سیلاب به معادن و زیرساخت‌های معدنی سمنان 126 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سیلاب‌ها ابتدای سال جاری بیش از 126 میلیارد ریال به معادن استان آسیب رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، بهروز اسودی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های حدود 25 معدن در استان سمنان بر اثر سیلاب‌های ابتدای سال جاری متحمل خسارت به ارزش 126 میلیارد و 240 میلیون ریال شده است.

وی با اشاره به نوع خسارات وارده به این معادن، تصریح کرد: زیرساخت‌های معدنی شامل ساختمان، تجهیزات و ماشین‌آلات، راه دسترسی و بخش عملیاتی و کارگاه‌های استخراج معادن شهرستان‌های دامغان، گرمسار، سرخه و میامی خسارت دیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان درصد خسارت وارده گفت: این تعداد معادن در زمینه تولید محصولات معدنی از قبیل گچ، کنستانتره مس، زغال سنگ، منگنز، سنگ لاشه، فلورین و مس فعالیت می‌کنند که زیرساخت‌های آنها از بین 10 تا 100 درصد تخریب شده است.

اسودی با اشاره به سهم حدود دو هزار نفری این معادن در اشتغال استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت وارده در بخش راه دسترسی معادن و کارگاه‌های استخراج است که از این حیث راه دسترسی معدن جنوب آرسک دامغان 100 درصد تخریب شد و همچنین کارگاه‌های استخراج معدن هلالان و معدن سرآسیاب دامغان به‌طور 80 درصد تخریب و آسیب دیده است.

وی عنوان کرد: برآورد کامل میدانی از میزان خسارت‌ها در حال انجام است تا تمهیدات لازم برای جبران خسارت‌ها و حمایت از واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته شود و مطمئناً از تمام ظرفیت‌ها در جهت خدمت‌رسانی و جبران خسارت‌ها استفاده خواهیم کرد و برای رفع آنها مساعدت خواهد شد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2546
نظرات شما