printlogo


شجاع فراتر از آسیا بازی کرد
 شجاع فراتر از آسیا بازی کرد
کد خبر: 1999
پیشکسوت پرسپولیس گفت: شجاع خلیل زاده، علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی نیا و مهدی ترابی سهم بسزایی در رقم خوردن این برد روحیه بخش مقابل نماینده عربستان داشتند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،سرویس ورزش شرق – پرسپولیس در حیاتی ترین دیدار دور رفت مقابل تیم الاهلی نماینده کشور عربستان به بردی روحیه بخش دست یافت تا با کسب سه امتیاز این دیدار چهار امتیازی شده و بخت صعود خود به دور بعد را بار دیگر زنده کند.

محمد پنجعلی در گفت و گو با مشرق، درباره مسابقه این تیم برابر الاهلی و نقش مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس در رقم خوردن این برد صحبت کرد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت پرسپولیس به آسیا! / شکست دوباره الاهلی عربستان مقابل سرخپوشان +فیلم و جدول

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* مصاف پرسپولیس برابر الاهلی را چطور ارزیابی کردید؟

- ما با تیمی کاملاً حرفه‌ای بازی می‌کردیم. پرسپولیس در این دیدار خیلی عالی کار کرد. در واقع هر سه نماینده کشورمان رودرروی تیم‌های عربستانی نتایج خیلی خوبی گرفتند.

* سبک بازی الاهلی را چطور دیدید؟

- فوتبال عربستانی‌ها را می‌شناسیم و باز هم دیدیم که نسبت به قبل خیلی تغییر کرده است. همانطور که امارات و قطر تغییر کرده‌اند. پرسپولیس خیلی فکورانه بازی کرد. تیم ابتدا حمله کرد، گل زد، نتیجه اش را گرفت و بعد همه به عقب آمدند، جمع شدند و دفاع کردند. این سبک بازی، در فوتبال آماتور ایران حرفه‌ای بود.

* با این جمله آخر، به فوتبال مان طعنه زدید؟

- واقعیت همین است! ما هنوز یک استادیوم باشگاهی برای تیم‌های مان نداریم. ما هنوز به معنای واقعی لیگ نداریم. فوتبال در یک تورنمنت مثل لیگ به این شکل است که باید تیم‌ها به خانه هم بروند و حریفشان را به خانه خودشان دعوت کنند. ما چنین استادیوم‌های اختصاصی برای همه تیم‌ها داریم!

* خط دفاع پرسپولیس چه کرد که "سوما" عملاً بیکار شده بود؟

- شجاع خلیل زاده در این دیدار فوق العاده بود. او فراتر از فوتبال آسیا بازی کرد. خلیل زاده روی هوا و زمین عالی بود. غیر از گلش که استثنایی بود اگر در بحر بازی اش بروید، متوجه می‌شوید که زمین و هوا را در اختیار داشت و همه توپ‌ها را می‌زد. او در دو منطقه خط دفاعی پوشش می‌داد و درگیر می‌شد. هم به سمت راست می‌رفت هم به سمت چپ می‌آمد و فکر می‌کنم شجاع اگر این روز خوبش را نداشت ما در دیدار با الاهلی به مشکل برمی خوردیم.

* پس دلیل اصلی کلین شیت پرسپولیس را درخشش خلیل زاده می‌دانید؟

- البته ما بیرانوند را هم در آن عقب داریم که معتقدم بهترین دروازه بان حال حاضر آسیاست که می‌تواند راحت در اروپا بازی کند. این را روی تعصب نمی گویم. او واقعاً خوب کار می‌کند.

* چطور؟

- بیرانوند واقعاً حاکم ۱۸ قدم است و روی خط ۱۸ توپ جمع می‌کند، مشت می‌کند و با پرتاب‌های دستش ضد حملات خطرناکی بوجود می‌آورد که برای تیم حریف دردسرساز می‌شود.

* در خط هافبک و حمله پرسپولیس را چطور ارزیابی کردید؟

- عالی بودند. در خط هافبک، هم فوتبال خوبی را دیدیم و هم در درگیری‌ها اکثراً بچه‌های ما برنده بودند.

* پرسپولیس پرس خوبی داشت؟

- البته که داشت! هافبک دفاعی‌های تیم خیلی درست کار کردند. البته پرسپولیس برای این کار اهرم لازم را داشت. دیدید کمال کامیابی نیا چقدر در این دیدار با بازیکنان حریف درگیر شد؟ او و نورالله‌ی دو تا بازیکنی بودند که هم در کار دفاعی و هم تیم را در حرکت به سمت جلو کمک می‌کردند. بشار رسن هم تا وقتی در میدان بود خیلی از توپ‌ها را قطع می‌کرد.

* ترابی چه نقشی در این برد داشت؟

- او مغز متفکر تیم در پایه ریزی حملات پرسپولیس بود. این بچه با سن و سال کمی که دارد خیلی پخته عمل می‌کند. فکر می‌کنم به حق به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او هم در این برد سهمی به اندازه شجاع و بیرانوند داشت.

* این دیدار در کشور ثالث به ضرر پرسپولیس نبود؟

- می‌توان گفت دبی شهر ایرانی هاست. پس خیلی به سود پرسپولیس شد که این بازی را در این شهر برگزار کردند. درست است کمی برای باشگاه مشکل ساز می‌شود ولی ماشاالله هواداران ایرانی ورزشگاه را در اختیار خود داشتند.

* تا چه حد این موفقیت را می‌توان به بردهای اخیر در دربی و پس از آن برابر پیکان ربط داد؟

- صددرصد! پرسپولیس با روحیه‌ای که از برد دربی داشت خوب جلو آمد. نباید این تمرکز برهم بریزد. برانکو و کادر فنی خیلی حرفه‌ای عمل می‌کنند و با کنترل حاشیه‌ها تیم را با تمرکز جلو می‌برد. اعضای تیم هم تحت تأثیر این موضوع هستند و بطور مثال هیچ مصاحبه بی ربطی از بچه‌های تیم نمی‌بینیم. خودشان را درگیر این مسائل نمی‌کنند. من می‌روم و از نزدیک تمرینات را می‌بینیم. آنها در تمرین فقط روی حریفان شأن تمرین و تمرکز می‌کنند. فیلم می‌بینند و کنار هم زندگی دوستانه‌ای دارند و این خیلی عالی است و از این نظر، حرفه‌ای رفتار می‌شود.

* نقش کریم باقری در این ارتباط خوب چیست؟

- کریم باقری بیشتر از اینکه بخواهد در کارهای عملی پرسپولیس نقش داشته باشد بیشتر در روابط و مسائلی که اطراف تیم وجود دارد خیلی کمک دست برانکوست. این هم به دلیل شخصیتش است. قابل احترام است و همه او را قبول دارند. تأثیر اصلی او بیشتر تأثیر روحی روانی است تا فیزیکی و فنی. بچه‌ها دوستش دارند و به نوعی به عنوان بزرگ‌تر آنجاست. به ویژه که بازیکن بزرگی بوده و در اروپا و آسیا در سطح بالای جهان توپ زده است. اینها مؤثر است که یک تیم بزرگ مانند پرسپولیس چنین فردی را در کنار خود داشته باشد. البته کریم از نظر فنی هم در سطح بالایی است.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/1999