روزنامه اعتماد دعوت به "شورش خیابانی" کرد؟!

جناح محافظه‌کار که این روزها به منتقدان اصلی لوایح FATF تبدیل شده‌اند باید مسئولیت مشکلاتی که به دلیل قطع ارتباط با کشورهای دیگر ایجاد شده را بپذیرند... نکته دیگر نیز سخت بودن شرایط فعلی معیشتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «سیاسی‌کاری در FATF» نوشت: «مخالفان پیوستن به کنوانسیون اقدام مالی، به دولت و تیم اقتصادی کابینه، به دلیل وضعیت موجود خرده می‌گیرند و بعضا در مصاحبه‌های‌شان نیز مشاهده می‌شود که طلبکار شرایط فعلی نیز هستند... این در حالی است که جناح محافظه‌کار که این روزها به منتقدان اصلی لوایح FATF تبدیل شده‌اند باید مسئولیت مشکلاتی که به دلیل قطع ارتباط با کشورهای دیگر ایجاد شده را بپذیرند... نکته دیگر نیز سخت بودن شرایط فعلی معیشتی است.
 
در دهه ابتدایی پس از انقلاب سرمایه اجتماعی بالا بود و مردم به‌ شدت حامی حاکمیت بودند. در آن سال‌ها مردم مشکلات را تحمل می‌کردند اما در این چند سال اخیر و به دلیل چند دوره تحریم سخت و برخی بی‌تدبیری‌های موجود، شرایط پیچیده‌تر شده و نارضایتی‌هایی وجود دارد و نمود یکی از آنها نیز در اعتراضات دی‌ماه سال 96 دیده شد. بنابراین مخالفین FATF باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای ابراز مخالفت خود به افکار عمومی ارایه دهند. در غیر این‌ صورت باید مسئولیت تبعات منفی رخدادهای پس از آن را بپذیرند و خود را حامی مردم ننامند.
 
 
تبعاتی که همین الان هم می‌توان آن را در هشدارهای برخی کارشناسان دید.» گفتنی است دولت روحانی و شبکه رسانه‌ای زنجیره‌ای حامی ‌آن‌که با گره زدن حل مسائل اقتصادی کشور به مذاکره و نگاه به غرب برجام را به نظام تحمیل کردند که نتیجه‌ای جز خسارت محض نداشت، امروز نیز اقتصاد را گروگان گرفته و با دوگانه‌سازی‌های غلط حل مسائل اقتصادی کشور را به پذیرش فرامین گروه ویژه اقدام مالی(FATF ) توسط نظام گره زده‌اند. این در حالی است که بنا به اذعان صریح مقامات آمریکایی شفافیت و ‌اشتراک‌گذاری اطلاعات در FATF، نه ابزاری برای گرفتن بهانه از غرب بلکه عاملی برای موثرتر و هدفمند شدن تحریم‌های آمریکا در سطح جهان است و FATF نیز در نقش بازوی بین‌المللی وزارت خزانه‌داری آمریکا عمل خواهد نمود.جریان حامی ‌لوایح استعماری FATF در دولت و رسانه‌های زنجیره‌ای آن برای تحمیل این لوایح به نظام و جلب رضایت غرب، دست به هر اقدامی ‌از جمله دوگانه‌سازی‌های جعلی و تهدید نظام به شورش می‌زنند و خواسته یا ناخواسته در پازل‌ ترامپ و مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا حرکت می‌کنند، امری که باید با هوشیاری کامل از آن اجتناب کرد و مانند برجام وارد چاهی نشد که تا سال‌ها کشور گرفتار خروج از آن باشد.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/3720
نظرات شما