رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه:

المصطفی نهادی برخاسته از متن انقلاب و حوزه است/ برپایی جشن پیروزی انقلاب در چهل کشور

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به یاوه‌گویی سرسپردگان دوران منحوس رژیم پهلوی گفت: جشن پیروزی انقلاب در چهل کشور جهان برگزار می‌شود و دستاوردهای انقلاب اسلامی دلیلی بر بطلان ادعای کسانی است که معتقدند حاکمیت دینی با دستاورد علمی میانه‌ای ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، امروز هفتم بهمن‌ماه، در آیین رونمایی از ۳۵ اثر پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی و تمبر یادمان انقلاب اسلامی در آثار این پژوهشگاه اظهار کرد: ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های متعدد به ویژه تولید علم دارای هیچ رتبه ای در جهان نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در رتبه ۱۶ تولید علم در جهان قرار دارد و بیش از ۴ میلیون دانشجو دارد که ۶۲ درصد از آنان را بانوان ایران اسلامی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه چهار دهه تحریم و فشارهای اقتصادی و سیاسی هیچ گاه اثری بر انقلاب و اندیشه‌های انقلابی ملت بصیر ایران اسلامی نگذاشت، ادامه داد: انقلاب اسلامی به واسطه همین مشروعیت الهی و مردمی توانست همه این توطئه را در هم کوبیده و فتنه‌هایی چون گروه‌های تکفیری، سلفی، وهابی و داعش را با قدرت خود در منطقه در هم شکند.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: آخرین فتنه‌ای که در منطقه به پا کردند فتنه مذهبی بود تا چهره غیر قابل قبولی از دین مبین اسلام را توسط گروه‌های تکفیری و داعش عرضه کنند اما این توطئه نیز ناکام ماند و به دست سربازان برومند اسلام نابود شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: استکبار جهانی و ابرقدرت‌های عالم از همان ابتدا دشمنی‌های خود را علیه انقلاب اسلامی نشان دادند و هر بار سخن از نابودی انقلاب اسلامی گفتند، در حالی که این انقلاب همچنان با اقتدار در مسیر خود حرکت می‌کند و بسیاری از سردمدارن کفر و عناد از بین رفته‌اند.

نویسنده کتاب «العمل فی الکتاب والسنه» اذعان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، راه‌اندازی جامعة المصطفی العالمیه است؛ این نهاد برخاسته از حوزه و آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه جهانی و بین‌المللی است.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی این مرکز علمی باعث شد که به تازگی دانشگاه آکسفورد در همایشی سه دانشگاه الازهر، المدینه و المصطفی را به‌عنوان سه جریان و گفتمان تأثیر‌گذار نام ببرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: مراکز پژوهشی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان معرفی کنند و به نشر آرمان‌های انقلاب اسلامی بپردازند. در گذشته کتاب‌های محدودی توسط حوزه منتشر شده بود، اما حوزه‌های علمیه در طول چهار دهه بالغ بر ۱۵۰ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی تألیف و منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه به یومن چهلمین سال انقلاب اسلامی، آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب را در ۴۰ نقطه جهان برگزار خواهیم کرد، گفت: انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ و نقطه عطف مهمی در تاریخ ایران و جهان است. انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای ایجابی و موفقیت هایی بزرگی می باشد که امپراتوری های رسانه ای دنیا تلاش می کند این موفقیت ها در جهان مطرح نشود.

نویسنده کتاب «انسان ودین» تاکید کرد: انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در جهان معاصر داشت و دستاوردهای مهمی به همراه آورد، لذا باید در آستانه چهلمین سال انقلاب، این دستاوردها را به خوبی برای جوانان تبیین کنیم، چرا که این شجره طیبه در طول چهار دهه روز به روز تنومندتر و ثمرات آشکارتری را نشان می دهد و همواره در مقابل طوفان های سهمگین حوادث ایستادگی کرده و در برابر هجمه ها سرخم نخواهد کرد و با وجود تلاش مخالفین، هیچگاه به لطف الهی رو به زوال نرفت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را با افتخار و اقتدار برگزار می‌کند و ما به انقلاب به‌عنوان یک مرحله از مراحل تاریخی حاکمیت حق نگاه می‌کنیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه عرضه الگوی جدید برای حیات اجتماعی و بین‌المللی بشر از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌ها در طول ۴ دهه ایستادگی کردیم در حالی‌که از همان ابتدا انواع تهاجم‌ها نسبت به این انقلاب شروع شد به     گونه‌ای که آمار شهدای ترور ما بسیار تکان دهنده و بیش از ۱۷ هزار نفر است و به گفته رهبر انقلاب برخی از رو سیاهان تروریست ادعای مقابله با آن را دارند.

انتهای پیام/
http://enghelab-news.ir/559
نظرات شما