عرب هیئت مدیره پرسپولیس را زیر سوال برد!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که به ظاهر قصد استعفا داشت به جای ارائه استعفایش به هیئت مدیره باشگاه، این استعفا را در اقدامی عجیب به شخص وزیر ورزش داد تا نقش هیئت مدیره این باشگاه را نادیده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،یک روز بعد از قهرمانی تیم پرسپولیس در جام حذفی و دبل کردن بعد از ۲۰ سال، ایرج عرب مدیرعامل این باشگاه که از شرایط کار در پرسپولیس خسته شد و به دیدار مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان رفت تا استعفای شفاهی و نه کتبی خود را از کار در این باشگاه به وزیر ورزش که رئیس مجمع پرسپولیس و استقلال به حساب می‌آید ارائه کند اما در حالی‌که رسانه‌ها به این مسئله پرداختند و مازیار ناظمی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در صفحه شخصی خود این مسئله را تأیید کرده بود اما عرب کماکان در سمت مدیرعاملی پرسپولیس باقی ماند تا با استعفای شفاهی او مخالفت شود.

استعفای عرب از چند زاویه قابل بررسی است؛ مهم‌ ترین موضوع این است که طبق قانون تجارت، مدیرعامل هر شرکتی باید استعفای خود را به هیأت مدیره باشگاه ارائه دهد چرا که قانوناً مدیرعامل منتخب اعضای هیأت مدیره است و همانطور که برای کار به او رأی اعتماد می‌دهند، تصمیم‌گیری درباره استعفا یا برکناری مدیرعامل هم برعهده اعضای هیأت مدیره است. عرب اما برخلاف قانون و حتی عرف حرکت کرد و استعفای شفاهی خود را نزد وزیر ورزش و جوانان برد تا این طور به نظر بیاید که این استعفا بیشتر یک مانور رسانه‌ای است و او به دنبال رفتن از صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نیست. عرب اگر واقعاً قصد کناره‌گیری از پرسپولیس را داشت یا دارد باید استعفای خود را تقدیم هیأت مدیره می‌کرد تا این نفرات در خصوص آینده کاری او تصمیم‌گیری کنند. هر چند که پس از این اقدام عجیب عرب، مازیار ناظمی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که با استعفای عرب مخالفت می‌شود و او به کار در پرسپولیس ادامه خواهد داد که با این رویه به نوعی نقش هیأت مدیره پرسپولیس زیر سؤال رفت.

ارائه استعفای صوری در پرسپولیس از زمان علی‌اکبر طاهری مدیرعامل اسبق این باشگاه شروع شد و او هرگاه که در تنگنا قرار می‌گرفت با عنایت به نتایج خوب پرسپولیس و به پشتوانه هواداران این باشگاه، استعفای خود را ارائه می‌کرد تا به نوعی از وزارت ورزش و جوانان امتیاز بگیرد و به نظر می‌رسد مدیرعامل فعلی پرسپولیس هم با همین رویه قصد کار کردن دارد. این در حالی است که این روزها باشگاه پرسپولیس با چالش‌های عجیبی نظیر احتمال جدایی برانکو و همچنین مشکلات متعدد مالی روبه‌رو است و عرب که شرایط را سخت دیده با انجام یک بازی رسانه‌ای و با مانور استعفا به نوعی قصد داشت تا فشار را از روی خود بردارد اما هواداران پرسپولیس که این روزها آگاه‌تر از همیشه، موارد را پیگیری می‌کنند می‌دانند که مدیرعامل هر کسی می‌خواهد باشد، باشد، برای آنها حفظ برانکو در پرسپولیس مهم است چرا که ۳ قهرمانی متوالی در لیگ برتر، رفتن به فینال لیگ قهرمانان آسیا و دبل کردن در قهرمانی بعد از ۲۰ سال با تدابیر کادر فنی و توانمندی بازیکنان حاصل شده و این در حالی است که سه مدیرعامل در این مدت در پرسپولیس حضور داشتند.

هرچه که هست عرب این روزها سخت‌ ترین روزهای کاری خود را سپری می‌کند. در حالی که هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس تمدید قرارداد برانکو را مصوب کرده اما نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه برانکو در آستانه جدایی از این تیم قرار دارد تا یکی از ارکان موفقیت سال‌های اخیر پرسپولیس در آستانه جدایی باشد. با این شرایط باید دید که مدیرعامل پرسپولیس چطور می‌خواهد با چالش‌های روبه‌رو شده مقابله کند چرا که موفقیت‌های سال‌های اخیر پرسپولیس انتظارات را از این باشگاه بسیار زیاد کرده و الان هواداران حتی به نایب قهرمانی هم راضی نیستند.

 

منبع: فارس


انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3157
نظرات شما