printlogo


پیدا شدن گنج در خرابه قالیباف؛ کار 95 درصد تهران تمام است/ مردمی که به روحانی رأی دادند تحمل کنند ولی من استعفا می‌دهم!
پیدا شدن گنج در خرابه قالیباف؛ کار 95 درصد تهران تمام است/ مردمی که به روحانی رأی دادند تحمل کنند ولی من استعفا می‌دهم!
کد خبر: 186
شاعر خارجی که بار شاعران ایرانی را در «جنگ بوسنی و هرزگوین» بر دوش می‌کشد...
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،حوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

 

***

 

او ۹۵ درصد کارهای تهران را تمام کرد؛ اعتراف تازه اصلاح‌طلبان درباره «قالیباف»

«محمد حقانی»، فعال اصلاح‌طلب، عضو سابق شورای شهر تهران و از مدیران شهرداری تهران در دوران اصلاح‌طلبان طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز در دفاع از استدلال محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران برای حذف برخی معاونت‌ها در شهرداری تهران، گفته است:

«اکنون شهرداری در شرایطی است که معاونت عمرانی آن، تا ۹۵ درصد کارهای مربوط به راه‌ها، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و راه‌های دسترسی شهری را به اجرا رسانده است و نیازی نیست در حد معاونت باشد. در واقع این معاونت می‌تواند در حد یک اداره کل در معاونت حمل و نقل و ترافیک ادغام شود و در آن قالب فعالیت کند، زیرا حمل و نقل عمومی حوزه بسیار مهمی است و باید بر افزایش و کیفیت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تاکید زیادی داشت .»[۱]

 

*به سرانجام رسیدن تمام کارهای عمرانی کلان تهران در دوران مدیریت ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف حقیقتی است که پیش از این هم در محافل اصلاح‌طلبان به آن اشاره شده است.

جالب است که حتی شنیده شده یکی از شهرداران سال‌های اخیر نیز تأکید داشته که دیگر در تهران کاری نمانده و ما باید مشغول کارهای فرهنگی در راستای سیاست‌های خودمان باشیم!

ما قضاوت درباره این حقیقت جاری شده بر لسان اصلاح‌طلبان مبنی بر انجام شدن ۹۵ درصد کارهای عمرانی تهران در دوران قالیباف که منجر به از رده خارج شدن معاونت عمرانی شده است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

تقی آزادارمکی، جامعه‌شناس اصلاح‌طلب، چند روز قبل اعلام کرده بود که قالیباف خرابکار است ![۲]

پیش از او کسان دیگری از اصلاح‌طلبان گفته بودند قالیباف خرابه تحویل داده و حتی تهران را یکصد سال به عقب برده است...

 

***

 

مردمی که رأی دادند تحمل کنند ولی من استعفا می‌دهم!

«الیاس حضرتی»، فعال اصلاح‌طلب و نماینده مردم تهران در مجلس به تازگی در یک توییت از استعفای حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت دولت اعتدال خبر داده است.

حضرتی در توییت خود عنوان می‌کند که قاضی‌زاده در اعتراض به کاهش بودجه سلامت استعفا کرده است.

در همین حال رسانه‌ها در اطلاعاتی جدید گزارش داده‌اند که حدود ۱۵ روز از استعفای وزیر بهداشت می‌گذرد و رئیس جمهور نیز تاکنون پاسخی به نامه‌ی استعفای قاضی زاده هاشمی نداده است. اما محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تلاش کرده که با وساطت، موضوع را حل کند .[۳]

 

*این استعفا در حالی است که وزیر بهداشت چند ماه قبل در یک مصاحبه و در اشاره به وجود برخی انتقادات از وضع مدیریت دولت گفته بود: «رأی دادید، باید تحمل کنیم، فعلاً مدیریت همین است »![۴]

شاید بر همین مبنا بتوان قضاوت کرد که آقای قاضی‌زاده اکنون در مظان آزمایش نسبت به صحبت چند ماه قبل خود است.

صحبتی که هرچند شاید در ابعادی درست باشد اما انتظار بود که آقایان جهانگیری و قاضی‌زاده و آخوندی و غیره خود نخستین عامل باشند و به مردم یاد بدهند که بایستی وضع موجود را تحمل کرد.

اما در عمل چیز دیگری رخ داده و آقایان در حالی خواستار تحمل مردم به دلیل رأیی که داده‌اند، هستند که خود به نخستین رمندگان از دولت اصلاحات_اعتدال تبدیل شده‌اند.

