printlogo


کدام استان پیشگام لبیک‌گویی به «رونق تولید» شد؟/ سال 98؛ سال استفاده از فرصت‌ها
کدام استان پیشگام لبیک‌گویی به «رونق تولید» شد؟/ سال 98؛ سال استفاده از فرصت‌ها
کد خبر: 1732
در طول سالیان گذشته تولید به عنوان یکی از شاخص‌ها و محور‌های اصلی در رهنمود‌های مقام معظم رهبری نمود و بروز داشته و اساسا از همان ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این اصل حائز اهمیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سیاست‌های مذکور در قالب نقشه راه این مرز و بوم مطرح بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، با توجه به آنکه تولید یکی از مولفه‌های تعیین کننده در توسعه اقتصادی است، باید برای برون رفت از مشکلات اقتصادی این موضوع را عملیاتی کرد.
 

در طول سالیان گذشته تولید به عنوان یکی از شاخص‌ها و محور‌های اصلی در رهنمود‌های مقام معظم رهبری نمود و بروز داشته و اساسا از همان ابتدای ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این اصل حائز اهمیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سیاست‌های مذکور در قالب نقشه راه جامع و استراتژیک اقتصادی این مرز و بوم مطرح بوده است.


با حلول سال جدید، طبق سنت چندین ساله اخیر، مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به موضوع محوری رونق تولید، اشاره فرمودند و امسال به شعار رونق تولید مزین شد.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای رونق تولید، به فراهم شدن بستر لازم برای تامین کالا‌ها و محصولات مورد نیاز مردم معطوف می‌شود، محصولاتی که در سایه تولید آن، فرصت‌های متعددی برای اشتغالزایی فراهم می‌شود.

 

سریع‌ترین لبیک به شعار سال جدید توسط استان اردبیل گفته شد

 امام جمعه اردبیل گفت: سریع‌ترین لبیک به شعار سال جدید یعنی «رونق تولید» توسط استان اردبیل گفته شد و در سال جدید، کلنگ یک کارخانه بسیار مهم را با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر در شهرستان کوثر به زمین زده شد.

سیدحسن عاملی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با اشاره به بازدید ائمه جمعه استان از پروژه راه‌آهن استان اردبیل که در سال جدید صورت گرفت، اظهار داشت: این هفته ائمه جمعه استان تصمیم گرفتند که با پیشرفت‌های پروژه راه آهن استان از نزدیک آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: این بازدید از ایستگاه مرکزی قطار در نزدیکی اردبیل در منطقه آقا باقر شروع شد در این نقطه ساختمان بسیار مجلل و شایسته در حال ساخت است سپس بازدید تا حاشیه قزل اوزن ادامه یافت.

وی گفت: تمام کارگاه‌ها فعال است و بخشی از زیرساخت ها و تاسیسات در دولت قبلی انجام شده و بقیه در دولت فعلی با تمام توان در حال تکمیل بوده و در این پروژه تونل‌ها و پل‌های مفصل احداث شده است.

 

اردبیل بیشترین رونق تولید در سال جدید را خواهد داشت

استاندار اردبیل از تحقق نامگذاری سال جدید به نام رونق تولید در بخش های از حوزه صنعت گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن در استان اردبیل خبرداد.

اکبر بهنامجو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: رونق تولید در تمام بخش‌های استان اردبیل باید اتفاق بیفتد.

