printlogo


حوزه‌های علمیه در عرصه قرآنی در جهان موج آفرین باشند
حوزه‌های علمیه در عرصه قرآنی در جهان موج آفرین باشند
کد خبر: 2105
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزویان باید برای شرکت در مسابقات قرآنی در سطح مراکز علمی و دینی پیشگام باشند گفت: حوزه‌های علمیه باید در عرصه قرآنی در جهان موج آفرین باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز،آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، گفت: باید ظرفیت فکری حوزه‌های علمیه را در قلمرو قرآنی فعال‌تر کرد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات طلاب حوزه‌های علمیه از ایران و جهان به صورت مشترک شرکت می‌کنند، افزود: این از امتیازهای بسیار خوبی است، البته از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود که این مسابقات وجه تمایز داشته باشد و بیشتر به حوزه‌های معارفی توجه کنند و رشته‌های مختلف را به آن بیافزایند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ورود این مسابقات در حوزه معرفتی، تبلیغی و ترویجی از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه است زیرا طلاب آینده سازان حوزه‌های علمیه هستند و حضور پرشورشان در مسابقات قرآن می‌تواند در آینده حوزه موثر واقع شود.

وی در ادامه سخنان خود به بخشی از مباحث قرآنی در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: قرآن در نهج‌البلاغه، فصل بسیار مفصل دارد و درباره این کتاب انسان‌ساز سخن زیاد به میان آورده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید برای نجات امت به قرآن مراجعه کرد، افزود: حوزویان باید برای شرکت در مسابقات قرآنی در سطح مراکز علمی و دینی پیشگام باشند و پرچم نشر این معارف و گسترش این معارف را در سراسر به دست بگیرند و حوزه‌های علمیه باید در عرصه قرآنی در جهان موج آفرین باشند.

وی با بیان اینکه بار اصلی مسابقات قرآن بر دوش طلاب جوان است، یادآور شد: طلاب باید در ایران و جهان پرچم قرآن را به اهتزاز در بیاورند، مسابقات قرآنی باید در حوزه این راه را  بگشاید که حوزویان پیشگام برنامه‌های قرآنی و مسابقات باشند.

اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید به نیازهای جدید بیشتر توجه کنند و از طریق مباحث قرآنی به این نیازها پاسخ بگویند، اندیشه قرآنی را درست استخراج کنیم و به درستی این اندیشه ناب را به بشر عرضه کنیم.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://enghelab-news.ir/News/item/2105