printlogo


سعدالله زارعی
تاملی در طوفانی که می‌سازیم !
تاملی در طوفانی که می‌سازیم !
کد خبر: 105
واقعیات جنگ از جمله عملیات کربلای چهار را نمی‌توان در چارچوب اظهارات یک فرمانده ولو یک فرمانده ارشد تحلیل کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،«سعدالله زارعی» در کانال تلگرامی خود درباره حواشی پیش آمده درخصوص عملیات کربلای ۴ نوشت:

برای تحلیل یک عملیات که به اهداف خود نرسیده است باید کارشناسان نظامی بنشینند و ابعاد مختلف موضوع را بررسی کنند از جمله دلایل زمانی اتخاذ تصمیم به عملیات، وضع یگان‌های عمل کننده و اینکه کدام یگان و چرا به هدف محوله نرسیده است، یگان‌های پشتیبان چگونه عمل کرده‌اند، وضع حفاظت اطلاعات عملیات چگونه بوده است، میزان توان عملی ما در لو نرفتن نقشه عملیات چقدر بوده است و اصولاً" عملیات‌های ما در جنگ با توجه به گستردگی توان اطلاعاتی دشمن که در گزارش‌های انعکاسی هم به گستردگی توان کشف دشمن اشاره شده، تا چه میزان قابل حفاظت بوده است و ده‌ها مسئله دیگر...

الان چه نفعی می بریم از به میان کشیدن تعلل فرماندهانی که در شرایط کاملاً" نابرابر و در عین حال جان بر کف در صحنه‌های حساس عملیاتی بوده‌اند و در کنار مدیریت موفق و افتخارآمیز ده‌ها عملیات در چند عملیات هم ناموفق بوده‌اند؟ اگر مبنای ارزیابی فرماندهان موارد عدم موفقیت باشد، در اکثر جنگ‌ها باید فرماندهانش را مستوجب سرزنش دانست و حال آنکه در همان موقع بسیاری دیگر برای دوری از داوری دیگران و پیامدهای احتمالی، کنج عافیت گزیده و بعد از هر عملیات داد سخن سر داده‌اند که بله در فلان عملیات که به پیروزی رسید، ما بودیم که مشاوره دادیم و بله فلان عملیات شکست خورد چون دست اندرکاران راه دیگری رفتند!

و دیگر اینکه الان از رسانه‌ای کردن پاره‌ای از اشکالات جنگ چه بهره‌ای نصیب کشور و مدافعان جان برکف آن می‌کنیم؟ جز اینکه اولاً" مردم را نگران کرده و اعتمادشان به فرماندهان نظامی را سلب می‌کنیم و ثانیاً" خانواده‌هایی که فرزندانشان را خالصانه به میدان خطر فرستاده و تبعات آن را با افتخار پذیرفته‌اند، را خدای نکرده تا سرحد پشیمانی نگران می‌کنیم؟ که البته آنان که با خدایشان معامله کردند، هرگز پشیمان نمی‌شوند.

متأسفانه سخن ناصواب یک فرمانده، کار را به طرح مباحثی کشانده که سوداگران عرصه سیاست، پایه‌های امنیت کشور را نشانه بروند.

ما روزانه از کنار ده‌ها اظهار نظر ناصواب که گاهی از قضا خیلی هم برای کشور مضر است، به راحتی عبور می‌کنیم و در این مواقع حساس سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می‌دهیم! حالا چرا از یک اظهار نظر، طوفان می‌سازیم؟ در این طوفان کدام ارزش‌ها بر باد می‌روند؟

ایا قبیله گرایی ارزش خون به دل کردن خاندان صبور و سترگ شهیدان عزیز را دارد؟




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/105