طرح تجربه‌نگاری مدیران استانی گامی ارزشمند در جهت ارتقای مدیران جدید و آینده است

رئیس اداره توسعه و ارزیابی واحدهای علمی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: معاونت امور حوزه‌ها با اجرای طرح تجربه‌نگاری مدیران و در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد، با به اشتراک گذاشتن این تجارب ارزشمند، گامی در جهت ارتقا و بالندگی مدیران جدید و آینده برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز، فریده سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به اجرای طرح تجربه‌نگاری مدیران استانی در حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: یکی از سرمایه‌های گران‌سنگ در هر سازمانی، نیروی انسانی  است و در این میان  ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی، همواره جزو برنامه‌ها و دغدغه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی ادامه داد: بدیهی است که نیروی انسانی یک سازمان خصوصاً در رده‌های مدیریتی، هرچه توانمندتر و پویاتر باشند، نقش سازنده و مؤثرتری در حرکت، تکامل و پیشرفت آن سازمان خواهند داشت.یکی از روش‌های توانمندسازی نیروی انسانی، به‌عنوان یک راه میان‌بر و سریع، استفاده از تجارب ارزشمند مدیران پیشین است.

سلطانی، افزود: فردی که در طی سال‌های متمادی در مسندی ایفای نقش کرده و با وجود ضعف‌ها و قوت‌ها، در گذر از سختی‌ها و چالش‌ها، توانسته بر مشکلات فائق آید و در این میان آزمون و خطای بسیاری را پشت سر گذاشته است، یقیناً تجارب ارزشمندی خواهد داشت.

وی بیان داشت: داشتن تجربه که به منزله دانش عینی است، سبب می‌شود که انسان با اتخاذ بهترین تصمیم، امور را به نحو شایسته‌تری تدبیر کند. از سویی انتقال این دانش گران‌قیمت به دیگران، در هر سازمان و نهادی، قطعاً می‌تواند موجب اتخاذ تصمیمات سازنده و مدبرانه در مسیر نیل به اهداف باشد.

سلطانی، تاکید کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در طی بیست و چندساله عمر گران‌مایه‌اش، مدیران توانمند و صاحب‌خردی را در عرصه‌های ستادی و صفی داشته که هرکدام دارای کمالات و صفات متمایز از دیگری بوده و اگرچه در میانه راه دچار چالش‌ها و افت‌وخیزهایی شده‌اند، اما با انتخاب راه‌های متفاوت و تصمیمات درست و نادرست، از این چالش‌ها گذر کرده و با کوله باری از تجربه، عرصه خدمت را به دیگران واگذار می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور حوزه‌ها با اجرای طرح تجربه‌نگاری مدیران و در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد، با به اشتراک گذاشتن این تجارب ارزشمند، گامی در جهت ارتقا و بالندگی مدیران جدید و آینده برداشته، که هرکدام از مدیران در تمدن‌سازی نوین اسلامی نقش بسزایی را داشته و خواهند داشت




انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/5494
نظرات شما