روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با ایران اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی و عربی و دیگر مناطق جهان با تاکید بر حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی و مخالفت با توطئه‌ها و طرح‌های دشمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،مردم مسلمان و روزه‌دار عراق همگام با مسلمانان دیگر مناطق جهان برای اعلام حمایت خود از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها و مخالفت با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند.

خبرنگار شبکه المیادین از بغداد گزارش داد هزاران شهروند عراقی از جمله عشایر و نیز رزمندگان مقاومت در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند.

خبرنگار المیادین افزود گروه‌های عراقی هم در راهپیمایی روز جهانی قدس با عنوان «نه به معامله قرن» شرکت کردند.

شبکه السومریه در این باره گزارش داد نیروهای امنیتی عراق راه‌های منتهی به منطقه خیابان فلسطین را که راهپیمایی روز جهانی قدس در آن برگزار می‌شود، بستند.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در سوریه

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده شهروندان سوری و آوارگان فلسطینی مقیم سوریه برگزار شد.

خبرنگار شبکه المیادین از برگزاری مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در دمشق خبر داد.

بر اساس این گزارش، هزاران سوری و فلسطینی روز جهانی قدس را با حضور در راهپیمایی این روز در مقابل مسجد اموی گرامی داشتند.

خبرگزاری رسمی سوریه در این باره گزارش داد امروز راهپیمایی گسترده‌ای از ورودی بازار الحمیدیه تا مسجد اموی برای بزرگداشت روز جهانی قدس آغاز شده است.

از سوی دیگر یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه بر همبستگی کامل این کشور با ملت فلسطین و همچنین مردم مقاوم در جوان اشغالی سوریه در راه آزادی تمام اراضی اشغالی عربی و بازگشت جولان به آغوش سوریه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد.

مردم بحرین هم با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس بر حمایت خود از ملت فلسطین تاکید و توطئه‌های دشمنان و همراهی حکام مزدور آنها با این توطئه‌ها و در راس آن معامله قرن را محکوم کردند.

قرار است راهپیمایی روز جهانی قدس در لبنان با سخنرانی سید حسن نصرالله، راهپیمایی باشکوه مردم یمن در صنعاء و مناطق دیگر و راهپیمایی مردم تحت محاصره نوار غزه تا ساعاتی دیگر برگزار شود.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در هند و پاکستان

مسلمانان کشورهای هند، اندونزی، مالزی و پاکستان هم امروز همگام با دیگر کشورهای اسلامی، در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند و در راهپیمایی این روز بر حمایت خود از قدس و مسئله فلسطین و مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا تاکید کردند.

آمریکا، هشت کشور اروپایی و استرالیا از دیگر کشورهایی بودند که امروز راهپیمایی روز جهانی قدس در آنها برگزار شد.

مراسم باشکوه روز جهانی قدس در عمان

همچنین مراسم روز جهانی قدس در آستانه سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور جمعی از سفرای کشورهای اسلامی، دیپلمات ها، اندیشمندان و مسلمانان عمان و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان ضمن خوش آمدگویی به حاضران طی سخنانی درخصوص اندیشه ماندگار امام خمینی (ره) و تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، گفت: حمایت گسترده مادی و معنوی امام از فلسطین بیانگر اهمیت سرزمین های اسلامی در افکار امام و نهضت ایشان است.

وی افزود: امام راحل (ره) توانست اهمیت این موضوع را به انسان های مخلص و شرافتمند و عاشقان مسلمان خود در داخل و خارج ازایران انتقال دهد و به ایشان بفهماند که میان مبارزه با استبداد و مبارزه با اشغال فلسطین جدایی وجود ندارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود با تمجید از تلاش های آزاد مردان جهان اسلام در حمایت از قضیه فلسطین، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در راس جبهه مقاومت به رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی در حمایت از مبارزات مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکای جنایتکار استوار ایستاده و فردا که مصادف با جمعه آخر ماه مبارک رمضان است به تعبیر مقام معظم رهبری دنیا شاهد آن خواهد بود که راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از گذشته برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر عبدالله العبری شاعر و پژوهشگر ارشد دانشکده حقوق دانشگاه سلطان قابوس عمان به قرائت اشعاری در وصف قدس به عنوان دغدغه اصلی امت اسلام پرداخت.