بهنامجو با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام رونق تولید نامگذاری کرده و ما نیز در تلاش هستیم اقدامات لازم را در این زمینه هرچه سریعتر در سطح استان فراهم سازیم، افزود: رونق تولید باید در تمام بخش‌ها در استان باید اتفاق بیفتد و اقدامات لازم در بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن اتفاق بیفتد تا شاهد پویایی اشتغال و اقتصاد منطقه باشیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل با قابلیت های که در حوزه مختلف گردشگری و کشاورزی و صنعت و معدن دارد، می تواند به هرآنچه که در راستای نامگذاری شعار سال است به رونق تولید قابل توجهی دست یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک های عامل هم باید به کمک تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری گام اساسی بردارند افزود: بانک‌های عامل باید در ارائه تسهیلات رونق همکاری لازم را داشته باشند تا سرمایه‌گذاران بدون دغدغه سرمایه‌گذاری کنند و روند تولید را تسهیل بخشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: امسال باید همگان در راستای رونق تولید و پویایی اشتغال گام اساسی برداریم چرا که یکی از نیازهای اساسی منطقه رونق تولید است تا شاهد شور و نشاط با تحقق شعار رونق تولید باشیم.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در راستای رونق تولید پیشگام باشند و بدون بهانه برای تسهیل روند تولید اقدامات مناسب را انجام دهند و در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم لازم است.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: گزینه‌ای جز رونق تولید برای پیشرفت کشور نداریم

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: در حال حاضر برای توسعه و پیشرفت کشور گزینه‌ای جز رونق تولید نداریم و مقام معظم رهبری بجا و شایسته امسال را رونق تولید نامگذاری کردند.

وی بیان کرد: مسئولان و دستگاه‌های مربوطه نباید برای تحقق شعار سال نباید به ارائه مقاله‌های صوری و برگزاری کنفرانس‌ها اکتفا کنند بلکه باید برنامه خود را برای رونق تولید در منطقه انجام دهند.

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: متاسفانه در گذشته برخی مسئولان  و دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال پلاکارد و مقاه‌لهایی را ارائه کردند که این برنامه‌ها هزینه بر بوده و تاثیر آنچنانی ندارد و باید در عمل اقدامات لازم انجام شود.

میرزاده تصریح کرد: برای این که شاهد رونق تولید در منطقه باشیم باید هدایتگری، راهنمایی و مشاوره صحیح برای سرمایه‌گذاران انجام شود تا سرمایه‌گذاری منطقه موفق‌تر و تاثیرگذارتر باشد.

وی افزود: مکان‌یابی و ارائه مشاوره‌های تخصصصی به ویژه گرمی نیاز است تا با همراهی‌ سرمایه‌گذار  با اطلاعات کافی سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: در شهرستان گرمی مجوز شهرک صنعتی نیز در دو منطقه گرمی صادر شده تا سرمایه‌گذاران به راحتی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

میرزاده افزود: متاسفانه برخی مشکلاتی نیز وجود دارد که از جمله عدم مکان سنجی مناسب، راهنمایی درست  ومشاوره‌های غلط این سرمایه‌گذاری‌ها با مشکل موجه است و هدایت صحیح به سرمایه‌گذاران باید مبنای کار باشد.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای توسعه گردشگری همکاری بخش خصوصی است تا شاهد رونق تولید در منطقه باشیم.

 

نظام های بانکی در سال ۹۸ در راستای تحقق شعار سال تغییر می یابد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تصویب قوانین دو فوریتی مجلس برای تحقق شعار سال رونق تولید در کشور خبرداد.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: تحقق شعار سال رونق تولید نیازمند تصویب برخی قوانین دو فوریتی مجلس است.

سخنگویی کمسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نامگذاری های هر ساله مقام معظم رهبری از سال ۷۳ بصورت مستمر و با هدف تقویت اقتصاد و رونق تولید کشور انجام شده است، افزود: متاسفانه این شعارها در بین دستگاه های دولتی و اجرایی آنچه که باید عملیاتی می شد محقق نشد.