 

***

 

شاعر خارجی که بار شاعران ایرانی را در «جنگ بوسنی و هرزگوین» بر دوش می‌کشد...

ایبنا (خبرگزاری کتاب ایران) گزارش داد: یازدهمین شب بخارای اصفهان به تازگی با رونمایی از کتاب «اِنِس کیشویچ» شاعر اهل بوسنی و هرزگوین با عنوان «سپیده که سر زد» برگزار شده است.

در این نشست پیام مدیر مرکز فلسفه رسانه و پژوهش‌های رسانه‌ای کرواسی با عنوان «انس کیشویچ؛ انسانی که بر جنگ پیروز شد» نیز برای حضّار خوانده شد.

ایبنا گزارش داده است:

سخنرانی‌ها و شعرخوانی‌های این شاعر اروپای شرقی در کلاس‌های درسی دانشکده‌ها و مدارس و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم نسبت به حقایق «جنگ در بوسنی و هرزگوین و کرواسی» داشته است. [۵]

 

*شاید از میان نسل جوان امروز کمتر کسی باشد که مطالعه و اطلاعات کافی درباره ماجرای «حضور نظامی ایران در جنگ بوسنی و هرزگوین» در اوایل دهه ۷۰ شمسی داشته باشد.

جنگی بزرگ و نفسگیر که می‌رفت تا موجب نسل‌کشی مسلمانان در قلب اروپا شود اما با حضور مدافعان منافع جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان، در این کشور اروپایی و مقابله با صرب‌ها به نتیجه نرسید و مهاجمان ناکام ماندند.

جنگی که جمهوری اسلامی ایران در آن، قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی خود را به رخ کشید و با ارسال سلاح، مستشار نظامی و کمک‌های سیاسی و اقتصادی برای مسلمانان مظلوم یک کشور اروپایی؛ اقتدار خود را همچون جنگ سوریه به رخ جهان کشید.

شاید کسان زیادی از نسل جدید ندانند که مقام معظم رهبری زمانی در دیدار با خانواده یکی از شهدای ایران در بوسنی و پیرامون اهمیت حضور ایران در این جنگ فرموده‌اند:

«ما دلمان برای از دست دادن این عزیز و سایرعزیزان می سوزد لکن سعادتی از این بالاتر نیست. من بارها گفته‌ام میدان بوسنی، جنگ اسلام وکفر تنها نیست بلکه از این بالاتر است، دروازه ورود به غرب و اروپا است، آنجا مسأله اش بالاتر از جنگ عراق و ایران است. کسی که برود آنجا و محیط امن خانواده را رها کند، مقامش خیلی بالاتر است. خداوند به او اجر دهد، خداوند به شما هم اجر بدهد. البته دل‌های شما ملتهب است. خداوند این داغ را کم کند و اجر به شما عطا کند …»[۶]

درباره جنگ بوسنی که در دهه ۷۰ فعالیت‌های فرهنگی فراوانی پیرامون آن انجام شد اما امروز طوری کمرنگ شده است که دیگر کمتر کسی درباره آن صحبت می‌کند! سخن بسیار است...

حضور مقامات ایرانی در کشور بوسنی و هرزگوین در بحبوحه جنگ

 

غرض اما اینست که چرا یک شاعر بوسنیایی بایستی به روشنگری و تنویر پیرامون این جنگ بزرگ و حقیقت تاریخی، شهره و عام خاص باشد اما در ایران اسلامی بعنوان تعیین کننده اصلی نتیجه جنگ بوسنی و هرزگوین خبر چندانی در این زمینه نیست و شاهد پیوست خاصی برای آن مجاهدت بزرگ نیستیم.

این در حالیست که این روزها تحلیل چند سال قبل یکی از محافل اندیشه‌ای مبنی بر «هرزگوینیزاسیون سوریه» نیز مورد توجه قرار گرفته و اکنون که فتنه تکفیر به مدد بصیرت شیعی نظام جمهوری اسلامی خاموش شده است؛ زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم رعایت پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی و… برای حضور ایران در جبهه‌های سوریه و عراق که با تقدیم صدها شهید همراه بود شنیده می‌شود.

درباره جنگ بوسنی و حضور ایران اسلامی در این جنگ، خوانش این اطلاعات نیز مفید فایده است.

 

***

 

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/243726

2_ mshrgh.ir/923539

3_ mshrgh.ir/924088

4_ http://www.Javann.ir/003sj7

5_ http://ibna.ir/fa/doc/naghli/269879

6_ https://www.tabnak.ir/fa/news/129082



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/186