در بخش دیگری از مراسم روز جهانی قدس، نشست وحدت امت اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره)، با حضور سه نفر از اندیشمندان حاضر در این مراسم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی آملی فرزند علامه جوادی آملی، استاد حوزه علمیه قم و ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با برشمردن ویژگی های برحق اندیشه های اسلام و لزوم وحدت بشریت متمثل در ادیان ابراهیمی، اقدام ناب گسترده و عمیق امام راحل (ره) در امتداد انقلاب شکوهمند اسلامی را یادآور شد و گفت: اتحاد مسلمانان مایه قوت و قدرت آنان در برابر متجاوزان است و با تمسک به ویژگی های ملموس وحدت نه تنها دیگران به خود اجازه تعرض نخواهند داد، بلکه وحدت مسلمین نجات بخش آنها در همه عرصه ها خواهد بود.

دیگر سخنران این نشست، شیخ محمد علی اللواتی امام جماعت مسجد امام صادق (ع) مسقط در سخنانش به تجلیل از شخصیت منحصر به فرد امام خمینی (ره) و تاثیر افکار ایشان در جهان پرداخت و گفت: اعلام روز جهانی قدس و وحدت مسلمین ناشی از ژرف نگری امام (ره) در آرمان های الهی بود و امیدواریم به زودی این مهم تحقق یابد.

راهپیمایی لبنانی‌ها در شهر صیدا به مناسبت روز جهانی قدس

شهروندان لبنانی ساکن صیدا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس را گرامی داشتند. شهر صیدا در لبنان امروز صحنه راهپیمایی پرشور شهروندان به مناسبت روز جهانی قدس بود.

شهروندان لبنانی در این راهپیمایی پرچم فلسطین و مجسمه قدس را حمل می‌کردند.

لبنانی‌ها در این راهپیمایی پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "نه به معامله قرن".

راهپیمایی گسترده مردم یمن در روز جهانی قدس / الحوثی: چرا شاه سعودی برای دفاع از مسجدالاقصی ارتش خود را اعزام نمی‌کند؟

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم یمن در صنعاء و شهرهای دیگر از جمله صعده و الحدیده برگزار شد.

راهپیمایی گسترده مردم صنعاء از لحظاتی پیش آغاز شده است، علامه شمس الدین شرف الدین رئیس جمعیت علمای یمن در سخنانی گفت تمام توطئه‌ها علیه ملت‌های یمن و فلسطین همانند توطئه‌های سابق شکست خواهد خورد.

وی در اشاره به نشست‌های نمایشی رژیم سعودی در مکه مکرمه و سوء استفاده از این مکان مقدس برای پیشبرد سیاست‌های خود اظهار داشت تاسف بار است که مسئولان عرب، دفاع ملت یمن از حق خود در برابر متجاوزان را محکوم می‌کنند.

شیخ شرف الدین تصریح کرد از هر رژیم مزدوری که مقدسات و سرزمین عربی و ملت عربی را می‌فروشد، برائت می‌جوییم.

وی تاکید کرد آزادگان و مسلمانان جهان باید این نکته را درک کنند که پرده‌ها کنار رفته و ماهیت پیروان صهیونیسم جهانی فاش شده است.

رئیس جمعیت علمای یمن افزود ما از رژیم‌های خائنی که معامله قرن را ترویج و تبلیغ می‌کنند و دین و کرامت خود را به بهای ناچیز فروختند، برائت می‌جوییم.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و یکی از اعضای جنبش انصارالله در سخنانی در این مراسم با انتقاد از شرکت کنندگان در نشست‌هایی که حکومت سعودی در مکه مکرمه برگزار کرده است، گفت خواستار تشکیل کمیته هایی برای صلح عربی در مناطق مختلفی که شاهد درگیری است همچون سوریه، عراق و دیگر مناطق هستیم.

