printlogo


عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفتگو با انقلاب نیوز:
رونق تولید "ما می‌توانیم" را نوید می‌دهد/ رونق تولید شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی است
رونق تولید "ما می‌توانیم" را نوید می‌دهد/ رونق تولید شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 1513
حاجی دلیگانی گفت: شاه کلید حل همه مشکلات اقتصادی طبیعتاً همان رونق تولید است زیرا اگر تولید رونق بگیرد هم مشکل اشتغال حل می شود هم مشکل درآمدزایی خانواده ها حل می شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز  اظهار داشت: برخی از مسئولین به وظیفه خود در تحقق شعار سال 97 عمل نکردند و در خصوص اقتصاد مقاومتی قدم عملی برای آنچه مورد نیاز کشور بود برنداشتند و به بهانه تحریم هایی به وجود آمده به دنبال این هستند که کم کاری خودشان و عدم ارائه تلاش همه تقصیرها را به گردن تحریم بیندازند و به نوعی مردم و جامعه را نا امید کنند و مردم را تسلیم استکبار کنند
.

وی افزود: مقام معظم رهبری به این دلیل شعار سال 98 را رونق تولید نام‌گذاری کردند که علاوه بر نتایج اقتصادی یکی از نتایج بزرگ آن این است که می خواهند به جامعه نوید ما می توانیم را مجدداً یادآوری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: رونق تولید با اتکا به ظرفیت های بسیاری خوبی که در جامعه داریم  به دست می آید آنچه مدنظر رهبر انقلاب در نام‌گذاری سال 98 به نام رونق تولید این است که منابعی را که در اختیار داریم به درستی بسیج کنیم تا مشکلات اقتصادی جامعه رفع شود.

حاجی دلیگانی تأکید کرد: شاه کلید  حل همه مشکلات اقتصادی طبیعتاً همان رونق تولید است زیرا اگر تولید رونق بگیرد هم مشکل اشتغال حل می شود هم مشکل درآمدزایی خانواده ها حل می شود هم مشکل بازار 80 میلیونی کشور وهم بازار 400میلیونی اطراف کشور می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: وقتی رهبر انقلاب بر رونق تولید تأکید می کنند به این معنی است که این ظرفیت در کشور وجود دارد همچنین اساسی ترین نکته این است که "ما می توانیم" محقق می شود و این مشکلاتی که بخش کمی از آن به خطر تحریم ها است تبدیل به یک فرصت برای کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: رونق تولید و  اقتصاد با کار و تلاش بدست می آید و با شعار دادن و تائید کردن به دست نمی آید و به یک مدیریت و عمل جهادی نیاز دارد اگر دولت تصمیم بگیرد که رونق تولید به وجود بیاید می تواند و سرمایه های پراکنده و نقدینگی های داخل جامعه را در جهت تولید هدایت کند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: دولت باید موانع راه تولید را بردارد و به  مدیران این شجاعت و اعتماد را ببخشد تا تصمیم بگیرند مشکلات و موانع را حل کنند و همچنین تلاش کنند.

وی افزود: دولت تلاش کند دیپلماسی کشور که سال‌ها در جهت یک موافق نامه بی خاصیت به نام برجام بود را تغییر دهد  و ظرفیت را به سمت رونق اقتصادی کشور برگرداند که قطعاً این مسئله می تواند هم باعث رشد اقتصادی برای کشور شود و هم دشمن را ناامید و مأیوس کند و این تهدید را تبدیل به فرصت کند.



انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1513