جانشین محمد انصاری در پرسپولیس را بیشتر بشناسید +عکس و کارنامه

برانکو ایوانکوویچ برای تقویت خط دفاعی تیمش در فصل نقل و انتقالات و برای جایگزینی محمد انصاری باز هم به جوانگرایی دست زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،پس از بسته ماندن دو پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس حالا در آستانه باز شدن پنجره زمستانی نقل و انتقالات، برانکو با دقت و فراغ خاطر سراغ بازیکنان مدنظر و البته مورد نیازش رفته است.

پیرو مصدومیت محمد انصاری در خلال برگزاری مسابقات پرسپولیس در ماه‌های اخیر و جراحی رباط صلیبی زانو، برانکو برای جایگزینی این دفاع چپ ملی پوشش به سراغ یکی از بازیکنان کم سن و سال فصل گذشته تراکتورسازی رفت. بازیکنی که در تابستان امسال انتقالی ناموفق به لیگ بلژیک داشت و در نهایت باز هم به لیگ برتر خلیج فارس برگشت.

مروری بر کارنامه این بازیکن، دلایل انتخاب شدنش از سوی مرد کروات نیمکت پرسپولیس را بیش از پیش مشخص می‌کند.

**بیوگرافی

محمد نادری متولد ۱۴ مهر سال ۱۳۷۵ است که به تازگی (سه ماه پیش) وارد بیست و دومین سال زندگی اش شد. دفاع چپ ۸۰ کیلویی با ۱۸۸ سانتی متر قد.

 

**با تراکتور حرفه‌ای شد!

نادری در سن ۱۸ سالگی در تیم جوانان مقاومت بازی می‌کرد و امیر قلعه نویی در فصل ۹۶-۹۵ یا همان لیگ شانزدهم این بازیکن را پسندید و به تبریز و تراکتورسازی برد. البته او در طول نیم فصل تنها یک دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. دیدار برابر صبای قم در هفته یازدهم که به جای محمد ابراهیمی وارد میدان شد. مسابقه‌ای که تراکتور ۱-۲ برنده میدان را ترک کرد. البته نادری در ۱۵ دیدار آن فصل در لیست ۱۸ نفره جای گرفت ولی بیش از یک دقیقه سهمی از مسابقات حرفه‌ای تراکتورسازی نداشت.

این مدافع جوان در نیم فصل دوم به صورت قرضی به عضویت باشگاه نساجی مازندران در لیگ یک درآمد و برای این تیم در نیم فصل دوم ۹۶-۱۳۹۵ در ۸ بازی به میدان رفت. یک گل برای این تیم زد و با پاس گلش پایه گذار یک گل دیگر هم شد. ۵۹۸ دقیقه بازی برای این تیم آمار ۶.۶ حضور در هر یک از ۸ بازی اش برای نساجی را بر جای گذاشته است. او در نساجی مازندران دفاع چپ بازی می‌کرد.

**اولین ۹۰ دقیقه با تراکتورسازی!

نادری در جام حذفی و در یک دیدار برای تراکتورسازی به زمین رفت. در همان فصل ۹۶-۹۵ در دیدار برابر فولاد یاسوج در دفاع چپ به ترکیب اصلی راه یافت. مسابقه‌ای که تیم قلعه نویی ۰-۲ به برتری رسید.

 

** تغییر پست در لیگ هفدهم!

نادری با حضور یحیی گل محمدی در تراکتورسازی به یکباره شکوفا شد. او در تیم یحیی که البته تا برهه‌ای از لیگ فصل پیش هدایت تراکتورسازی را در دست داشت به بازیکن ثابت ترکیب تیم تراکتور سازی بدل شد با این تفاوت که گل محمدی به دلیل کمبود بازیکن در پست دفاع میانی از هفته پنجم به بعد از او در دفاع وسط استفاده کرد. در حالی که نادری در ۴ دیدار ابتدایی لیگ هفدهم در پست تخصصی اش دفاع چپ به میدان رفته بود. پس از یحیی و حضور ساغلام، باز هم این روند ادامه یافت و نادری تا پایان فصل در هر بازی به میدان رفت دفاع میانی بود!

