رُندترین شماره تلفن ایران برای ترامپ!

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاریخ برخی ضربه‌های رژیم آمریکا به ملت ایران را - همچون ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ - به عنوان شماره تلفن تلقی کرد اما با همین منطق، شماره‌ تلفن‌های دیگری نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روز شنبه ۲۱ اردیبهشت، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواهان تماس ایران با او شد، کاخ سفید با سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران، تماس گرفته و شماره تلفنی را در اختیار گذاشته تا مقامات ایرانی بتوانند با ترامپ تماس بگیرند!

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی نیز روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اقدام مزورانه آمریکایی‌ها واکنش نشان داد و گفت: امروز هم دشمن در پی زور و تزویر است، صبح ناوگانش را می‌فرستد و شب شماره تلفن می‌دهد. البته ما شماره تلفن‌های زیادی از آن‌ها داریم و هر تاریخی که آن‌ها در آن روز جنایتی علیه ملت ایران انجام داده‌اند، شماره تلفن واقعی آنهاست.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاریخ برخی ضربه‌های رژیم آمریکا به ملت ایران را - همچون ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ - به عنوان شماره تلفن تلقی کرد اما با همین منطق، شماره تلفن‌های دیگری نیز وجود دارد که باعث نفرت ابدی ملت ایران از سردمداران رژیم آمریکا شده است.

حمایت‌های همه‌جانبه سردمداران واشنگتن از صدام متجاوز

یکی از وجوه اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه مردم ایران به ماجرای تجاوز رژیم بعثی صدام به کشورمان و حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی و لجستیکی سردمداران واشنگتن از صدام متجاوز مربوط می‌شود. رژیم متجاوز صدام در دوران جنگ تحمیلی، از سوی ٣٥ دولت جهان به لحاظ مالی و تسلیحاتی، پشتیبانی می‌شد که در راس این دوّل، رژیم آمریکا قرار داشت.

حملات شیمیایی رژیم صدام علیه مردم ایران

رژیم بعثی صدام در طول جنگ تحمیلی حدود ۴۰۰ بار به ایران و نیروهای ایرانی حمله شیمیایی کرد که سی ‪مورد از آن‌ها در مناطق مسکونی بوده است. نخستین نقطه جغرافیایی ایران که قربانی سلاح‌های شیمیایی عراق شد، منطقه‌ای بین «هلاله» و «نی خزر» در غرب ایلام بود

از سردشت تا پیرانشهر

هنوز خاطره بمباران شیمیایی شهرهای «سردشت»، «حلبچه»، «سرپل ذهاب»، «گیلانغرب»، «اشنویه» و «فاو» توسط رژیم صدام از اذهان ایرانیان زدوده نشده است. مناطقی که در طول جنگ تحمیلی هدف حملات شیمیایی رژیم بعثی صدام قرار گرفت شامل مناطق عملیاتی شمال غرب از جمله «حاج عمران»، «نساردیره»، «نساردیره سفلی»، «شاهماردیره»، «باباجانی»، «سومار»، «مریوان»، «بانه»، «دودان و شیخ صله»، «پیرانشهر»، «نودشه»، «جزایر مجنون» و «منطقه عملیاتی طلائیه» بود.

هزاران قربانی؛ نتیجه مشارکت شیمیایی آمریکا و صدام

علاوه بر چند هزار قربانی ناشی از جنگ شیمیایی رژیم بعثی صدام بر ضد ایران، در حال حاضر هزاران جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که اوضاع جسمی حدود هشت هزار تن از این عزیزان وخیم و بحرانی است. همچنین کودکان و شهروندان غیرنظامی بیشماری پس از جنگ به سبب استنشاق گازهای سمی رها شده از جانب عفلقیان، به بیماری‌های خونی، ریوی و پوستی مبتلا شدند.

