمک بلاعوض دولت خواهد شد.

وی افزود: از هفته آینده مدیریت ساخت، تعمیر و تکمیل واحدهای نیازمند آغاز می‌شود که یک اقدام جهادی و انقلابی را می‌طلبد و به ترتیب شامل استان‌های بیشتر حادثه‌دیده، لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و ایلام و سایر استان‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در زلزله کرمانشاه ۱۰ هزار مسکن آسیب‌دیده بود که ۵ هزار تعمیرات انجام شد.

این مسؤول در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک مردم، مسؤولان، نهادهای اجتماعی و خیرین بتوانیم از مجموعه ظرفیت‌های موجود بهره ببریم تا به هدف‌مان که ساخت مسکن مناسب و مقاوم و تحویل به‌موقع به مددجویان تحت پوشش است، برسیم.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/1926
کلیدواژه: مسکن مددجویان کشور
نظرات شما