بدری با قدر دانی از مردم و بصیرت مردم در زمینه عملیاتی کردن این نامگذاری ها در سال های گذشته، افزود: مردم بیشتر از مسئولان توانستند با درک کامل از بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری های هرسال به عمق و اهداف این نامگذاری ها پی برده و آن را در جامعه تا حد و توان خود عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: نباید شعارهای هرساله را در حد واندازه یک بیانیه، پوستر و برنامه های تلویزیونی و سخنرانی اکتفا کنیم و باید همه تلاش کنیم تا این شعارها با فرهنگ سازی در بین مردم و با تصویب قانون های که می تواند برای عملیاتی تر کرد این نامگذاری ها در کشور کمک کند هرچه سریعتر ورود پیدا کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چه قوانینی که در قبل و چه قوانینی که در مجلس قرار هست برای رونق گرفتن تولیدات داخلی کمک کند باید هم افزایی و پس بررسی مجدد آن این قوانین هرچه سریعتر به تصویب و به مرحله عملیاتی در کشور برسد، تصریح کرد: اگر نیاز به قوانینی باشد که باید بصورت فوری آن قوانین به تصویب برسد، مجلس باید این قوانین را در قالب دوفوریتی تصویب و در سطح دستگاه های اجرایی دولت عملیاتی کند.

بدری ادامه داد: اگر امروز از همان زمان های اولیه نامگذاری سال به بیانات مقام معظم رهبری خوب توجه می شد و در جامعه از طریق مسئولان اجرایی عملیاتی می شد وضعیت اقتصاد و تولید ملی ما الان به این شکل نبود.

وی بیان کرد: دستگاه های دولتی امروز شاهد سوء مدیریت در کشور شده است بطوری که هیچ چیز سرجای خودش نیست و قیمت ها روزبه روز بر روی اجناس و کالاهای مختلف مثل پیاز، شکر و غیره در حال افزایش است.

 

سوء مدیریت در کشور بی داد می کند

سخنگویی کمسیون عمران مجلس با اعلام این خبر مبنی بر اینکه دولت امروز سوء مدیریت در کشور به شدت در حال افزایش است گفت: جهاد کشاورزی باید با پیش بینی های لازم بر روی عرضه و تقاضا جلوی گرانی های اخیر در بازار پیاز و برخی کالاهای دیگر را می گرفت.

بدری با بیان اینکه تذکرات زیادی هم در مجلس و هم بصورت کتبی و حضوری به مسئولان دستگاه های اجرایی کشور داده ایم، افزود: متاسفانه مسئولان عزم جدی در مدیریت کشور ندارند و عملکرد دستگاه های اجرایی کشور بسیار ضعیف و غیرقابل قبول است.

وی اصلاح نظام بانکی کشور را برای پیشرفت در رونق گرفتن تولیدات ملی مهم دانست و افزود: بانک مرکزی از شش ماه گذشته شروع به اصلاح سیستم و نظام بانکی کشور نموده است و با اصلاح این نظام بانکی فعلی امیدواریم شاهد رونق تولید در زمینه های مختلف کشور باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق شعار سال همت مسئولان را می طلبد و اگر مسئولان از همان ابتدا به نامگذاری های پیوسته سال های متعدد مقام معظم رهبری توجه می کردند امروز اقصاد کشور دچار چالش نمی شد.

وی گفت: کمسیون ویژه حمایت از تولیدات داخلی در مجلس تشکیل شده است و قرار هست با تصویب برخی قوانین دیگر در سال جدید به کمک تحقق شعار سال و رونق تولید ملی با کمک مردم و مسئولان بشتابیم.

 

رونق تولید در کشور نیازمند یک فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان کشور گفت: رونق تولید کشور گوش شنوا می خواهد و حرف در عمل که امیدواریم با همه گیر بودن این نامگذاری در سال جدید بتوانیم در عمل به محقق شدن رونق تولید در کشور اقدام کنیم.

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: نباید تنها به حرف، خبر و مقاله و نشریه در نامگذاری های که مقام معظم رهبری از سال 73 انجام می دهد بسنده کنیم بلکه باید با ارائه راهکار بتوانیم علاوه بر فرهنگ سازی به همه گیر بودن این شعارها در سطح کشور اقدام کنیم.

