وزیر بهداشت:

بهار ۱۴۰۰ به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان واکسن کرونا تبدیل خواهیم شد

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص تولید واکسن در داخل کشور، گفت: بهار ۱۴۰۰ به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان واکسن کرونا تبدیل خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه سفر امروز خود به قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مدت‌ها پیش مشتاق زیارت مراجع عظام تقلید و علمای قم بودم که بحمدالله امروز این توفیق حاصل شد.
وی حمایت‌های رهبر انقلاب و روحانیون را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره یاری‌رسان و هدایت گر همه جهادگران و حافظان سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بودند که این هدایت‌ها و حمایت‌ها بسیار ارزنده بود.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی همکاران ما در سراسر کشور به امور مسلط هستند و با وجود ویروس انگلیسی همکاران رصدخانه به خانه دارند.
نمکی به افزایش‌های تست‌های روزانه اشاره کرد وی گفت: در کل کشور از ۱۰۰ هزار تست در روز عبور کردیم درصورتی‌که درگذشته تعداد تست‌ها در هر روز ۱۲ هزار بود و بیماریابی گسترش‌یافته و امیدواریم که این موج را نیز خنثی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به واکسیناسیون گروه‌های پرخطر اشاره کرد و بیان داشت: دیروز به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) در سرای سالمندان کهریزک واکسیناسیون را شروع کردیم و این کار با استفاده از واکسن وارداتی را با گروه‌های آسیب‌پذیر ادامه داده و در بهار آینده به یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان واکسن تبدیل خواهیم شد.

وی با بیان در زمینه داروها و تجهیزات مدیریت کرونا کشور هیچ مشکلی و نگرانی وجود ندارد، تأکید کرد: دغدغه و نگرانی ما شعله‌های بیماری در اثر ویروس سرکش جهش‌یافته است و امیدواریم با همان روش در کنترل امواج قبلی با رعایت بیشتر مردم و مسئولان شاهد گذر از این شرایط باشیم.



انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5303
نظرات شما