عادل عبدالمهدی: به زودی به ریاض خواهم رفت

نخست‌وزیر عراق گفت که برای انجام توافقات با عربستان سعودی و انعقاد قرارداد همکاری در زمینه‌های مختلف، به زودی به ریاض سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب در نشست هفتگی هیات دولت اظهار داشت که «به زودی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد».

به گزارش السومریه‌نیوز، عبدالمهدی تاکید کرد که در جریان سفرش به ریاض «قرادادهای همکاری در زمینه‌های مختلف را منعقد خواهد کرد، کما اینکه در سفر به ایران این توافقات را انجام داده بود».

بیشتر بخوانید:

رایزنی حکیم با برهم صالح درباره تکمیل کابینه عبدالمهدی

وی با بیان اینکه منطقه بغداد حل و رفع اختلافات است، تاکید کرد که «عراق در تلاش است تا منافع مشترکی با کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کند».

نخست‌وزیر عراق گفت که «عراق می‌خواهد که مرکز ثقل منطقه‌ای در هر محوری باشد و به همگان گفتیم که این کشور طرف درگیری‌های منطقه‌ای نخواهد بود».

آقای عبدالمهدی صبح شنبه گذشته / ۱۷ فروردین، به تهران سفر و با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، در کاخ سعدآباد دیدار کرده بود.

حسن روحانی در نشست خبری مشترک گفته بود که محورهای مذاکره بین او و نخست‌وزیر عراق شامل بحث درباره توافقات به دست‌آمده در سفر اخیرش به بغداد، از جمله رایگان شدن ویزا بین شهروندان دو کشور، لایروبی اروندرود و اتصال راه آهن شلمچه و بصره است.

سفر عادل عبدالمهدی به تهران چند روز پس از سفر یک هیئت بلندپایه سعودی به بغداد صورت گرفته بود.


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2016
نظرات شما