خالقی با ابراز تاسف از سوء مدیریت حاکم در کشور بیان کرد: امروز یک مدیریت ضعیف و بسیار ناکارآمد را در سطح کشور مشاهده می کنیم که تنها برای ناراضی کردن مردم و نارضایتی این ملت شریف و همیشه در صحنه های انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در 22 بهمن و دهه فجر امسال دیدیم که چگونه مردم به صحنه آمدند و از انقلاب و ولایت فقیه خود دفاع کردند به طوری که در طول این 40 سال این حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه حیرت آور و با شکوه خواصی انجام شد و تمامی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر با اشاره به اینکه حق مردم این نیست که همیشه پای صحنه انقلاب باشند و اما مسئولان با سوء مدیریت خود بخواهند فشارهای اقتصادی را برای این ملت دو چندان کنند افزود: گله مندی مقام معظم رهبری از عملکرد مجلس بجا و بحق بود چرا که مجلس به انچه که باید برای بهبود معیشت مردم و نظام سیستم مدیریتی کشور انجام می داد نداده است.

خالقی با اشاره به اینکه رونق تولید در کشور نیازمند یک فرهنگ سازی همه جانبه در جامعه است، تصریح کرد: سال های گذشته پیام های راه گشای مقام معظم رهبری را دیدیم که چقدر این پیام ها آگاهانه و با تدبیر خواصی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام می شد اما این پیام ها گوش شنوا می خواست و حرف عمل که مسئولان نظام تنها به تبلغ آن در اماکن عمومی و رسانه ها پرداختند.

وی با بیان اینکه زمینه رونق تولید در سال های گذشته از جمله سال 1397 با عنوان حمایت از کالای ایرانی فراهم شده است افزود: کشور ما ثروتمند ترین کشور در زمینه های مختلف معدن، منابع طبیعی، نیروی انسانی، کشاورزی وغیره است و تنها یک مدیریت خوب با برنامه ریزی همه جانبه از سوی دولت، مجلس و مردم می خواهد.

خالقی با اشاره به پتانسیل هایی موجود و حاکم در کشور که می تواند زمینه را برای تولید، اشتغال و صادرات انبوه کشور فراهم سازد افزود: دولت هر آنچه که در زمینه رونق تولید به مجلس ارائه دهد تصویب می شود.

نماینده مجلس در شهرستان های خلخال و کوثر ادامه داد: ابرقدرت های زیادی در طی این چند سال گذشته و حتی می توان گفت از همان بدو پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی درصدد تضعیف اقتصاد کشور و معیشت مردم هستند اما با ایستادگی ملت آگاه و با بصیرت کشور همه این توطئه ها یکی پس از دیگری شکسته شد و این ملت ایران است که بازهم اقتدار و استقلال و هبستگی خود را به اثبات کامل رساندند.

وی وام های کم بهره و 6 درصدی برای تولید کنندگان کوچک و بزرگ در سطح مناطق روستایی و شهری مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر دولت بتواند یک سیستم بانکی خوب و با برنامه ریزی شده برای آینده کشور فراهم کند، می توانیم با ارائه تسهیلات کم بهره با مدیریت و نظارت بر این وام های کم بهره در مناطق روستایی و شهری شاهد رونق تولید و اشتغال در کشور به ویزه مناطق محروم باشیم.

 

کارخانجات تعطیل در کشور باید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت شوند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارخانجات تعطیل در کشور باید در ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت شوند به طوری که دولت بر تولید و عملکرد این کارخانجات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت کامل داشته باشند.

خالقی با اشاره به اینکه متکی بودن کارخانجات به وام های بانکی و سهیلات دولتی یک معضل است افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که هیچ تولید کننده ای دیگر نیازی به حمایت بانکی و دولتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان خلخال امروز اگر بخواهیم با شهرستان های سایر استان های که صاحب معدن و منابع طبیعی هستند مقایسه کنیم جزء شهرستان های برتر صاحب معدن و منابع طبیعی و آبی است افزود: دولت بجای اینکه مانع برداشت و بهره وری این معادن در مناطقی مثل شهرستان خلخال شود باید کمک کند تا با استخراج این معادن و بهره مندی از منابع طبیعی به کمک اقتصاد کشور، و اشتغال جوانان محروم این منطقه بپردازد.

