چهار سد در خراسان رضوی سرریز شدند/ امدادرسانی به مناطق سیل زده ادامه دارد

با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص شدت بارش باران در نیمه شرقی کشور، شاهد جاری شدن سیلاب در دو شهرستان کلات و سرخس در خراسان رضوی بودیم که خساراتی نیز به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، به نقل از صبح توس؛ پس از وقوع سیل دیشب در کلات نادری سه گروه امدادی هلال احمر استان با خودروهای کمک‌دار، چهار دستگاه موتور پمپ لجن‌کش و نیز یک خودرو ایسوزو حاوی اقلام امدادی به کلات اعزام شدند.

بنا بر این گزارش، تعداد ۳۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶۰ تخته موکت، ۳۰ دستگاه چادر امدادی و برخی اقلام مورد نیاز اضطراری مانند نایلون و آب آشامیدنی سالم به همراه گروه‌های امدادی به کلات ارسال شد‌.

تعطیلی مدارس تربت جام

با توجه به بارش های شدید و احتمال وقوع سیلاب در شهرستان "تربت جام" ،بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران به اطلاع می رساند: کلیه مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع (ابتدایی،متوسطه اول و متوسطه دوم) امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه در نوبت عصر تعطیل می باشد.

ضمنا کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی (در تمام مقاطع) نیز امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه در شهرستان تربت جام (در نوبت عصر) تعطیل شد.

 

تاکنون آبگرفتگی در سطح شهر گزارش نشده است
علیرضا صحراگرد، مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد: بحمدالله هیچ گونه گزارشی مبنی بر آبگرفتگی در معابر و منازل سطح شهر گزارش نشده است.
وی افزود: تمامی نیروهای خدمات شهری و ادوات و ماشین آلات از شب گذشته تاکنون به حالت آماده‌باش و مشغول فعالیت هستند.
صحراگرد تصریح کرد: موارد جزئی از تجمع آب در حاشیه معابر هم توسط عوامل کارگری بصورت مستمر در حال رفع و جمع‌آوری است.

دستور تخلیه روستای  دره خشت کلات صادر شد

رئیس ستاد بحران شهرستان کلات از مردم روستای دره خشت خواست هر چه سریعتر تمامی منازل خود را تخلیه نمایند

۵۰ حادثه دیده سیل در تربت جام امداد رسانی شدند
 

رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: 50 حادثه دیده سیل و آبگرفتگی در تربت جام امدادرسانی شدند.

محسن گودرزی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این امداد رسانی ها در روستای حسن آباد و در جاده فرعی تربت جام به صالح آباد انجام شده است.

وی اظهار اشت: در این حادثه بیش از ۱۰ خانه روستایی دچار آبگرفتگی شد که امدادگران هلال احمر در بامداد امروز اقدام به امداد رسانی و تخلیه آب این منازل کردند.

باران شدید از شنبه شب تاکنون در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی از جمله شهرستانهای قوچان، سرخس، سبزوار، چناران، مشهد، نیشابور، کاشمر، گناباد، تربت جام، درگز، فریمان، بردسکن و بجستان گزارش شده است.

براساس اخطار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی شدت بارشها طی امروز و فردا ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در این استان افزایش یافته که منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در بیشتر مناطق خراسان رضوی می شود.

تعطیلی مدارس در تایباد

با توجه به بارش های شدید و احتمال وقوع سیلاب در شهرستان "تایباد" ،بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران به اطلاع می رساند:

کلیه مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع (ابتدایی،متوسطه اول و متوسطه دوم) امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه در نوبت عصر تعطیل می باشد.

ضمنا کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی (در تمام مقاطع) نیز امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه در شهرستان تایباد (در نوبت عصر) تعطیل است.

 

چهار سد در خراسان رضوی سرریز شدند/سدهای چهچهه و قره تیکان در آستانه سرریز شدن/ ۶۳ درصد از ظرفیت سدهای خراسان رضوی خالی است

نوروز زاده، مدیر بهره برداری آب منطقه ای خراسان رضوی: امروز چهار سد در این استان سرریز شده و چهار سد دیگر خراسان رضوی در آستانه سرریز شدن قرار دارند.