وی افزود سران عرب که ادعا می‌کنند مسئله فلسطین در اولویت‌هایشان است، چرا اولویت آنها حتی در بیانیه ظاهری‌شان نیست، چرا عربستان سعودی پول‌های خود را به ترامپ و کشتار ملت یمن به جای یاری مردم فلسطین سرازیر می‌کند، درحالی که فلسطین به پول های عرب شایسته تر است.

الحوثی تاکید کرد چرا پادشاه عربستان اگر مسجدالاقصی از اولویت‌هایش است، ارتش‌های خود را برای دفاع از مسجدالاقصی گسیل نمی‌کند؟

این عضو مطرح انصارالله اظهار داشت اعراب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و کشتار مردم یمن در نشست ورشو شرکت کردند، در حالی که مردم یمن امروز فریاد می‌زند با معامله قرن ترامپ مخالف است.

وی همچنین از موضع برهم صالح رئیس جمهور عراق در مخالفت با بیانیه نشست سران عرب در مکه مکرمه تمجید کرد و گفت این بیانیه در آمریکا نوشته شده است.

الحوثی خطاب به سران عرب گفت اگر واقعاً عرب آزاده هستید، برای حمایت از مسجدالاقصی حرکت کنید که در آن صورت ما هم همراه شما خواهیم آمد.

وی به نشست‌هایی که همچنان در عربستان برگزار می شود، اشاره کرد و گفت این بیانیه‌ها و کسانی که آن را امضا می‌کنند، همان کسانی هستند که در نشست‌های شورای همکاری یا سران عرب آن را امضا می کنند و همان کسانی هستند که در نشست سران کشورهای اسلامی آن را امضا می کنند و این نشان می دهد که عربستان سعودی هیچ راهبردی ندارد.

همچنین حسن الحمران مسئول پرونده فلسطین در جنبش انصارالله در سخنانی در این مراسم تاکید کرد روز جهانی قدس، فلسطین را در قلب‌ها و وجدان‌های ما زنده نگه داشته است.

وی خاطر نشان کرد امروز در لحظه سرنوشت سازی در تاریخ امت به سر می بریم و روز قدس، ناسره و خبیث را از پاک و طیب جدا کرد، روز قدس از روزهای برائت از دشمنان خداوند به شمار می‌رود.

الحمران اظهار داشت دشمنان امت امروز برای توطئه چینی علیه فلسطین و اجرای دستورات ترامپ دور هم جمع شده‌اند تا جهت قطب نما را از سمت دشمنی با رژیم صهیونیستی به سمت امت اسلام منحرف کنند.

وی افزود دولت‌های کوچک و شیخ نشین‌های عرب حاشیه خلیج (فارس) برای حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی و نابودی امت از درون ایجاد شده‌اند.

الحمران درباره نشست‌های سران عرب در مکه مکرمه گفت این نشست‌ها هیچ ارزش برای ما ندارد و ما همانند گذشته هرگز از بیانیه‌ها و آنچه در آن اعلام می‌شود، غافلگیر نشده و نخواهیم شد، چرا که رویکرد و اهدافشان را خوب می دانیم، آنها برای نابودی فلسطین ودر راستای اطاعت از دستورات ترامپ دور هم جمع شده‌اند و دشمنی را در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی به داخل امت منحرف می کنند.

مسئول پرونده فلسطین در دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد ملت‌های اسلامی، ملت‌های عزت‌مند و اهل کرامت هستند، درحالی که سازشکاران و خائنان فقط نماینده خودشان هستند.

وی با اشاره به طرح و نقشه دشمنان برای از هم فروپاشی کشورهای اسلامی و تفرقه و دشمنی در امت اسلام گفت نگاه کنید به آنچه در سرزمین حرمین رخ می‌دهد، صهیونیسم برای تقدس زدایی از این سرزمین فعالیت می کند تا به اماکن جذب فساد تبدیل شود.

رژه نظامی یگان‌های امنیتی و نظامی در استان الحدیده یمن به مناسبت روز جهانی قدس

خبرنگار شبکه المیادین از برگزاری رژه نظامی یگان‌های امنیتی و نظامی در استان الحدیده یمن به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد.

منبع: تسنیم


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3064
نظرات شما