خالقی بیان کرد: شهرستان خلخال با دارا بودن رودخانه های عظیم فصلی و جاری در طول سال و منابع آبی زیر زمینی می تواند اشتغال های زیادی را در روستا های مناطق محروم این شهرستان انجام  دهد طوری برای رونق تولید کشور نیز در زیمنه های دامی و کشاورزی کمک کند.

وی ادامه داد: امروز وزارت نیر با مانع تراشی در این منطقه در رابطه با برداشت و استفاده از رودخانه های جاری و فصلی در این مناطق موجب نارضایتی و کوچ مردم مناطق روستایی بسیار زیبا و بکر شهرستان خلخال و کوثر می شوند.

 

تمامی امکانات کشور باید برای رونق تولید بسیج شود

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس گفت:تمامی قواى حاکم بر کشور باید با اتفاق و انسجام لازم با بسیج کلیه ى منابع و امکانات مورد نیاز و انجام وظایف مرتبط براى تحقق رونق تولید تلاش کنند.

رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب اسلامى با نامگذارى سال ٩٨ به سال رونق تولید بار دیگر ساختار نابسامان اقتصادى را یادآور شدند بدین معنى که قریب یک دهه است معظم له مسئولین کشورى را متذکر مى شوند که اقتصاد مملکت را دریابید.

وی افزود: در سال هاى گذشته نیز شعارهاى هم مضمون و هم مفهوم و مرتبط با مسائل اقتصادى مطرح فرموده اند و از طرفى شعار امسال (رونق تولید) در اسناد بالادستى، سیاست هاى کلى نظام وسیاست هاى اقتصادمقاومتى ابلاغى مقام معظم رهبرى نیز به صراحت آمده است ولى همچنان آنطور که باید و شایسته است مورد توجه متولیان امر قرار نگرفته است.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین گفت: در کنار مدیریت جهادى، اتخاذ و اعمال سیاست ها و تصمیمات حمایتى از بخش تولیدات داخلى و حذف ایستگاه هاى اضافى است، میتوانیم به جاى حمایت از واردات برخى کالاها و تخصیص ارز ٤٢٠٠ تومانى به واردات خوراک دام، گوشت و... این منابع مالى را در بخش تولید سرمایه گذارى کنیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظامات بانکى و مالیاتى را در کشور بایدسامان داده و بجاى نگاه تجارى بر تسهیلات اعطایى رویکرد حمایتى داشته باشیم.

کریمی در پایان اذعان داشت: بنابراین همه ى قواى حاکم بر کشور باید با اتفاق و انسجام لازم با بسیج کلیه ى منابع و امکانات مورد نیاز و انجام وظایف مرتبط براى تحقق این امر مهم اهتمام نموده و با رونق تولید موجب ایجاد اشتغال و شکوفایى اقتصاد کشور شوند.

 

اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی «رونق تولید» است

 نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی رونق تولید است و همگان باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت: اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی رونق تولید است و همگان باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم و همگان باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با اشاره به این که تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید نیازمند اقدامات اساسی و عملی است بیان کرد: در تحقق این شعار نباید به وعده و وعید و شعار بسنده کرد بلکه باید اقدامات مناسب در این زمینه انجام داده شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: یکی از نیازهای اساسی که در کشور احساس می‌شد رونق تولید بود که مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامیدند و باید برای توسعه کشور به این مهم اهمیت داد.

 

رونق تولید راهکار حل مشکلات اساسی کشور است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نام‌گذاری سال جدید به سال رونق تولید نام‌گذاری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به تولید است و راهکار حل مشکلات اساسی کشور در همین مسئله نهفته است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، در اردبیل اظهار کرد: نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ به «سال رونق تولید»، نام‌گذاری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به تولید است و راهکار حل مشکلات اساسی کشور در همین مسئله نهفته است.

