خاموشی: حرکت جهادی طلاب در مناطق سیل زده عمل به قرآن است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حرکت جهادی طلاب را از نزدیک دیدم، اگر کسی می‌خواهد عمل به قرآن کند همین حرکت‌های جهادی است که طلاب شروع کرده‌اند و در خیرات از همدیگر سبقت می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که عصر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن قسم خورده است که این کتاب برای بندگان تنزیل و وحی است، بنابراین اگر آن تنزیل نبود حال ما خاکیان این چنین نبود و راه هدایت را نمی یافتیم.

وی صحت، حفظ قرائت قرآن را مقدمه عمل به قرآن دانست و افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است و این مسابقات یکی از کارهای ارزشمند به شمار می رود که قاریان و حافظان از کشورهای مختلف در این جشنواره شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برای سازمان اوقاف افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: مفتخریم که این مسابقات را میزبانی می‌کنیم و از طلاب تشکر می‌کنیم که در این مسابقات حضور پرشور و فعالی داشتند.

وی به سفر اخیر خود به مناطق سیل‌زده اشاره کرد و حضور طلاب در این مناطق را بسیار پرشور و فعال خواند و یادآور شد: حرکت جهادی طلاب را از نزدیک دیدم، اگر کسی می‌خواهد عمل به قرآن کند همین حرکت‌های جهادی است که طلاب شروع کرده‌اند و در دستگیری از خیرات از همدیگر سبقت می‌گیرند. الحمدالله انقلاب اسلامی چنین افرادی را تربیت کرده که به قرآن عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به افزایش سطح کیفی مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از داوران مسابقات قرآن کریم می‌گفت، ام مسابقات، مسابقات قرآن کریم در ایران اسلامی است. مسابقات پرشور و بانشاط است و طلاب بیش از 80 کشور در این دوره شرکت کردند و برای ایران اسلامی افتخار بزرگی به شمار می‌آید که باید قدر آن را دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر انقلاب فرمودند 10 میلیون حافظ باید در کشور تربیت شوند، که خوشبختانه هم‌اینک نزدیک به سه میلیون نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند و این بسیار ارزشمند است که مردم عزیز به قرآن کریم روی آورده‌اند و این نشان رشد و بالندگی است که تک تک مردم فرمان رهبری را به گوش جان و دل پذیرفته و به آن عمل می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در حفظ کل قرآن کریم پیشگام باشد، همچنان که رهبر معظم انقلاب خواستار حفظ کل قرآن هستند، از این رو حفظ قرآن از سوی طلاب بسیار مهم است، وقتی طلبه عزیز قرآن را حفظ کند، قرآن با گوشت و پوست آن ها عجین می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات رشد کیفی بسیار خوبی داشته است، بنابراین باید به مباحث مفاهیم قرآن کریم نیز پرداخت افزود: خواست رهبری نیز در این بخش است که امیدواریم شرکت کنندگان در سال آینده به این موضوع بیشتر توجه کنند.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2103
کلیدواژه: اوقاف جهادی طلاب
نظرات شما