مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره):

متاسفانه وضعیت آموزش و پرورش در کشور رها شده است

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در جامعه رها شده است ، تصریح کرد: اگر امروز به آموزش و پرورش توجه نکنیم فردا بسیار دیر خواهد بود و هرکس در حد توان باید در آموزش و پرورش حرکتی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مرتضی نجفی قدسی طی سخنانی در ضیافت افطاری که باحضور آیت الله مکارم شیرازی در دارالقرآن علامه طباطبایی  برگزار شد، در مورد افتتاح بخش جدید این دارالقرآن ابراز داشت:‌ توفیق پیدا کردیم که ساختمان جدیدی را هم به دارالقرآن علامه(ره) اضافه کنیم که ان شاءالله سبب رونق هرچه بیشتر برنامه های تفسیری در حوزه علمیه باشد و طبقه همکف آن را برای تدریس اساتید معظم حوزه علمیه مهیا کردیم و مابقی کلاسهای آموزشی است.

وی در ادامه با اشاره به اخبار و حواشی نگران کننده در روزهای اخیر در سطح برخی مدارس گفت: برای سالم نگهداشتن جامعه ما و نسل آینده، راهی جز توجه به آموزش  پرورش نیست، در دوران تحصیل دانش آموزان که دوران شکل گیری شخصیت انسانی و دینی آنان است، باید اساتید دینی در مدارس حضور پیدا کنند و متاسفانه اساتید برجسته و دلسوز آنچنان که باید در آموزش و پرورش حضور ندارند و عملا صحنه آموزش و پرورش از افراد دانشمند و برجسته و اثرگذار در امور پرورشی و تربیتی خالی شده است.

نجفی قدسی افزود: پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از علما و روحانیون پس از فارغ شدن از دروس حوزوی در مدارس مشغول می شدند تا بتوانند نوجوانان و جوانان را هدایت کنند و با معارف اسلام و دستورات دینی آشنا کنند، به عنوان مثال زمانی که اجتهاد پدر بزرگ بنده پس از آنکه از سوی پنج مجتهد در نجف تایید می شود به تهران می آید و دو مدرسه را احداث می کند و به تربیت دانش آموزان مشغول می شوند .

وی ادامه داد: اگر حضور روحانیون در آموزش و پرورش بیشتر شود، آنان می توانند به تربیت و سالم شدن نسل آینده کمک کنند لذا تمام کسانی که اطلاعات دینی و انگیزه خدمت در آموزش وپرورش را دارند باید به این سمت سوق داده شوند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی همچنین با ابراز نگرانی از این که دانش آموزان در خصوص تربیت های دینی و ارزشی رها شده اند، گفت: اگر هم اکنون به این امر توجه نشود زمان را از دست خواهیم داد و به سرعت دیر خواهد شد و روحانیون و علما و فضلا باید در کسوت معلم، مدیر، مربی پرورشی یا امام جماعت به آموزش و پرورش ورود پیدا کنند و حضور موثرتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار مسجد در کشور وجود دارد که ۳۵ هزارتای آن امام جماعت ندارند، گفت: بسیاری از مردم ما تنها در شب های خاص مانند شب های قدر مساجد را می بینند اما تمام کودکان و نوجوانان ما در آموزش وپرورش حضور دارند و باید حوزه و دلسوزان نظام و اسلام به سمت آموزش وپرورش گسیل شوند.

گفتنی است،در این مراسم ساختمان جدید دارالقرآن علامه طباطبایی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای یک هزار و۲۰۰ متر مربع شامل سالن همایش و شش کلاس ۷۰ تا ۱۰۰ نفره برای برگزاری دوره های آموزش و تفسیر قرآن کریم افتتاح شد.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2702
نظرات شما