وی افزود: تمرکز بر رونق تولید، نگاه ویژه به معادن، توجه به صنایع هایتک و دانش‌بنیان، توسعه صادرات، رفع موانع تولید، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت و برنامه‌‌ریزی ارتقای جایگاه این وزارتخانه به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و صنعتی کشور برخی از محورهایی است که در سال جدید سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل به تبع از وزارتخانه متبوع نسبت به آن اهتمام خواهد داشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: بهار طبیعت و نوشدن سال، طلعیه مبارکی است که تحول و امید را بر ما ارزانی می‌دارد و موسم ارزشمندی است که در آن با اتخاذ رویکردهای جدید، می‌توان با تاسی از شعار سال نسبت به تحول در عرصه‌های مختلف بویژه در توسعه صنعت و معدن کشور اقدام کرد. 

صادقی ادامه داد: از آنجایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکی از مهم‌ترین پیشران‌های حرکت به سمت رونق اقتصادی به شمار می‌رود، وظیفه خود می‌دانیم، تا با الهام از منویات ارزشمند مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از سیاست‌های ابلاغی دولت با اتخاذ مدیریت عالمانه مشارکت جو و برنامه‌ ریزهای همه‌جانبه ضمن تعامل با سایر بخش‌های صنعتی و تولیدی و همراهی بخش خصوصی، تاثیرگذاری در روندهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش داده و جایگاه اصلی خود را به عنوان لوکوموتیو توسعه صنعتی و رشد اقتصادی استان بویژه در شرایط خاص کنونی ارتقا بخشیم.

 

تولید بهره‌ورانه از شاخص های اصلی رشد و توسعه استان است

وی بیان کرد: بی‌شک تولید بهره ‌ورانه یکی از شاخص‌های اصلی رشد و توسعه استان و کشور است و بر ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت فرض است تا در راستای ارتقای بهره‌وری نظام صنعتی و معدنی استان تاکید و تصریح ورزیده و همزمان رونق اقتصادی در استان را پی‌گیری کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: چنین اتفاقی نیز ناظر به اهتمام برای افزایش کیفیت تولیدات و قرار گرفتن در مسیر توسعه تولید صادراتی است؛ چرا که باور داریم درک توسعه فناورانه در عرصه تولید در سایه رقابت در بازارهای جهانی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

توسعه اکتشافات معدنی استان اردبیل در راستای رونق تولید

صادقی تشریح کرد: پیشرفت و دستیابی به نتایج مفید در زون‌های معدنی استان و توجه ویژه به این ظرفیت عظیم استان جزو برنامه‌های جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در سال جدید در راستای رونق تولید به توسعه اکتشاف، افزایش تولید و ... گام بر می‌داریم.

وی بیان کرد: سرمایه ارزشمند انسانی، ظرفیت خدادادی منابع و معادن، وجود بازارهای هدف صادراتی و... از مزیت‌ها و شاخصه‌هایی است که موجب شده است تا استان اردبیل از موهبت حرکت سریع و پرشتاب در راستای ارتقای بخش صنعت، معدن و تجارت بهره‌مند شود که در سایه همکاری و همدلی با بخش‌های مختلف و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به تحقق آنچه اندیشیده‌ایم به لطف خداوند منان امیدواریم.

 

حل مشکلات اساسی اقتصادی و معیشتی مردم با رونق تولید امکان پذیر است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به حل مشکلات معیشتی مردم با رونق تولید عنوان کرد: ما اگر به تولید بها دهیم و تولیدمان رونق بگیرد، اشتغال محفوظ است؛ همچنین امکان ایجاد اشتغال جدید هم ممکن می‌شود و مشکلات اساسی مانند تورم، بازار، مسائل معیشتی مردم قابل حل است.

وی تشریح کرد: به نظر بنده بهترین نویدی که می‌شد در سال جدید داد رونق تولید است و امیدوارم این مسئله را همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان جدی بگیرند؛ این مطلبی است که دولت، ملت و هر کسی که در این جامعه است در حد خود باید آن را جدی بگیرد و به عنوان یک تکلیف حساب کند، یقیناً  در سال جدید از مشکلات عبور خواهیم  کرد.

