printlogo


اصلاح قانون انتخابات خبرگان/ دعوت از وزیر به معنای سوال و استیضاح نیست
اصلاح قانون انتخابات خبرگان/ دعوت از وزیر به معنای سوال و استیضاح نیست
کد خبر: 1269
وقتی وزیر اقتصاد به مجلس خبرگان آمد، اعضای مجلس خبرگان حرف برای گفتن داشتند و برخی از اعضاء، مثل متخصص وارد شدند و آقای دژپسند هم بحث‌ها را عالمانه دانست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز(چهارشنبه ۲۲ اسفند) در پایان ششمین اجلاس مجلس خبرگان در دور پنجم گفت: به مجلس خبرگان افتخار می‌کنم؛ چرا که وقتی وزیر اقتصاد به مجلس خبرگان آمد،  اعضای مجلس خبرگان حرف برای گفتن داشتند و برخی از اعضاء، مثل متخصص وارد شدند و آقای دژپسند هم بحث‌ها را عالمانه دانست.

وی به جلسه شب گذشته اعضای خبرگان با رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در این نشست، پیشنهادات پخته‌ای عرضه شد.

وی ادامه داد: دعوت از وزیر هرگز به معنای سوال و استیضاح نیست؛ بلکه اسمش مهمان مدعو است. قبلاً هم روسای سه قوه آمده‌اند و سردار سلیمانی هم چند بار حضور پیدا کرد.

خاتمی افزود: بنابراین اینکه گفته می‌شود مجلس حق استیضاح وزیر را ندارد، توجه ندارند که سخن از استیضاح نیست؛ بلکه بحث دعوت است و فرد مدعو، می‌تواند قبول کند و بیاید یا نه.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان درباره مصوبات اجلاسیه ششم خبرگان گفت: نطق‌های اعضای خبرگان ساماندهی شد و زین پس، نطق‌ها به ترتیب الفبا خواهد بود و یک هفته قبل از اجلاسیه، به فردی که نوبت اوست، اطلاع داده می‌شود.

خاتمی یکی دیگر از مصوبات مجلس خبرگان را اصلاح قانون انتخابات خبرگان براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و گفت: اعضای مجلس خبرگان به تجمیع انتخابات خبرگان با یکی از دو انتخابات شوراها یا ریاست‌جمهوری رای دادند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات این بود که  اگر در یک حوزه انتخابیه، تنها یک نفر کاندیدا وجود داشت، یا باید از سایر حوزه‌های انتخابیه، افرادی که صلاحیت‌شان تایید شده به آن حوزه بروند و با او رقابت کنند، یا اینکه عنوان انتخابات درباره آن حوزه صدق نمی‌کند و انتخابات برگزار نمی‌شود.

خاتمی با اشاره به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان نایب‌رئیس مجلس خبرگان گفت: با آمدن آیت‌الله رییسی به هیت رئیسه، هیت رئیسه جوان‌تر شد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1269