غربت شهیدان ادامه دارد /اینبار بی توجهی به مقبره شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) قم

شهیدان گمنام از قرار معلوم باید به دلیل بی فکری و ناتوانی و بی تدبیری برخی مسئولان و متولیان همچنان در غربت به سر ببرند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،شهدان گمنام هشت سال دفاع مقدس این گنحینه های بسیار ارزشمند دوران ما که باید برای الگو گیری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان بیشترین توجهات به آنها بشود اما در مواردی شاهد آن هستیم که با بی فکری و بی توجهی  برخی مسئولان متاسفانه این شهدای عزیزمان در غرب تمام هستند!

داستان غربت شهدای دامنه کوه خضر نبی (ع) قم از همین جنس است که ظاهرا مسئولان و متولیان و هیئت امنای این گلزار شهدای 14 شهید گمنام کار اصلی خودشان را یعنی توجه به این 14 شهید مظلوم دفن شده در این گلزار را فراموش کرده اند و ظاهرا قرار هم نیست بعد از گذشت سالیان دراز فکری اساسی برای توجه به محیط پیرامون این شهدا صورت بگیرد؟!

محیط اطراف گلزار شهدای کوه خضر نبی (ع) قم بسیار اسف بار است و به هیچ وجه در شان شهیدان گمنام عزیز دفن شده در این مکان نیست از فضا سازی های اطراف آن گرفته تا محیط پیرامون که همگی غربت این شهدای گمنام را در این مکان بیشتر کرده است.

شهر مقدس قم سالانه میزبان میلیون ها نفر زائر و گردشگر است که متاسفانه به هزار دلیل تا کنون نتوانسته استفاده و بهره مندی از این پتانسیل ارزشمند داشته باشد و بدون هیچ برنامه خاص و جذابی این میلیون ها نفر رها شده و فقط چند ساعت زیارت در قم و سپس از این شهر خارج می شوند.

گلزار شهدای کوه خضر نبی (ع) قم می تواند با برنامه ریزی و توجه بیشتر به یک محیط بسیار ارزشمند برای فعالیت های گوناگون فرهنگی و جذاب تبدیل شود که در طول سالهای متمادی به فراموشی سپرده شده است البته کارهایی صورت گرفته است اما در شان و جایگاه واقعی خودش هیچ وقت کاری صورت نگرفته است که انتظار جدی از مسئولان و متولیان فرهنگی استان قم است که بصورت جدی وارد این عرصه شده و این مکان ارزشمند را از این غربتی که این روزها گریبان گیر این مکان شده است برطرف کنند و با برانه ریزی درست و توجه بیشتر شان و جایگاه این شهیدان عزیز را حفظ نمایند.


انتهای پیام/
گالری عکس
http://enghelab-news.ir/2023
نظرات شما