صادقی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به تبع از وزارت متبوع، به دلیل اینکه درک خوبی از موضوع رونق تولید دارند و می‌دانند که این موضوعات و اقدامات چقدر مهم است با یک روحیه جهادی فرمایش رهبری را جدی خواهند گرفت.

 

رونق خدمات گردشگری در راستای «رونق تولید»
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: رونق خدمات گردشگری را به پیروی از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در دستور کار قرار می‌دهیم.

نادر فلاحی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهارداشت: رونق خدمات گردشگری را به پیروی از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: متولیان اصلی حوزه گردشگری فعالان بخش خصوصی در این حوزه هستند  و در این راستا ما مدیریت بخش گردشگری استان را در سال جدید به متولیان این حوزه می سپاریم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه سرعین به عنوان قطب گردشگری در کشور در سطح بین‌ المللی مطرح است، گفت: نیازمند ارتقاء سطح خدمات کیفی و کمی در حوزه گردشگری در شهر سرعین هستیم.

فلاحی بیان کرد: سپردن مدیریت بخش گردشگری به تشکل‌ های حرفه ای در این حوزه تجربه موفقی در سطح دنیا است و ما نیز می توانیم این تجربه را در سطح استان داشته باشیم.

وی افزود: وظیفه ارگان های دولتی سیاست گذاری و نظارت بر انجام امور است و ما سعی خواهیم کرد از این طریق کمک حال بخش خصوصی باشیم.

 

 

نباید تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار گرفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به واقع، ایجاد نارسایی در مسیر دستیابی به کالا‌ها و اقلام مورد نیاز کشور و بالا بردن حداکثری هزینه‌ها برای تهیه و تامین اقلام مورد نیاز جامعه، یکی از اهداف اصلی دشمن به شمار می‌رود؛یقینا، بدل و عنصر خنثی کننده این دسیسه‌ها در حمایت از تولید ملی نهفته است و قطعا با حمایت از تولید داخلی، تولید با رونق شایسته‌ای عجین خواهد شد و بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شود.

قطعا دشمن در صدد است در مسیر تولید کشور سنگ اندازی و مانع تراشی کند، اما این امر لزوما به معنای تحقق آن نیست و در شرایطی که دسیسه‌ها و توطئه‌های پشت پرده و نهان دشمن، عیان و هویدا شده، می‌باید تمامی آحاد جامعه اعم از فعالان تولیدی تا جامعه مصرف کننده برای پیشبرد لوکوموتیو تولید کشور تلاش نمایند.

 

 

 

در زمان جنگ هشت ساله تحمیلی و دفاع مقدس، بسیج تمام عیار مردمی در برابر هجمه دشمن، رژیم بعثی عراق را ناکام گذاشت و در شرایط کنونی نیز در هجمه اقتصادی و به تعبیر دیگر جنگ اقتصادی دشمن با ایران، باید تمامی نیرو‌های مردمی برای ارتقای بنیه اقتصادی کشور، نقش آفرینی کنند و بدون تردید در صورت هسمویی تمامی آحاد جامعه برای رونق تولید، تحریم‌های ظالمانه دشمن به شکست منتهی خواهد شد.

فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی و تلاش مضاعف برای حمایت از تولیدات داخلی و به موازات آن تلاش دستگاه‌های ذی ربط برای افزایش رونق تولید می‌تواند راه‌های نفوذ دشمن در جنگ اقتصادی علیه ایران را مسدود و به شکست سوق دهد و این امر مهم با صرف فعل ساختن و عزمی راسخ قابل حصول خواهد بود و یقینا دستاورد این امر خطیر، علاوه بر شکست توطئه‌های دشمن، در رفع و دفع مشکلات اقتصادی و شتاب و سرعت هر چه بیشتر روند توسعه اقتصادی ایران اسلامی مُتِجَلی و متبلور خواهد شد.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1732