printlogo


آخرین وضعیت انسان های باستانی کشف شده در مبارکه از زبان مدیرکل میراث فرهنگی/ انتصاب این اجساد به پیش از میلاد مسیح
آخرین وضعیت انسان های باستانی کشف شده در مبارکه از زبان مدیرکل میراث فرهنگی/ انتصاب این اجساد به پیش از میلاد مسیح
کد خبر: 1883
مدیر کل میراث فرهنگی استان در رابطه با کشفیات جدید در منطقه مبارکه گفت: بررسی های کارشناسی اولیه حاکی از این است که بقایای کشف شده مربوط به دوره قبل از میلاد و یا دوره ساسانیان و اشکانیان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: وجود سیلاب در چند روز اخیر باعث پیدایش و کشف مقداری استخوان و سفال شده است.
 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: بررسی های کارشناسی اولیه توسط باستان شناسان انجام شده است و گزینه های احتمالی حاکی بر این است که بقایای کشف شده مربوط به دوره قبل از میلاد و یا دوره ساسانیان و اشکانیان است.

وی افزود: تا دو هفته آینده بررسی ها و مطالعات لازم انجام خواهد شد و نتیجه قطعی و نهایی اعلام می شود.

حسین حسین زاده نیز در همین رابطه اظهار کرده بود: در پی به وجود آمدن شرایط جوی اخیر و جاری شدن سیل در مسیر کانال خاکی سیل آب، بخشی از دیوارهای کانال تخریب شد که در این نقطه مقداری استخوان انسان و تکه‌هایی از کوزه شکسته به دست آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: بلافاصله پس از کشف این آثار عوامل اداره میراث فرهنگی شهرستان در جریان قرار گرفتند که در بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط آنان مشخص شد که این استخوان‌ها با قدمت بیش از 2 هزارساله بوده و مربوط به دوره اشکانیان و یا ساسانیان هستند.

وی اظهار داشت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که احتمالاً این منطقه یک گورستان قدیمی بوده که در آن زمان افراد پس از فوت در کوزه‌های سفالی دفن می‌شدند.

حسین‌زاده بابیان اینکه کاوش‌های کارشناسان اداره میراث فرهنگی در این محل ادامه خواهد داشت از تأمین امنیت و حفاظت کامل منطقه توسط نیروهای انتظامی خبر داد و گفت: نیروهای انتظامی بر اساس وظایف ذاتی خود از هرگونه تجاوز به میراث فرهنگی و تاریخی کشور جلوگیری می‌کنند.

تصویر خبر آرشیوی است



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1883