 

**رشد چشمگیر آمار بازی!

مدافع تراکتورسازی که فصل شانزدهم تنها یک دقیقه فرصت حضور در لیگ برتر را به دست آورده بود در لیگ هفدهم با آمار ۲ هزار و ۱۹۴ دقیقه حضور در ۲۵ هفته از ۳۰ بازی این تیم در لیگ رکوردش را به شکل چشمگیری افزایش داد. او در ۲۳ بازی ۹۰ دقیقه در میدان بود. در دیدار برابر سپاهان در دور رفت با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۷۸ از زمین اخراج شد و در دیدار با ذوب آهن به دلیل آسیب دیدگی جزئی تنها ۴۵ دقیقه در میدان حضور داشت. در ۵ دیدار دیگر که برای تراکتورسازی به میدان نرفت در ۴ دیدار به دلیل محرومیت در لیست ۱۸ نفره نبود و تنها در دیدار پایانی فصل ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست.

**سه بازی در جام حذفی فصل پیش!

محمد نادری در رقابت‌های جام حذفی فصل پیش در هر سه بازی تراکتورسازی در ترکیب اصلی بود. ۹۰ دقیقه برابر پدیده و در دو دیدار ۱۲۰ دقیقه‌ای مقابل فجر سپاسی و استقلال خوزستان هم در زمین حضور داشت و در دیدار یک چهارم نهایی با نماینده خوزستان در ضربات پنالتی تن به شکست ۴-۳ دادند و از مسابقات حذف شدند.

 

**پاس گل در تراکتورسازی!

این بازیکن که پیش از این در نساجی مازندران هم پاس گل داده بود فصل قبل در هفته هفدهم یک پاس گل به نصر آزادانی داد. دیدار برابر پیکان که البته با شکست ۱-۲ تراکتورسازان همراه شد ولی پاس همان یک گل را خرید جدید پرسپولیس داده بود!

**۶ ماه دوری از لیگ ایران!

آخرین حضور محمد نادری در لیگ برتر فوتبال کشورمان به دیدار تیم تراکتورسازی برابر سپاهان در چارچوب لیگ برتر هفدهم برمی گردد. دیداری که روز شنبه ۱۸ فروردین ماه سال جاری در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار و در نهایت دو تیم به تساوی یک – یک رضایت دادند. گل تراکتور سازی توسط دانیال اسماعیلی فر در دقیقه ۴۵ و گل سپاهان نیز توسط مهدی شریفی در دقیقه ۷۱ به ثمر رسید. نادری از آن تاریخ به بعد قریب ۶ ماه است که در هیچ دیدار رسمی در فوتبال داخلی به میدان نرفته.

**بازیکنی که گاهی خشن می‌شود!

شاید آمار ۵ کارت زرد و یک اخراج برای یک مدافع در طول ۲۵ بازی ۹۰ دقیقه‌ای چندان خشونت بار نباشد ولی وقتی مشخص می‌شود این تعداد کارت زرد در یک برهه ۹ هفته‌ای رقم خورده نشان دهنده این نکته است که محمد نادری گاهی رو به بازی خشن آورده و ممکن است کار دست خود و تیم متعلقه‌اش بدهد! اخراج نادری به دلیل دریافت دو کارت زرد روبروی سپاهان در یک بازی رقم خورد.

 

**دارای تجربه بین المللی در آسیا!

مدافع جدید پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا هم حضوری پررنگ با تراکتورسازی داشت. او در مجموع ۶ دیدار تراکتورسازی در مرحله گروهی در هر ۶ بازی برای تیمش به میدان رفت. ۴ بازی ۹۰ دقیقه‌ای، یک بازی ۴۵ دقیقه‌ای و یک دیدار ۴۳ دقیقه‌ای نادری را دارای تجربه بازی در لیگ آسیایی کرد و البته هیچ کارتی دریافت نکرد!


**ناکام در لیگ بلژیک!

محمد نادری هر چه در لیگ هفدهم برتر خلیج فارس موفق عمل کرده بود در انتقال به لیگ برتر بلژیک ناکام بود! او در تابستان سال جاری راهی اروپا شد و با قراردادی ۴ ساله به تیم "کورتریک" بلژیک پیوست، ولی در طول نیم فصل حضور حتی یک بازی هم برای این تیم به میدان نرفت و تنها در یک دیدار به لیست ۱۸ نفره کورتریک راه یافت! این تیم در حال حاضر در رده نهم جدول رده بندی لیگ برتر بلژیک جای دارد.

باید منتظر ماند و دید انتخاب برانکو برای جانشینی محمد انصاری که سهمیه بزرگسالان هم محسوب نمی‌شود می‌تواند خلأ خط دفاعی پرسپولیس را پر کند؟!




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/252
نظرات شما