آمریکا در صدر فروشندگان تسلیحات شیمیایی به صدام

آمریکا در صدر کشورهایی بود که رژیم صدام را به تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک مجهز کرد. تاکنون نام چندین شرکت آمریکایی که تحت نظارت کاخ سفید در انتقال مواد و ادوات جنگ افزارهای شیمیایی به رژیم صدام نقش‌آفرینی کرده‌اند، فاش شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین رابطه به خبرنگار میزان می‌گوید: ۳۵۰ شرکت خارجی از جمله ۷۰ شرکت ثبت شده در آمریکا صدام را مجهز به سلاح شیمیایی کرده بودند. در مجلس هشتم قانون «الزام دولت به پیگیری حقوق ایرانیان قربانی جنگ شیمایی» را تصویب کردیم که هنوز پیگیری خوبی در این باره انجام نشده است.

گرای آمریکایی‌ها به ارتش صدام برای حمله شیمیایی به نیروهای ایرانی

البته نقش آمریکایی‌ها در جنایات شیمیایی صدام صرفاً در تجهیز این رژیم به تسلیحات شیمیایی خلاصه نمی‌شد؛ بلکه بنا بر اسناد افشاء شده از سازمان سیا که در رسانه‌های آمریکایی انتشار یافته است، سردمداران کاخ سفید در چندین مورد ضمن آگاهی نسبت به استفاده رژیم صدام از تسلیحات شیمیایی، با گزارش گرای رزمندگان ایرانی شرایط را برای بمباران‌های شیمیایی صدام فراهم می‌آوردند. همچنین در چندین نوبت که مجامع جهانی از جمله شورای امنیت برای محکومیت رژیم صدام در بکارگیری تسلیحات شیمیایی تشکیل جلسه داد، آمریکایی‌ها با کارشکنی مانع از پیگیری جنایت شیمیایی صدام شدند.

افشای اسناد حمایت آمریکا از حملات شیمیایی صدام علیه مردم ایران

در آگوست سال ۲۰۱۳ (مرداد ۹۲) اسناد جدیدی از حملات شیمیایی رژیم صدام ضد مردم ایران و همکاری رژیم آمریکا با دیکتاتور بعثی عراق در انجام این حملات هولناک فاش شد؛ این اسناد نشان می‌داد واشنگتن از آغاز سال ۱۹۸۳ (سال ۱۳۶۱) نسبت به استفاده رژیم صدام از تسلیحات شیمیایی اطمینان کامل یافته بود، اما نه تنها برای متوقف کردن این رژیم کاری نکرد بلکه دست شرکت‌های آمریکایی را هم برای صادرات مواد شیمیایی بیشتر به عراق بازگذاشت و همچنین در جلسه مارس ۱۹۸۶ (فروردین ۱۳۶۴) شورای امنیت سازمان ملل نیز به قطعنامه ناظر بر محکومیت رژیم صدام در استفاده پیاپی از تسلیحات شیمیایی علیه مردم ایران، رای منفی داد.

جنایتی سبعانه به سَبک آمریکایی در روز روشن!

در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران به شماره ۶۵۵ که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما در زمانی که ایران در نبرد با متجاوزین بعثی قرار داشت با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت‌پیشه شیطان بزرگ قرار گرفت. هواپیما حامل ۲۹۰ مسافر و خدمه بود که تمامی آن‌ها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.

آمریکای کودک‌کش

در میان سرنشینان این هواپیمای مسافربری، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که کشته شدند. ساقط کردن هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از سوی جنایتکاران آمریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با ملت بزرگ ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.

پس از سقوط این هواپیما، مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند. اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام، کاملاً تعمدی و خصمانه بوده است.

مدال شجاعت برای یک جانی!

با این حال مقام‌های آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن «ویلیام سی راجرز سوم» ناخدای این ناو انداختند و بدین سان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند. به هر تقدیر، این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت پیشگان نقش بست.

موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از جنایت‌های رژیم تروریستی آمریکا علیه مردم ایران است؛ جنایت‌هایی که شعار مرگ بر آمریکا را به یکی از ترجیع‌بندهای دائمی راهپیمایی‌های حقمدارانه ملت ایران در ایام‌الله‌های مختلف تبدیل کرده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/2839
نظرات شما