سدهای سریز شده مربوط به آب غیرشرب است و شامل دو سد 'یام و کمایستان' در سبزوار و سد 'سده' در خواف و سد 'دولت آباد' چناران است.

سدهای 'چالی دره' 'چهچه و قره تیکان' کلات و سد 'فریمان' در مرکز خراسان رضوی در آستانه سرریز شدن هستند.

در مجموع ذخایر کنونی آب جمع شده پشت سدهای خراسان رضوی هم اینک نسبت به پارسال سال ۱۴ درصد بیشتر است.

 هنوز ۶۳ درصد از ظرفیت ذخیره سازی سدهای خراسان رضوی خالی از آب است.


تعطیلی مدارس روستاهای دهستان پل خاتون و روستای صمدآباد سرخس

مدارس روستاهای دهستان پل خاتون و روستای صمد آباد سرخس در دو نوبت صبح و عصر امروز تعطیل است

عباس دادمحمدی رئیس آموزش و پرورش سرخس در گفتگو با خبرنگار صبح توس با اشاره سیلاب در برخی روستاهای شهرستان سرخس، گفت: مدارس روستاهای دهستان پل خاتون و روستای صمد آباد سرخس در دو نوبت صبح و عصر امروز تعطیل است.

 وی افزود: با توجه به ورود سیلاب به برخی مدارس سرخس احتمالا فردا نیز مدارس این روستاها تعطیل باشند که اطلاعیه آن در صورت موافقت اداره کل اعلام می شود.


بارش‌ها در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

یحیی قاینی پور، رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید ۵۰ میلیمتر باران برای عصر یکشنبه و امشب در برخی نواحی این استان پیش بینی شده است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی در نواحی جنوبی، غربی و شمالی این استان از شدت بیشتر برخوردار خواهد بود.

مرمت حاشیه رودخانه تجن برای مقابله با سیلاب

محمدرضا عبادی نژاد، در حاشیه بازدید فرماندار سرخس از پروژه های در دست اقدام این اداره در مقابله با سیلاب به صبح توس؛ گفت: در اثر رسوبات به جا مانده از سیلاب های سال های گذشته در رودخانه تجن (سرخس رود) متاسفانه در سال گذشته سیلاب این رودخانه به شبکه آبیاری دوستی سرازیر شد و مشکلات عدیده ای برای شبکه به وجود آورد.

 

 

800 میلیون متر مکعب از ظرفیت سد دوستی سرخس خالی است

مدیرمنابع آب سرخس درباره وضعیت آب سد دوستی سرخس گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در سد دوستی نداریم و ظرفیت آب موجود در سد دوستی سرخس 450 میلیون متر مکعب بوده، 800 میلیون متر مکعب از  ظرفیت سد دوستی سرخس خالی است.

محمدرضا عبادی‌نژاد با اشاره به وضعیت کشف‌رود، بیان کرد: وضعیت رودخانه کشف‌رود نیز با توجه به سیلابی که از مشهد داریم، خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و در مجموع سیلاب فعال نداریم، مگر اینکه حجم بارش‌ها اضافه شود.

وی اضافه کرد: شب گذشته فقط روستاهای صمدآباد، چاله زرد و کلاته حاجی مدد دچار آبگرفتگی شدند.

خسارت 10 میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی بخش سلیمان زاوه

بخشدار بخش سلیمان شهرستان زاوه  با اشاره به خسارت10 میلیارد ریال سیلاب به بخش کشاورزی این بخش، گفت: تاکنون حدود 20 هکتار از اراضی کشاورزی زعفران به زیر آب رفته‌اند و خسارت به این مزارع وارد شده، پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت ادامه چنین شرایطی در دربخش خسلرات یشتری وارد شود.

جواد شکاریافزود: همچنین حدود 2 چاه عمیق و پل جاده اصلی جعفر آباد تخریب شده و جاده مواصلاتی بین بخش سلیمان و باخرز خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه روستای جعفرآباد آخرین روستای بخش سلیمان است، اضافه کرد: بیشترین خسارت سیل به راه‌ها وارد شده، اما هنوز میزان خسارت برآورد نشده است.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2170
نظرات شما